Magdalena Marchewicz Maria Lubawska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Advertisements

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Jarosław Piszczek Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa KOMAT Mieczysław Kozłowski Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Jarosław Piszczek.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PPUH JANPOL S.C. Halina Jan Bierła Zespół konsultantów: Henryk Szymczak Robert Lewicki Jarosław Piszczek.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Otoczenie systemu produkcyjnego
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT… a po co mi to?
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
„Globalne systemy rezerwacji GDS”
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
SEGMENTACJA RYNKU.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Magdalena Marchewicz Maria Lubawska Analiza SWOT Magdalena Marchewicz Maria Lubawska

Zadania do wykonania sporządzenie analizy SWOT na podstawie zakładów farmaceutycznych POLPHARMA S.A.

Analiza SWOT Nazwa pochodzi od skrótu angielskich wyrazów: Strength, Weakness, Opportunities, Threats, co oznacza: Siłę, Wady, Okazje i Trudności. Analiza SWOT pozwala określić mocne (siłę) i słabe (wady) strony danej działalności oraz rozpoznać możliwości (okazje) oraz zagrożenia (trudności) powstające w otoczeniu przedsiębiorstwa.

Otoczenie firmy Otoczenie firmy obejmuje wszystkie te czynniki, które oddziaływają na możliwości rozwoju firmy, doprowadzają do zawarcia transakcji oraz budowy współzależności z docelowymi nabywcami. Otoczenie składa się z makro- i mikrootoczenia.

Makrootoczenie obejmuje czynniki wpływające na wszystkie podmioty działające na rynku. Są to głównie czynniki: demograficzne, ekonomiczne, naturalne, techniczne i technologiczne, polityczne i prawne, społeczne i kulturowe.

Mikrootoczenie obejmuje bardziej specyficzne czynniki związane bezpośrednio lub pośrednio z daną firmą. W mikrootoczeniu przedsiębiorstwa działają: konkurencja, dostawcy, pośrednicy, nabywcy, grupy interesu, różne społeczności.

Okazje (możliwości, szanse) Do jednych z najważniejszych zadań analizy otoczenia przedsiębiorstwa należy odkrywanie ewentualnych okazji. Okazją dla organizacji może być dziedzina wyróżniająca się atrakcyjnością oraz zapewniająca firmie przewagę nad konkurencją. Szansą dla firmy może być też wprowadzenie nowego wyrobu na rynek, nowa metoda sprzedaży lub udana kampania reklamowa, która zwiększa udział firmy w rynku.

Trudności (zagrożenia) Zagrożeniem dla przedsiębiorstwa jest każda sytuacja powstała w jego otoczeniu w wyniku nie sprzyjającego rozwoju wydarzeń na rynku, prowadząca, w przypadku braku odpowiednich środków zaradczych, do pogorszenia sytuacji rynkowej firmy.

Mocne i słabe strony Dostrzeganie możliwości i zagrożeń nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Przedsiębiorstwo musi potrafić wykorzystać pojawiające się szanse oraz wiedzieć, jak omijać zagrożenia. Stąd, aby opracować skuteczną strategię, niezbędne jest dokonanie oceny mocnych oraz słabych stron prowadzonej działalności.

Sposób przedstawienia analizy SWOT Czynniki wewnętrzne Silne strony Słabe strony

Sposób przedstawienia analizy SWOT Czynniki zewnętrzne Szanse Zagrożenia Makrootoczenie Mikrootoczenie

Przykład Element SWOT Co to oznacza dla firmy Co należy zrobić Silne strony Np. wysoko wykwalifikowany personel Słabe strony Brak filii Możliwości Rozwój nowych gałęzi przemysłu Zagrożenia Wzrost konkurencji

Przykład Element SWOT Co to oznacza dla firmy Co należy zrobić Silne strony Np. wysoko wykwalifikowany personel Skuteczność, wydajność, profesjonalizm Wykorzystać to w celach promocyjnych Słabe strony Brak filii Utrata zysków Pilne studium możliwości realizacji otwarcia filii Możliwości Rozwój nowych gałęzi przemysłu Wzrost pożyczek w sektorze przemysłowym Utworzyć zespół ds. „przemysłu” Zagrożenia Wzrost konkurencji Strata udziału w rynku Poprawić obsługę klienta

POLPHARMA S.A. Zakłady farmaceutyczne Polfa-Starogard Gdański powstały w 1965r. W roku 2000 ZF Polfa-Starogard Gdański przeszły proces prywatyzacji i zmieniły nazwę na ZF POLPHARMA S.A. Od 2000 r. firma znacznie zwiększyła produkcję leków oraz wprowadziła kilka nowych pozycji na rynek farmaceutyczny. Należy dodać, iż dzięki procesowi prywatyzacji POLPHARMA zyskała wielu klientów zagranicznych, a tym samym sławę międzynarodową, co pozwoliło na utworzenie filii na terenie Europy zachodniej, a ostatnio rozpoczęły się pertraktacje dotyczące podpisania kontraktów także w krajach wschodnich.

Informacje o firmie ZF POLPHARMA S.A. opierają swoją działalność głównie na produkcji leków przeciwbólowych, przeciwgrypowych, wspomagających odporność organizmu, a także na szerokiej gamie antybiotyków i medykamentów nasercowych. Coraz większa liczba klientów, a także rozwój technologiczny i marketingowy sprawiły, że POLPHARMA uzyskała prestiżową nagrodę za najlepsze wyniki w dziedzinie marketingu w roku 2004.

Informacje o firmie ZF POLPHARMA S.A. nie są tylko firmą produkującą lekarstwa, ale także „leczą”, zasilając konta fundacji chorych na raka i AIDS (10% ogólnego dochodu przekazuje się corocznie na konta danych fundacji) ZF POLPHARMA S.A. zajmują obecnie pierwsze miejsce w Polsce, a trzecie w Europie na rynku farmaceutycznym!

Makrootoczenie firmy ZF POLPHARMA S.A. jest jedną z najbardziej znanych firm farmaceutycznych wśród polskiego społeczeństwa. Popularność jest receptą na duże zyski. Niestety intensywny tryb życia zmusza do ciągłych zmian zapotrzebowań człowieka, a więc i firma musi się liczyć z nawet nagłą rezygnacją z większości produkowanych leków i wprowadzić nowe, ulepszone.(= większe koszty produkcji).

Makrootoczenie firmy Rozwój technologii także wiąże się z znacznymi kosztami, jakie musi ponieść firma, ale np. dzięki wybudowaniu własnej elektrociepłowni, POLPHARMA zyskała darmową energię, zatrudniła pracowników, zwiększyła wydajność pracy. Niestety ma też ona swoje złe strony: automatyzacja każdego urządzenia jest zawodna w przypadku braku energii, wówczas firma narażona jest na ogromne straty w produkcji.

Makrootoczenie firmy POLPHARMA znajduje się na przedmieściach Starogardu Gdańskiego, co sprzyja rozbudowywaniu zakładu (zakup nowych terenów pod rozbudowę).Brak zagrożeń od strony demograficznej. Istnieją natomiast zagrożenia dla środowiska naturalnego( zanieczyszczenia powietrza specyficznymi związkami chemicznymi z laboratoriów, napromieniowanie gleby).

Mikrootoczenie firmy Duża liczba klientów POLPHARMY krajowych jak i zagranicznych umożliwia tworzenie nowych filii poza granicami Polski, wzrost popularności, a tym samym wzrost zysków, ale duża liczba klientów to zagrożenie plajtą (utrata nowych segmentów rynku). W Polsce POLPHARMA stanowi konkurencję dla innych krajowych firm farmaceutycznych, ale za granicą istnieje zagrożenie ze strony silniejszych konkurentów, szczególnie firm francuskich i niemieckich (istnieje ryzyko wyparcia z rynku).

Mikrootoczenie firmy Szansą na pokonanie problemu jest odnalezienie nisz rynkowych, pozwalających na pokonanie konkurentów, lub wprowadzenie na rynek leku o skuteczniejszym działaniu, po takiej samej lub niższej cenie. Polpharma słynie z bardzo dobrej organizacji przedsiębiorstwa, polegającej na dokładnym sprecyzowaniu kierowników, zarządzających, podwładnych, zespołów i podzespołów, co umożliwia dobra koordynację pracy i wydajność.

Mikrootoczenie firmy Nie odnotowano większych problemów związanych z organizacją przedsiębiorstwa. Niewielki problem stanowi nieco towarzyski styl kierowania, który skupia się czasem bardziej na stosunkach w zespole niż na realizacji zadania (obszar budowlany). POLPHARMA odnosi sukcesy w branży marketingowej, głównie poprzez reklamę przystępną dla klienta (media np. reklama Ranigastu w TV) oraz promocje i wcześniej wspomniane datki na fundacje.