Szczecińska Kolej Metropolitalna Roman Walaszkowski 25.11.2015 r.
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego 2005 - 2015 15.04.2005 9 JST 04.09.2009 13 JST 2014 15 JST
Dane statystyczne: Powierzchnia: 2 795 km² 12,21% powierzchni województwa Ludność: 687 464 40% ogółu mieszkańców województwa Potencjał gospodarczy: 45,8% ogółu podmiotów gospodarczych WZ
Miasto Stargard Szczeciński Gmina Stargard Szczeciński Członkowie SOM (wg liczby mieszkańców) Liczba mieszkańców Miasto Szczecin 408 172 Miasto Stargard Szczeciński 69 328 Miasto i Gmina Police 41 911 Miasto Świnoujście 41 371 Gmina i Miasto Goleniów 35 533 Gmina i Miasto Gryfino 32 147 Gmina Dobra (Szczecińska) 19 096 Gmina Stargard Szczeciński 12 499 Gmina Kołbaskowo 11 526 Gmina i Miasto Stepnica 4 857 Gmina Kobylanka 4 905 Gmina Stare Czarnowo 3 875 Gmina Nowe Warpno 1 672 Razem w SOM 687 247 Źródło: Główny Urząd Statystyczny 31.1.2.2014 r.
Transport publiczny – opracowania: Zinegrowana Strategia Transportu Publicznego 2. Studium Wykonalnosci Integracji Transportu Publicznego 3. Studium Wykonalnosci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO W SSOM Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej Działania integracyjne Wprowadzenie wspólnego biletu Wprowadzenie centralnego ośrodka zarządzania komunikacją zbiorową Dopasowanie rozkładów przewoźników na obszarze SOM
Publiczny Transport Zbiorowy na całym obszarze SOM Obecni organizatorzy transportu w SOM Publiczny Transport Zbiorowy na całym obszarze SOM
Integracja organizacyjna w transporcie publicznym Integracja organizacyjna polega na powołaniu jednego wspólnego podmiotu, któremu łatwiej jest zarządzać całym transportem zbiorowym, niż kilku/kilkunastu odrębnym podmiotom, np. w zakresie zapewnienia skomunikowania pomiędzy różnymi systemami transportowymi. JST JST
Integracja biletowa w transporcie publicznym Integracja biletowa jest kolejnym krokiem integracji taryfowej, polega ona na wprowadzeniu nośnika biletu (papier, karta elektroniczna, aplikacja, dostęp przez Internet) wspólnego dla wszystkich systemów transportowych czy przewoźników biorących udział w procesie integracji.
Integracja taryfowa w transporcie publicznym Integracja taryfowa realizowana poprzez wprowadzenie do oferty dodatkowego wspólnego biletu uprawniającego do przejazdu wszystkimi środkami publicznego transportu zbiorowego SOM.
Sieć SKM jako główna oś transportu publicznego w SOM
Miejsca zwiększonej aktywności gospodarczej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego - Obszar funkcjonalny portu w Świnoujściu, w tym terminal promowy, - Goleniowski Park Przemysłowy, - Dunikowo oraz Trzebusz – podstrefa Szczecin SSE Euro ‑ Park Mielec, - Stargardzki Park Przemysłowy, - Park Przemysłowy Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, - Park Regionalny w Gryfinie (Gardno), - Strefa rozwoju funkcji techniczno-produkcyjnej w elektrowni „Dolna Odra”, - Obszar funkcjonalny portu w Szczecinie, - Szczeciński Park Przemysłowy, - Policki Park Przemysłowy, - Obszar funkcjonalny portu w Policach, - Port Lotniczy Szczecin-Goleniów.
Szczecińska Kolej Metropolitalna na tle miejsc zwiększonej aktywności gospodarczej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Planowana sieć połączeń kolejowych na trasach: Szczecin – Gryfino (Dolna Odra), Szczecin – Goleniów (Port Lotniczy), Szczecin – Stargard Szczeciński, Szczecin – Police. obejmie swoim zasięgiem większość najważniejszych miejsc aktywności gospodarczej na terenie SOM.
Stacje Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan istniejący Szczecin Turzyn
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan planowany skm A Szczecin Turzyn
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan istniejący Szczecin Łękno
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan planowany Szczecin Łękno
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan istniejący Szczecin Niebuszewo
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Etap II DE PL
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Biuro Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego pl. Kilińskiego 3, 71-414 Szczecin Tel. 91 421 71 60, e-mail: biuro@som.szczecin.pl www.som.szczecin.pl