Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Advertisements

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Perspektywy i kierunki integracji transportu publicznego w Polsce
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Zdecydowana większość uczniów klas II wie jakie są negatywne skutki używek największy odsetek nieświadomych występuje w klasach.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Marketing w transporcie
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Czysty transport miejski
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
Zarządzanie mobilnością oraz wsparcie przewozów
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Czytelność układu linii
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
TRANSPORT NA TERENIE GMINY KĘTY
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Sopot, grudzień 2009 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2010 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Dr Piotr Jabkowski Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Centrum.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Temat: " Statystyka Komunikacji Miejskiej KZK GOP w Sosnowcu " Uczniowie wykonujący: Nauczyciele prowadzący: Natalia Pasternak p.mgr Teresa Stochel Mateusz.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Panel: Transport komunalny
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
CZY WIESZ, ŻE...? … pierwszymi środkami komunikacji zbiorowej w Lublinie były dorożki i omnibusy konne.
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Konkurs na „Najlepszego Kierowcę Nowosądeckiej Komunikacji Miejskiej 2018 roku” odbędzie się w dniach od 15 sierpnia do 30 września 2018 roku i będzie.
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zakopane 25 października 2018
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski Zakopane października 2015 r.

Jednym z podstawowych segmentów pasażerów transportu miejskiego są uczniowie szkół licealnych. Ważne znaczenie, zarówno z punktu widzenia teoretycznego, jak i praktycznego ma znajomość ich preferencji i zachowań komunikacyjnych. Informacje z badań można wykorzystać do kształtowania oferty przewozowej odpowiadającej preferencjom tego segmentu pasażerów i w ten sposób stymulować racjonalne zachowania komunikacyjne na obecnym etapie ich życia i co ważniejsze, w przyszłości, kiedy dla większości z nich transport zbiorowy będzie tylko jedną z opcji, konkurując z transportem indywidualnym, realizowanym własnym samochodem osobowym. Wprowadzenie

Specyfika popytu na usługi transportu miejskiego organizowanego przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni w segmencie uczniów szkół licealnych została określona na podstawie badań marketingowych „Preferencje i zachowania komunikacyjne w podróżach miejskich uczniów liceów ogólnokształcących w Gdyni i Sopocie” Próba objęła grupę 1234 uczniów w wieku lat, uczęszczających w roku szkolnym 2013/2014 do jedenastu gdyńskich i trzech sopockich publicznych liceów ogólnokształcących Wykorzystano metodę ankiety audytoryjnej, poddając uczniów badaniu w ich szkołach Zakres i metodologia badań

Liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Gdyni i Sopocie w roku szkolnym 2013/2014 roku wyniosła osób (odpowiednio uczniów w Gdyni i 2237 uczniów w Sopocie) Największy odsetek uczniów w obu miastach uczęszczał do liceów ogólnokształcących (46% w Gdyni i 59% w Sopocie) W liceach w Gdyni zostali zbadani uczniowie zamieszkujący 17 gmin, w Sopocie - 10 gmin W niemal 88% gospodarstw domowych licealistów występował przynajmniej jeden samochód osobowy Charakterystyka populacji

Cele podróży Młodzież najczęściej podróżowała do domu (43% podróży) oraz do miejsc nauki (39% podróży)

Poranny szczyt wystąpił w godz. 7 – 8, kiedy to uczniowie odbyli w Gdyni 18% i w Sopocie 21% wszystkich swoich dobowych podróży. Popołudniowy szczyt przewozowy przypadł w Sopocie w godz (13% podróży), a w Gdyni w godz (12 % podróży) Struktura czasowa podróży

Częstotliwość dla 32% ankietowanych uczniów gdyńskich liceów ogólnokształcących oraz dla 28% uczniów sopockich liceów ogólnokształcących była najważniejszym postulatem przewozowym Drugą pozycję w zestawieniu zajęła bezpośredniość, która była najistotniejsza dla odpowiednio 23% i 25% uczniów Postulaty przewozowe

Uczniowie liceów ogólnokształcących w Gdyni i Sopocie pomimo, że za najważniejszy postulat przewozowy uznali częstotliwość przed bezpośredniością, to w 53% stwierdzili, że oferują połączenia bezpośrednie o niskiej częstotliwości, a tylko w 27% wybrali połączenia o wysokiej częstotliwości z przesiadkami Substytucja bezpośredniości i częstotliwości

Najwięcej uczniów nie miało zdania w kwestii polityki rozwoju komunikacji trolejbusowej. Za utrzymaniem decyzji udziału lub rozwojem komunikacji trolejbusowej opowiedział się przeciętnie co drugi licealista Zaproponowane działania w zakresie polityki rozwoju komunikacji trolejbusowej

Większość uczniów (55%) zadeklarowała, że w podróżach miejskich przeważnie korzysta z komunikacji zbiorowej. 16% ankietowanych stwierdziło, że zawsze podróżuje w mieście komunikacją zbiorową Tylko 5% zbadanych stwierdziło, że przeważnie lub zawsze korzysta z samochodu osobowego Zachowania transportowe Sposób realizacji podróży miejskich Uczniowie liceów ogólnokształcących GdyniaSopotRazem Zawsze komunikacją zbiorową 16,9513,3316,29 Przeważnie komunikacją zbiorową 56,6948,4455,19 W równym stopniu komunikacją zbiorową i samochodem 21,4132,4423,42 Przeważnie samochodem osobowym 3,673,113,57 Zawsze samochodem osobowym 1,092,671,38 W inny sposób 0,200,000,16

Wśród uczniów liceów ogólnokształcących w Gdyni i Sopocie wystąpiło zjawisko braku znajomości pełnej oferty taryfowej Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Najwięcej, (44%) uczniów nie wiedziało, że istnieje bilet zintegrowany na wszystkie środki transportu miejskiego w metropolii, z kolei 8% zbadanych osób było w błędzie twierdząc, że nie można go zakupić Znajomość oferty taryfowej

60% uczniów oceniło gdyńską komunikację miejską co najmniej dobrze Ocena jakości usług transportu zbiorowego Ogólna ocena gdyńskich autobusów i trolejbusów Uczniowie liceów ogólnokształcących GdyniaSopotRazem bardzo dobra12,396,6711,35 dobra51,3442,6749,76 dostateczna29,0428,8929,01 niedostateczna3,074,443,32 brak zdania4,1617,336,56 Średnia ocena3,763,623,74

Zdecydowanie najlepiej została oceniona strona internetowa organizatora transportu, która uzyskała ocenę 4,27, a najgorzej wyposażenie przystanków – 3,08 Ocena elementów oferty przewozowej Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Element oferty Uczniowie liceów ogólnokształcących GdyniaSopotRazem Rozkład jazdy3,803,743,79 Wygoda podroży3,423,483,43 Bezpieczeństwo osobiste w podróży3,633,723,64 Łatwość zakupu biletów3,623,383,59 Cena biletów3,18 Czystość przystanków3,163,133,15 Wyposażenie przystanków3,083,093,08 Strona internetowa ZKM Gdynia4,264,334,27

Uczniowie liceów ogólnokształcących w Gdyni i Sopocie wykazali się specyficznymi postulatami, zachowaniami komunikacyjnymi i ocenami jakości usług transportu miejskiego, a mianowicie: od komunikacji miejskiej oczekują przede wszystkim wysokiej częstotliwości, bezpośredniości, punktualności i niezawodności mając do wyboru połączenia bezpośrednie o niższej częstotliwości i połączenia z przesiadaniem się o wyższej częstotliwości preferują te pierwsze Podsumowanie (1)

akceptują i pozytywnie oceniają trolejbusy jako środki komunikacji miejskiej, nie chcąc jednak zastępowania linii autobusowych trolejbusowymi w podróżach miejskich głównie korzystają z transportu zbiorowego nie zadają sobie trudu, żeby w pełni poznać ofertę taryfową transportu miejskiego stosunkowo surowo oceniają jakość usług transportu miejskiego, uznając ją tylko jako dość dobrą poszczególnym elementom oferty przewozowej wystawiają mocno zróżnicowane oceny Podsumowanie (2)