Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
w roku szkolnym 2010/2011 Narada dla dyrektorów sierpnia 2010 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Jelenia Góra, 26 sierpnia 2013 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Kuratorium Oświaty w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Zapis prezentacji:

Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, Świdnica, Wrocław, Legnica -sierpień 2011 r.

Szkoły dolnośląskie według typów w latach szkolnych 2009/2010 i 2010/2011

Zmiany w sieci dolnośląskich szkół publicznych w roku szkolnym 2010/2011 Opinie Dolnośląskiego Kuratora Oświaty dotyczące działalności szkół publicznych: 60 likwidacja szkół 9 połączenia szkoły podstawowej z gimnazjum 18 przekształcenia szkół

Dolnośląskie szkoły ponadgimnazjalne wybierane przez absolwentów gimnazjów

Liczba wydanych opinii (do dnia 30.06.2011) – 154, w tym: Opiniowanie spełniania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty przez szkoły niepubliczne Wnioski składane przez osoby prowadzące (od 1.07.2010 do 30.06.2011): zakładanie szkoły o uprawnieniach szkoły publicznej – 124 wnioski, zmiany w danych zgłoszonych do ewidencji – 138 wniosków. Liczba wydanych opinii (do dnia 30.06.2011) – 154, w tym: opinia pozytywna – 144 opinia negatywna – 10

Placówki dolnośląskie według rodzajów w latach szkolnych 2009/2010 i 2010/2011 6

Akredytacje placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych oraz placówek doskonalenia nauczycieli

Egzaminy na tytuł zawodowy i tytuł zawodowy mistrza w roku szkolnym 2010/2011 Liczba: tytuł zawodowy tytuł mistrza działających Państwowych Komisji Egzaminacyjnych 33 32 przeprowadzonych egzaminów 16 10

Liczba etatów pedagogicznych w dolnośląskich szkołach i placówkach dyplomowani mianowani kontraktowi stażyści bez stopnia razem rok 2009/2010 17430 21745 10286 2869 2339 54664 rok 2010/2011 18799 19688 10165 2598 2350 53600

Awans zawodowy 1821 1517 1702 1206 Liczba: 2009/2010 2010/2011 Postępowania kwalifikacyjne na stopień nauczyciela dyplomowanego Liczba: 2009/2010 2010/2011 złożonych wniosków 1821 1517 nauczycieli, którzy uzyskali akceptację komisji 1702 1206 (stan na 22 sierpnia br.)

Odmowa wydania zgody – 26 Wydane zgody ogółem – 1162 Zgody Dolnośląskiego Kuratora Oświaty na zatrudnienie osób nieposiadających kwalifikacji w roku szkolnym 2010/2011 Wydane zgody ogółem – 1162 art. 10 ust. 9 Karty Nauczyciela - 964 art. 7 ust. 1a ustawy o systemie oświaty – 198 Odmowa wydania zgody – 26

Liczba osób, które ukończyły kurs Zadania zrealizowane przez placówki dolnośląskie na podstawie zgody Dolnośląskiego Kuratora Oświaty Wydane zgody na prowadzenie kursu: L.p. Rodzaj kursu Liczba kursów Liczba osób, które ukończyły kurs 1 kwalifikacyjny 41 638 2 pedagogiczny dla instruktorów pnz 22 256 3 dla wychowawców kolonii 64 1405 4 dla kierowników kolonii 19 286

Liczba przeszkolonych nauczycieli Formy doskonalące dla nauczycieli realizowane w ramach grantów DKO od maja do listopada 2010r. Temat Liczba przeszkolonych nauczycieli Pierwsza pomoc przedmedyczna. 74 Ewaluacja wewnętrzna i wykorzystanie jej wyników do podniesienia jakości pracy szkoły 68 Doskonalenie umiejętności nauczycieli w pracy z dzieckiem zdolnym. 100 Edukacyjna Wartość Dodana. Interpretacja i wykorzystanie do modyfikacji pracy szkoły. 418 Efektywne sposoby poprawy wyników kształcenia w szkołach podstawowych. 880 Funkcjonowanie w szkole dziecka z ADHD, z zaburzeniami emocjonalnymi. 80

Planowana liczba nauczycieli Formy doskonalące dla nauczycieli realizowane w ramach grantów DKO od maja do listopada 2011r. Temat Planowana liczba nauczycieli Studia Podyplomowe w zakresie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej. 40 Kompetencje kluczowe w kształceniu uczniów zdolnych. 90 Śladami dziedzictwa narodowego na kresach wschodnich. 47 Pragmatyka szkolna w zakresie umiejętności tworzenia, wyboru i modyfikowania programów nauczania, wdrażania podstawy programowej oraz wprowadzania projektu edukacyjnego. 120 Edukacyjna Wartość Dodana - jej interpretacja i wykorzystanie w szkołach. 80 Dopalacze i inne substancje zmieniające świadomość jako problem społeczny wśród młodzieży szkolnej. Przygotowanie szkół ponadgimnazjalnych do wdrożenia nowej podstawy programowej.

Oceny cząstkowe pracy dyrektora – 247, w tym: Oceny cząstkowe pracy dyrektora dokonane przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty i odwołania od oceny pracy nauczyciela w roku szkolnym 2010/2011 Oceny cząstkowe pracy dyrektora – 247, w tym: dobra - 16, wyróżniająca – 231 Odwołanie od oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego nauczyciela – 10, w tym: utrzymano ocenę – 6 podwyższono ocenę – 3 ocena nie podlegała odwołaniu – została ustalona niezgodnie z prawem - 1

127 konkursów na stanowisko dyrektora Powierzanie stanowiska dyrektora szkoły/placówki i odwoływanie ze stanowiska 127 konkursów na stanowisko dyrektora 57 uzgodnień w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora 14 opinii w sprawie odwołania dyrektora

Liczba uczniów w dolnośląskich szkołach w latach szkolnych 2009/2010 i 2010/2011

Egzamin dojrzałości Egzamin dojrzałości przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty: sesja zimowa liczba wydanych skierowań – 245 liczba wydanych świadectw dojrzałości - 94 sesja wiosenna liczba wydanych skierowań – 77 liczba wydanych świadectw dojrzałości - 30

Tytuł mistrza w zawodzie Uzyskane tytuły zawodowe i tytuły mistrza w zawodzie w roku szkolnym 2010/2011 Tytuł zawodowy 6 zawodów 287 wydanych świadectw Tytuł mistrza w zawodzie 88 wydanych dyplomów

Zdolni Dolnoślązacy W konkursach zDolny Ślązak Gimnazjalista i zDolny Ślązaczek spośród 460 finalistów wyłoniono 174 laureatów. Wielokrotni laureaci konkursów przedmiotowych zDolny Ślązak: pięcio- lub czterokrotni laureaci – 3 uczniów, laureataci trzech konkursów – 7 uczniów dwukrotni laureaci – 21 uczniów. Tytuł laureata lub finalisty został przyznany 186 uczniom w 43 olimpiadach i turniejach.

Zdolni Dolnoślązacy Tytuł laureata i finalisty w ponad dwóch olimpiadach zdobyło 3 uczniów, a 24 uczniów zdobyło taki tytuł w dwóch olimpiadach. Do Międzynarodowej Olimpiady Lingwistyki Matematycznej w USA zakwalifikowało się 5 uczniów z 2 wrocławskich szkół i 1 jeleniogórskiej. Stypendium Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2010/2011 uzyskało 276 uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Stypendium Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2010/2011 uzyskało 31 uczniów.

Działalność innowacyjna, praca z uczniem zdolnym w roku szkolnym 2010/2011 Zgłoszone do KO we Wrocławiu: - innowacje pedagogiczne - 236, - eksperymenty pedagogiczne – 4 Szkoły posiadające certyfikat szkoły wspierającej uzdolnienia – 39 Szkoły ubiegające się o przyznanie lub przedłużenie certyfikatu szkoły wspierającej uzdolnienia – 20 Szkoły, których uczniowie uzyskali tytuł laureata lub finalisty olimpiady lub turnieju – 40 Zgłoszone do KO wycieczki zagraniczne - 1256

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu S K A R G I w roku szkolnym 2010/2011

Liczba skarg w poszczególnych latach szkolnych

Tematyka skarg w roku szkolnym 2010/2011 tok nauczania w szkołach (m.in. regulamin oceniania) – 87 postawa etyczna nauczycieli - 81 metody wychowawcze nauczycieli – 40 BHP i odszkodowania (także wypadki dzieci) - 33 sprawy wychowawcze uczniów - 28 stosunki międzyludzkie, atmosfera w pracy – 23 stosunki pracy (zatrudnianie, zwolnienia, ocena pracy, konkursy) - 23

Tematyka skarg w roku szkolnym 2010/2011 przyjęcia do szkół i innych placówek oświatowych (m.in. egzaminy wstępne) – 15 zarządzanie oświatą, sieć szkolna, lokalizacja, dowożenie – 8 skargi na poradnie psychologiczno-pedagogiczne - 6 stypendia, internaty, żywienie, pomoc materialna – 5 inne, poruszające problemy nieujęte w pozostałych - 196

Sposób rozpatrzenia skarg w roku szkolnym 2010/2011 (stan na 30 czerwca 2011 r.) 27

Wszczęte postępowania wyjaśniające przez Rzecznika Dyscyplinarnego przy Wojewodzie Dolnośląskim 2009/2010 2010/2011 ogółem 16 30 przekazane do Komisji Dyscyplinarnej 7 15 umorzone 9

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu E W A L U A C J A w roku szkolnym 2010/2011

Ewaluacja w Polsce w roku szkolnym 2010/2011 (stan na 3 sierpnia 2011r Ewaluacja w Polsce w roku szkolnym 2010/2011 (stan na 3 sierpnia 2011r. wg platformy SEO) Liczba ewaluacji całościowe problemowe szkoły różnych typów 209 803 przedszkola 69 222 poradnie psychologiczno - pedagogiczne 11 24 placówki doskonalenia nauczycieli 8 4 biblioteki pedagogiczne 2 1 szkoły specjalne ogółem 300 1056

Ewaluacje w województwie dolnośląskim w roku szkolnym 2010/2011 Rodzaj ewaluacji 2009/2010 2010/2011 całościowa 4 24 problemowa 12 86 Ogółem 16 110

Zakończone ewaluacje w województwie dolnośląskim w roku szkolnym 2010/2011 16 Przedszkole 41 Szkoła podstawowa 31 Gimnazjum 20 Szkoła ponadgimnazjalna 1 Poradnia psychologiczno – pedagogiczna Placówka doskonalenia nauczycieli

Obszar II PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE Wymagania dla szkół 2.1 – Szkoła ma koncepcję pracy 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej 2.3. Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany 2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli 2.5. Kształtuje się postawy uczniów 2.6. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

D B Charakterystyki wymagania 100% 94,4% 95,6% Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.1 - Szkoła ma koncepcję pracy Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi D Szkoła lub placówka działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy. 100% B Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb. 94,4% Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest znana i akceptowana przez uczniów i rodziców. 95,6%

Poziomy spełnienia wymagania 2.1 – Szkoła ma koncepcję pracy

D B Charakterystyki wymagania 100% 93,3% 76,7% Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.2 - Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi D Oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej. 100% Oferta edukacyjna odpowiada potrzebom uczniów i rynku pracy. Monitoruje się realizację podstawy programowej. B Oferta edukacyjna jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów. 93,3% Szkoła lub placówka realizuje nowatorskie rozwiązania programowe. 76,7%

Poziomy spełnienia wymagania 2 Poziomy spełnienia wymagania 2.2 - Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

D Charakterystyki wymagania 100% 98,9% Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.3 - Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi D Procesy edukacyjne są realizowane w szkole z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobu realizacji podstawy programowej. 100% Procesy edukacyjne przebiegające w szkole lub placówce są planowane. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. 98,9% Ocenianie uczniów daje im informację o ich postępach w nauce oraz motywuje ich do dalszej pracy. W szkole lub placówce monitoruje się osiągnięcia uczniów.

Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2 Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.3 - Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi B Procesy edukacyjne przebiegające w szkole lub placówce są monitorowane i doskonalone. 94,4% Wnioski z monitorowania procesów edukacyjnych są wykorzystywane w planowaniu tych procesów. 92,2% Nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych. Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się. 62,2% Informacja o postępach w nauce otrzymana w wyniku oceniania uczniów pomaga im uczyć się i planować swój indywidualny proces uczenia się. 91,1% W szkole lub placówce analizuje się wyniki monitorowania osiągnięć uczniów i wdraża się wnioski z tych analiz. 72,2%

Poziomy spełnienia wymagania 2 Poziomy spełnienia wymagania 2.3 - Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

D B Charakterystyki wymagania 100% 93,3% 86,7% Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.4 - Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi D Nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych. 100% B Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. 93,3% Wprowadzanie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami. 86,7%

Poziomy spełnienia wymagania 2 Poziomy spełnienia wymagania 2.4 – Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

D B Charakterystyki wymagania 98,9% 100% 86,7% 95,6% Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.5 - Kształtuje się postawy uczniów Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi D  Działania wychowawcze podejmowane w szkole są spójne i adekwatne do potrzeb uczniów. 98,9% Uczniowie uczestniczą w działaniach edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw. 100% B Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami uczniów oraz z ich udziałem. 86,7% Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są analizowane i wdrażane są wnioski z tych analiz. 95,6%

Poziomy spełnienia wymagania 2.5 - Kształtuje się postawy uczniów

D B Charakterystyki wymagania 100% 71,1% Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania 2.6 - Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych Poziom charakte-rystyki Charakterystyki wymagania Szkoły spełniające wymogi D Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości. 100% B W szkole lub placówce są prowadzone działania zwiększające szanse edukacyjne uczniów, uwzględniające indywidualizację procesu edukacji. 71,1%

Poziomy spełnienia wymagania 2 Poziomy spełnienia wymagania 2.6 - Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu K O N T R O L E w roku szkolnym 2010/2011

Kontrole planowe w roku szkolnym 2010/2011 Liczba tematów kontroli – 11 Liczba zaplanowanych kontroli – 1103 Liczba przeprowadzonych kontroli - 1120

Odsetek szkół, którym wydano zalecenia w poszczególnych kontrolach

Tematy kontroli w roku szkolnym 2010/2011 Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego. Prawidłowość dopuszczania do użytku : programów wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i innych formach wychowania przedszkolnego, programów nauczania w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach, programów nauczania dla zawodu w publicznym technikum dla młodzieży i publicznej zasadniczej szkole zawodowej dla młodzieży.

Tematy kontroli w roku szkolnym 2010/2011 Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno - pedagogicznych z obowiązującymi przepisami prawa.

Tematy kontroli w roku szkolnym 2010/2011 Przestrzeganie przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym. Zgodność dokumentacji przebiegu działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej w domu wczasów dziecięcych z przepisami prawa.

Tematy kontroli w roku szkolnym 2010/2011 Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego. Prawidłowość nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu KONTROLE DORAŹNE w roku szkolnym 2010/2011

Tematyka kontroli doraźnych Liczba przeprowadzonych kontroli Spełnienie wymogów art. 7 ust 3 ustawy w szkołach niepublicznych - do 6 miesięcy działalności 44 Spełnienie wymogów art. 7 ust 3 ustawy w szkołach niepublicznych – po zmianach w danych 27 Realizacja zaleceń po kontrolach planowych i doraźnych 103 Inna tematyka, na wniosek różnych organów 9 Ogółem 183

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu W S P O M A G A N I E w roku szkolnym 2010/2011

Organizacja narad i konferencji – ogółem 26, w tym: dla dyrektorów, organów prowadzących i nauczycieli na temat ewaluacji, dla dyrektorów i osób prowadzących szkoły niepubliczne z uprawnieniami szkoły publicznej, „Internet – genialny wynalazek czy zagrożenie dla ogólnoludzkich wartości?” spotkania Rady Konsultacyjnej do Spraw Kształcenia Zawodowego przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty na temat środków psychoaktywnych („dopalacze”) „Turystyka i sport a bezpieczeństwo dzieci i młodzieży „– spotkania Dolnośląskiej Rady do spraw Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży, szkolenia dla nauczycieli wychowania komunikacyjnego,

na temat monitorowania postępów realizacji projektów unijnych programu Comenius i Leonardo da Vinci, promujące Dolnośląski System Wspierania Uzdolnień – przy współpracy z DODN, informacyjna dla delegacji MEN, nauczycieli i dyrektorów szkół z Francji i Hiszpanii, podniesienia efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi , „Rozwój zdolności i talentów wyzwaniem ku przyszłości”. Zamieszczanie na stronie internetowej KO przykładów dobrych praktyk – wpłynęło 21 przykładów. Udostępnienie dyrektorom szkół i placówek niepublicznych platformy e-learningowej. Zamieszczenie na stronie internetowej KO materiałów pomocniczych i informacyjnych dla dyrektorów szkół, organów prowadzących, nauczycieli.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu MONITOROWANIE w roku szkolnym 2010/2011

Monitorowanie Monitorowanie sposobu wykorzystania godzin, o których mowa art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.).

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego.

Monitorowanie Realizacja działań profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania narkomanii, w tym współpraca z wyspecjalizowanymi instytucjami oraz wykorzystywanie przygotowanych przez nie ofert i materiałów.

Monitorowanie Rekrutacja młodzieży niepełnosprawnej i przewlekle chorej do publicznych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży (nie dotyczy szkół specjalnych).

Monitorowanie Podejmowane przez szkołę/placówkę działania w związku z coraz powszechniejszym dostępem do substancji o działaniu psychoaktywnym potocznie nazywanych „dopalaczami”.

Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, Świdnica, Wrocław, Legnica - sierpień 2011 r. 67