Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie."— Zapis prezentacji:

1 Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie

2 Metodologia

3 Nota metodologiczna Czas realizacji badania:
27 listopada – 1 grudnia 2017 Próba: Losowo – kwotowa, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu mieszkańców Polski w wieku 18 do 60 lat (dane wg GUS). Jednostka badania: Osoby w wieku od 18 do 60 lat deklarujące posiadanie konta bankowego. Wielkość próby: n = 1000, błąd oszacowania = 3,1 proc. Technika badawcza: Badanie zrealizowane metodą wspomaganych komputerowo standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CATI). Agencja badawcza: Badanie zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium.

4 Przyszłość aplikacji mobilnych

5 Badanie #finanseprzyszlosci
Finanse dziś Na ile prawdopodobne jest, że w aplikacji mobilnej Pana/i banku będzie możliwość wykonania następujących czynności/ załatwienia następujących spraw? (dane w procentach) w tym roku

6 Badanie #finanseprzyszlosci
Finanse dziś Na ile prawdopodobne jest, że w aplikacji mobilnej Pana/i banku będzie możliwość wykonania następujących czynności/ załatwienia następujących spraw? (dane w procentach) w 2028 roku

7 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Zakup ubezpieczeń komunikacyjnych (dane w procentach) Zakup ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku już w tym roku będzie możliwe dla ponad 62 proc badanych. Odsetek ten wzrasta do ponad 91 proc. w prognozie na rok Przeciwnego zdania w perspektywie roku jest blisko 28 proc., przy czym wartość ta spada niemal do zera w wariancie drugim.

8 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Zakup ubezpieczeń turystycznych (dane w procentach) Podobnie rozkładają się wyniki w przypadku zakupu ubezpieczeń turystycznych. O ile w tym roku na możliwość taką wskazuje ponad 68 proc. badanych, to w 2028 roku już blisko dziewięciu na dziesięciu.

9 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Zakup funduszy inwestycyjnych (dane w procentach) Zakup funduszy inwestycyjnych poprzez bankowość mobilną w 2028 roku przewiduje ponad 87 proc. badanych. W 2018 roku odsetek ten wyniósł około 20 pkt. proc. mniej i uzyskał wartość prawie 68 proc.

10 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość mobilnego płacenia za parking i bilety komunikacji miejskiej (dane w procentach) Więcej niż ośmiu na dziesięciu respondentów uważa, że w tym roku będzie można mobilnie płacić za parking i bilety komunikacji miejskiej. W przypadku 2028 roku odsetek ten wzrósł do blisko 95 proc.

11 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość mobilnego płacenia za autostrady (dane w procentach) Zdecydowana większość badanych uważa, że w 2018 roku będzie można mobilnie płacić za autostrady w Polsce (68,8 proc.). Nie wierzy w to ponad 22 proc. Natomiast odsetek twierdzących, że taka możliwość będzie dostępna w 2028 roku wyniósł ponad 93 proc.

12 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość wypożyczenia roweru, samochodu, skutera (dane w procentach) Wypożyczenie roweru w tym roku za pomocą aplikacji mobilnej będzie dostępne w opinii blisko trzech na czterech ankietowanych, natomiast w wariancie 2028 roku wartość ta osiągnęła poziom blisko 94 proc.

13 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Doładowanie telefonu (dane w procentach) W tym roku zdaniem dziewięciu na dziesięciu badanych będzie możliwe doładowanie telefonu poprzez usługę bankowości mobilnej. W 2028 roku odsetek ten wzrósł do prawie 96 proc.

14 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Przechowywanie kart lojalnościowych i wizytówek(dane w procentach) W przypadku przechowywania kart lojalnościowych i wizytówek w aplikacji mobilnej blisko 32 proc. badanych nie jest w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Zdaniem ponad połowy respondentów usługa ta będzie dostępna już w tym roku, a w 2028 dla ponad 82 proc.

15 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość zakupu ubrań (dane w procentach) Możliwość zakupu ubrań przy użyciu aplikacji mobilnej banku jest postrzegana mniej optymistycznie niż inne badane usługi. W tym roku będzie dostępna zdaniem ponad 65 proc. badanych, a w 2028 – ponad 77 proc. Przy czym poziom niezdecydowania utrzymuje się w obu wariantach na poziomie ok. 11 proc.

16 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość zamówienia jedzenia (dane w procentach) Możliwość zamówienia jedzenia już w tym roku przewiduje blisko 68 proc. respondentów. W przypadku 2028 roku odpowiedzi takiej udzieliło blisko 84 proc.

17 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość zakupu biletów lotniczych(dane w procentach) W 2018 roku możliwy będzie zakup biletów kolejowych lub autokarowych przy pomocy aplikacji mobilnej dla ponad 81 proc. badanych. W 2028 natomiast odsetek ten wzrasta do prawie 90 proc.

18 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość zakupu biletów kolejowych/autokarowych (dane w procentach) W 2018 roku możliwy będzie zakup biletów kolejowych lub autokarowych przy pomocy aplikacji mobilnej dla ponad 79 proc. badanych. W 2028 natomiast odsetek ten wzrasta do ponad 87 proc.

19 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Możliwość zakupu sprzętu AGD, samochodu, mieszkania (dane w procentach) Wyraźny wzrost opinii dotyczących spraw możliwych do załatwienia w aplikacji mobilnej w perspektywie 10 lat, widać na przykładzie zakupu sprzętu AGD, samochodu bądź mieszkania. Dostępność tych usług w tym roku prognozuje niewiele ponad 55 proc. respondentów, a już przypadku 2027 roku jest to więcej niż trzech na czterech.

20 Badanie #finanseprzyszlosci
Możliwość załatwiania spraw w aplikacji mobilnej banku Informacje o zniżkach, ofertach i promocjach w sklepach stacjonarnych i internetowych (dane w procentach) Aplikacja mobilna banku będzie informowała klientów o zniżkach i promocjach od tego roku zdaniem dwóch na trzech badanych. Po dziesięciu latach taką możliwość przewiduje ponad 78 proc.

21 Badanie #finanseprzyszlosci
Co respondenci chcieliby załatwiać za pomocą banku? Jakie jeszcze czynności/ sprawy chciałby Pan/i załatwiać w aplikacji mobilnej banku? (dane w procentach) Prawie ośmiu na dziesięciu zapytanych nie wiedziało jakie jeszcze sprawy mogliby załatwić za pomocą aplikacji bankowości mobilnej. Prawie 12 proc. wskazało, że nie chciałoby załatwiać większej ilości czynności niż uprzednio wymienione. Osoby, które w sposób spontaniczny wskazały na jakąś czynność stanowią niespełna 10 proc. Wśród odpowiedzi pojawiały się takie wskazania jak aktualizacja lub wymiana dowodu osobistego, możliwość zaciągnięcia kredytu, otwarcie konta oszczędnościowego czy możliwość zapisu do lekarzy. .

22 Badanie #finanseprzyszlosci
Bankowość internetowa jutro i w przyszłości Jak często korzysta Pan/i z bankowości internetowej na komputerze stacjonarnym lub laptopie? (dane w procentach) Obecnie ponad połowa zapytanych korzysta z bankowości internetowej przynajmniej 2 razy w tygodniu. Osoby, które deklarują, że nie korzystają z tego rodzaju kanału dostępu do banku stanowią 11 proc. Warto zauważyć, że prawie jeden na trzech zapytanych zadeklarował, że za 10 lat będzie korzystał z bankowości internetowej codziennie lub prawie codziennie. .

23 Badanie #finanseprzyszlosci
Bankowość mobilna jutro i w przyszłości Jak często korzysta Pan/i z bankowości mobilnej (telefon, tablet)? (dane w procentach) Bankowość mobilna aktualnie jest w deklaracjach respondentów mniej popularna niż ta dostępna na urządzeniach stacjonarnych, ale ankietowani twierdzą, że za 10 lat sytuacja może się zmienić. O ile obecnie codziennie lub prawie codziennie z aplikacji mobilnej korzysta prawie jeden na czterech zapytanych to w roku 2028 planuje robić to już czterech na dziesięciu. Tym samym bankowość mobilna wyprzedziłaby internetową. Dodatkowo obecnie 36 proc. zapytanych deklaruje, że nie korzysta z tego rodzaju aplikacji, ale w perspektywie 10 lat taką pewność wyraża już 14 proc. .

24 Badanie #finanseprzyszlosci
Bankowość mobilna dziś vs płeć Jak często korzysta Pan/i z bankowości mobilnej (telefon, tablet)? (dane w procentach) Z bankowości mobilnej na telefonie lub tablecie korzysta 23 proc. kobiet i prawie 1/5 mężczyzn. Kobiety częściej niż mężczyźni wskazują także, że nie czynią tego nigdy. Odsetek deklaracji kobiet wynosi nieco ponad 39 proc., w przypadku mężczyzn jest to niespełna 28 proc . .

25 Badanie #finanseprzyszlosci
Bankowość mobilna jutro vs płeć Jak Pan/i myśli jak często będzie Pan/i korzystać z bankowości mobilnej (telefon, tablet) za 10 lat? (dane w procentach) Mężczyźni częściej niż kobiety deklarują, że za 10 lat z bankowości mobilnej będą korzystać codziennie lub prawie codziennie. Takiego zdania jest blisko 44 proc. mężczyzn i częściej niż jedna kobieta na trzy. Kobiety częściej niż mężczyźni myślą natomiast, że z bankowości mobilnej będą korzystać 2- 3 razy tygodniowo. Twierdzi tak prawie 23 proc. kobiet i niespełna 13 proc. mężczyzn. Niemal identyczny procent kobiet i mężczyzn deklaruje, że za 10 lat nie będzie tak czynić nigdy. .


Pobierz ppt "Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google