RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Warszawski
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształtowanie motywacji pracowników
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SP NR 35 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. MATKI TERESY Z KALKUTY
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Co chcieliśmy osiągnąć?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Nasza „mała” demokracja
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015

PRZEDMIOT EWALUACJI: NAUCZYCIELE WSPÓŁPRACUJĄ W PLANOWANIU I REALIZOWANIU PROCESÓW EDUKACYJNYCH

Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Zespole Szkół Plastycznych w Jarosławiu przez powołany w tym celu zespół. Ewaluacja dotyczyła Obszaru: Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. W trakcie ewaluacji zbierano informacje pochodzące z wielu źródeł: z ankiety skierowanej do nauczycieli, wywiadów oraz z analizy dokumentacji. Ewaluację przeprowadził powołany w tym celu zespół w składzie: Bernadeta Kopeć, Agnieszka Gołębiowska, Magdalena Bar, Mirosław Kowalczuk i Klaudiusz Nowak. Na podstawie zebranych danych sporządzono poniższy raport, w którym przedstawiono wyniki badań oraz wnioski do dalszej bardziej efektywnej pracy, zmierzającej do podniesienia jakości pracy naszej szkoły.

CELE EWALUACJI : Zbadanie, czy nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych. Zebranie informacji, w jaki sposób nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. Ustalenie, czy wprowadzenie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami.

NARZĘDZIA BADAWCZE: Ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli Wywiady z przewodniczącymi zespołów Analiza dokumentacji szkolnej: Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej Plan pracy szkoły Program wychowawczy szkoły Plan pracy zespołów Plany edukacyjne Księga zarządzeń Dzienniki zajęć lekcyjnych Strona internetowa szkoły

WYNIKI ANKIETY DLA NAUCZYCIELI

Czy nauczyciele dzielą się wiedzą i doświadczeniami?

Jakie dokumenty organizujące pracę szkoły opracował Pan/Pani we współpracy z innymi nauczycielami?

W pracę którego zespołu jest Pan/Pani zaangażowany (a)?

Jak ocenia Pan/Pani zaangażowanie nauczycieli w pracę zespołów

Jak często Pan/Pani planuje wspólnie z innymi nauczycielami działania w szkole?

Czy wspólnie z innymi nauczycielami dokonuje Pan/Pani wyboru podręczników?

Czy wspólnie z innymi nauczycielami dokonuje Pan/Pani wyboru programu nauczania?

Czy dokonuje Pan/Pani wymiany z innymi nauczycielami opracowanych przez siebie pomocy dydaktycznych?

Jeśli tak to których?

Jakie inne działania podejmuje Pan/Pani we współpracy z innymi nauczycielami?

Jak ocenia Pan/Pani relacje między nauczycielami w szkole?

Czy współpraca między nauczycielami jest efektywna?

Czy podejmowane przez Pana/Panią działania wychowawcze uwzględniają inicjatywy lub opinie innych nauczycieli?

W jaki sposób współpraca nauczycieli wpływa na podniesienie jakości pracy szkoły?

Jak często korzysta Pan/Pani z pomocy innych nauczycieli w rozwiązywaniu problemów, które spotyka Pan/Pani w szkole?

Jakie propozycje rozszerzenia współpracy można zaproponować nauczycielom?  Ściślejsza korelacja międzyprzedmiotowa  Zintegrowanie tematów zajęć humanistycznych  Lekcje koleżeńskie  Szczegółowe omawianie wyników egzaminów zewnętrznych  Warsztaty szkoleniowe  Wymiana opinii, doświadczeń, obserwacji

Jakie korzyści dla uczniów wynikają ze współpracy nauczycieli?  Spójność działań  Eliminacja powtórzeń  Korelacja międzyprzedmiotowa  Kreatywność uczniów i ich twórcze myślenie  Poprawa wyników egzaminów zewnętrznych  Lepsza współpraca między uczniami  Lepsza atmosfera w szkole  Podniesienie poziomu artystycznego szkoły

Co utrudnia współpracę nauczycieli?  Różnice charakteru  Brak czasu  Obstawanie przy swoich racjach  Brak porozumienia w niektórych kwestiach  Dążenie do osiągnięcia głównie własnych celów bez priorytetu dobra ucznia  Brak współpracy  Osobiste urazy- brak integracji

WYNIKI ANALIZY DOKUMENTACJI

WNIOSKI: Większość dokumentów jest efektem współpracy nauczycieli (WSO, plan pracy zespołów, plan promocji szkoły ) PSO dla większości przedmiotów jest również efektem współpracy nauczycieli Plany pracy kółek zainteresowań, niektóre programy naprawcze, PSO są efektem pracy poszczególnych nauczycieli.

WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI Ewaluacja wykazała, że nauczyciele współpracują ze sobą podczas tworzenia procesów edukacyjnych W szkole funkcjonują zespoły przedmiotowe i zadaniowe. Do zadań zespołów przedmiotowych należy doskonalenie i unowocześnianie procesu dydaktyczno-wychowawczego, podnoszenie jakości pracy nauczycieli i szkoły, zaspakajanie potrzeb edukacyjnych uczniów, oraz rozwijanie talentów i zainteresowań uczniów Nauczyciele wymieniają się doświadczeniem, współpracują ze sobą rozwiązują problemy edukacyjne, planują prace, tworzą narzędzia pomiaru osiągnięć uczniów, pełnią rolę opiekuna stażu. Nauczyciele dokonują szczegółowej analizy wyników nauczania i wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych oraz formułują wnioski do dalszej pracy.

REKOMENDACJE DO DALSZEJ PRACY Należy: Kontynuować współpracę w zespołach Włączać w pracę tych nauczycieli, którzy dotychczas nie włączali się aktywnie w pracę zespołów

Wspierać się wzajemnie w realizacji działań wychowawczych, pracy z dzieckiem zdolnym oraz z uczniem z trudnościami edukacyjnymi Wymieniać się doświadczeniami: lekcje otwarte, testy, zadania, pomoce dydaktyczne itp.

Dbać o relacje ze współpracownikami, aby były jak najlepsze. Wspólnie analizować wyniki egzaminów zewnętrznych, wspólnie sporządzać programy naprawcze.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ