Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Uwaga! Sposób na sukces Poprawa jakości nauczania i uczenia się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez wdrożenie Innowacyjnego Programu.
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Twórcza aktywność dziecka
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Projekty zrealizowane w ZS1
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Stymulacja uwagi słuchowej kluczem do sukcesu edukacyjnego. Założenia teoretyczne Innowacyjnego Programu Edukacji Wczesnoszkolnej „Umiem uczyć się” Adriana Łasińska Koordynator Rady Programowej Warszawa, 26.08.2013.

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” „Największe pomysły cechuje prostota.” Wiliam Golding Innowacyjny Program Nauczania „Umiem uczyć się” w swych założeniach i wytycznych dla nauczycieli jest realizowany w odniesieniu do potrzeb i możliwości dziecka.

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Założenia: stymulacja percepcji i uwagi słuchowej innowacyjne metody nauczania rozwijanie kompetencji kluczowych wsparcie procesu nauczania o Teorię Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” O jakich sukcesach dziecka decyduje percepcja słuchowa? Pozwala: odbierać dźwięki rozpoznawać dźwięki różnicować dźwięki interpretować dźwięki co stanowi podstawę nabywania takich umiejętności jak: czytanie, pisanie, mowa – jej rozumienie i poprawne artykułowanie dźwięków.

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Co decyduje o prawidłowym rozwoju percepcji słuchowej? rozwinięty słuch fonematyczny – zdolność rozpoznawania i różnicowania dźwięków, np. kosa – koza, żal – szal; ukształtowane procesy analizy i syntezy słuchowej ukształtowana pamięć słuchowa

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Co to jest uwaga słuchowa? uwaga słuchowa to aktywne słuchanie, to umiejętność świadomego odbierania bodźców dźwiękowych i czerpanie z nich informacji.  o ile słyszenie jest funkcją, która zależy od stanu narządu słuchu, słuchanie jest umiejętnością, która rozwija się przez całe życie człowieka i może podlegać treningowi; dziecko może dobrze słyszeć, ale nie oznacza to, że potrafi równie dobrze słuchać czyli, że ma prawidłowo rozwiniętą uwagę słuchową

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Stymulacja percepcji i uwagi słuchowej w Projekcie wybrane ćwiczenia i zabawy opracowane w scenariuszach zajęć i umieszczone na portalu projektowym logorytmika (szkolenia dla nauczycieli oraz roczna realizacja zajęć w szkołach) realizacja terapii Tomatisa podnoszenie świadomości rodziców w zakresie uwagi słuchowej poprzez opracowane i zamieszczone na portalu artykuły

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Innowacyjne metody nauczania: czytanie uczestniczące jako forma pracy z tekstem drama zabawa interakcyjna praca w grupach bajka dźwiękowa

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Szkolenie dla nauczycieli z Innowacyjnego Programu Nauczania „Umiem uczyć się” spotkanie specjalistów i wymiana doświadczeń forma warsztatów pozwoliła oswoić innowacyjne metody nauczania nauczyciele mieli szansę doświadczyć korzyści płynących ze stosowania innowacyjnych metod nauczania

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” KORZYŚCI Poznanie pewnego stylu pracy w którym: nadrzędnym celem nauczyciela jest zadbanie o ukształtowanie prawidłowej relacji: z uczniem ze współprowadzącym zajęcia z rodzicem ucznia

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” KORZYŚCI Poznanie pewnego stylu pracy w którym: stymulowanie rozwoju emocjonalnego i społecznego ucznia będzie stanowić podstawę rozwoju umysłowego: kształtowanie prawidłowej samooceny zapewnianie poczucia bezpieczeństwa kształtowanie poczucia sprawstwa kształtowanie samodzielności

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Rozwijanie kompetencji kluczowych (…tych umiejętności, których potrzebuje każdy człowiek do samorealizacji, rozwoju osobistego, bycia obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia….) umiejętność uczenia się kompetencje społeczne kompetencje językowe kompetencje muzyczne Przykładowy scenariusz

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera podważa założenie o istnieniu tylko jednego typu inteligencji, w odniesieniu do dzieci Gardner wyróżnia 8 typów inteligencji: językową, ruchową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną, intrapersonalną.  

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w Projekcie stanowiła propozycję zmiany optyki nauczyciela w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością: Każdy człowiek, również ten z niepełnosprawnością, posiada potencjał w określonym obszarze swojego rozwoju, który trzeba kształcić i na którym należy oprzeć program nauczania. Podczas szkolenia z Innowacyjnego Programu Nauczania „Umiem uczyć się”, nauczyciele trenowali określenie własnego profilu inteligencji oraz profilu swoich uczniów.

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” KORZYŚCI dla szkół z wdrożenia „Umiem uczyć się” edukacja emocjonalna ucznia edukacja społeczna ucznia profilaktyka wychowawcza

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” rozwój zawodowy nauczyciela (szkolenia przygotowujące do przeprowadzenia samodzielnej diagnozy kompetencji kluczowych ucznia) wzbogacenie bazy diagnostycznej w placówce (Arkusz do badania kompetencji kluczowych) możliwość zastosowania arkusza do diagnozy kompetencji ucznia zdrowego i ucznia z niepełnosprawnością (placówki integracyjne)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” możliwość ujednolicenia w placówce formuły ocen opisowych możliwość monitorowania w placówce osiągnięć uczniów w zakresie kompetencji kluczowy poprawa jakości współpracy nauczyciela z rodzicami

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” przygotowanie ucznia do pełnego i bezpiecznego korzystania z osiągnięć informatycznych (multimedia) wspierających i stymulujących umiejętności szkolne (czytanie, pisanie, liczenie, nauka języków obcych)

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” 1 rozwój emocjonalny 2 rozwój społeczny 3 rozwój poznawczy

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” Jakie warunki powinna spełniać placówka w której „Umiem uczyć się” może być efektywnie zrealizowany: placówka z celem określonym na rozwój zaplecze personalne dyrekcja zmotywowana do wprowadzenia zmian w placówce

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” czytamy

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces” „Projekt jest czasowym przedsięwzięciem, mającym na celu stworzenie unikalnego produktu lub usługi.” Dziękuję za uwagę