KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Advertisements

Prąd elektryczny Opór elektryczny.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Wspó ł praca naszego Wolontariatu z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarz ą dowych.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
 Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
To czynno ść okre ś lana, jako proces polegaj ą cy na wymianie informacji, która zachodzi pomi ę dzy uczestnikami tego procesu. Uczestnicy tacy dziel ą.
METODY KOMUNIKACJI.
METODY KOMUNIKACJI.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Komunikacja.
Bariery komunikacyjne
KOMUNUIKACJA MIĘDZYLUDZKA
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Metody komunikacji.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
 Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazuj ą ca ruchomy obraz oraz d ź wi ę k na odległo ść. W jednym miejscu za pomoc ą kamery telewizyjnej.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Komunikacja może oznaczać celową wymianę poglądów w dialogu, ale też przypadkowy sygnał. Od kiedy w 1970 Frank Dance podał 126 definicji stosowanych ich.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy,
Przeglądarki internetowe. Funkcje i możliwości przeglądarek.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Komunikacja -proces przekazywania/wymiany informacji między jej uczestnikami. Dzięki opanowaniu techniki komunikacji było możliwe powstanie cywilizacji.
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Komunikacją nazywamy dział gospodarki zajmujący się przemieszczaniem w przestrzeni ludzi i ich wytworów. Jest więc to typ aktywności ludzkiej służący „skracaniu”
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec,
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Komunikowanie się w zespole: narzędzia osoby kierującej
1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna
Papierosom STOP.
PSYCHOLOGIA a SĄD prof. dr hab. Ewa Gruza.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Prezentacja informacji w biznesie
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 10
Zapis prezentacji:

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

Co to właściwie jest? Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. 

RODZAJE KOMUNIKACJI Na podstawie sposobu przekazu informacji wyróżniamy 2 podstawowe typy komunikacji:

Jej nośnikami mogą być np *gesty *mimika twarzy *obrazy *dźwięki *teksty

KOMUNIKACJA WERBALNA Polega ona na przekazywaniu informacji z użyciem języka naturalnego, czyli mowy jako nośnikiem danych.

Model komunikacji Do aktu komunikacji dojdzie jedynie wtedy, gdy spełnione zostaną następujące warunki: *informacja zostanie przekazana w języku zrozumiałym dla obu komunikujących się stron, *zaistnieje skuteczny nośnik tej informacji, *przekaz pozostanie czysty od zniekształceń przez czynniki zewnętrzne (tzw. szum), *przekaz spotka się z odbiorem, *informacja w założeniu będzie przeznaczona dla danego odbiorcy.

Bariery komunikacyjne Bariery komunikacyjne to czynniki, które utrudniają zrozumienie przekazu zawartego w wypowiedzi (o charakterze fizycznym i psychologicznym). Mogą to być: *utrudnienia percepcyjne *wybiórczość uwagi *brak umiejętności decentracji (przyjęcie perspektywy rozmówcy) różnice kulturowe *stereotypy (chętniej słuchamy osób o wysokim statusie społecznym) samopoczucie

NAJPOPULARNIEJSZE METODY KOMUNIKACJI KIEDYŚ I DZIŚ

Listy Niegdyś przenoszone przez posłańców, dzisiaj przez nowoczesny system pocztowy.

Telegraf elektryczny Wynalezienie prądu elektrycznego umożliwiło przesyłanie informacji teksowych bez potrzeby kontaktowania się twarzą w twarz.

Telefon Rozwinięcie idei telegrafu, umożliwił przesyłanie dzwięków na odległość.

Telewizja Kolejna ewolucja telekomunikacji umożliwiłą przesyłanie obrazu (początkowo bez, a później z dźwiękiem).

SMS Rozwój telefonów komórkowych umożliwił nową, krótką formę komunikacji za pomocą wiadomości tekstowych.

Internet Wraz z rozpowszechnianiem komputerów i ich udoskonalaniem, stworzono globalną sieć, niewyczerpany magazyn informacji oraz sposób komunikacji-najpierw poprzez pocztę elektroniczną, potem przez aplikacje takie jak Gadu-Gadu i Skype, a aktualnie serwisy społecznościowe.

4 metody skutecznej komunkacji

Aktywne słuchanie Parafrazowanie Precyzowanie Informacja zwrotna

Czyli słuchanie z nastawieniem na próbę zrozumienia emocji rozmówcy Słuchanie empatyczne Czyli słuchanie z nastawieniem na próbę zrozumienia emocji rozmówcy

Nie ocenia się rozmówcy, by osądy nie zasłaniały nam naszego rozmówcy

 Słuchanie świadome Zwracanie uwagi na integrację słów i emocji

Dziękuję za uwagę