losowani wybierani ZGROMADZENIE LUDOWE STRATEDZY URZĘDNICY SĄDY AREOPAG Obywatele Aten
możności wybierania kandydatów odpowiedzialności rządzących przed rządzonymi wolności przekonań i wypowiedzi suwerenności narodu zasada reprezentacji
DECYZJA OBYWATEL ZGROMADZENIE LUDOWE PARLAMENT POSEŁ
- czy szkoła uczy samorządności i demokra- cji? -wybory do Samorządu i ich forma -szkolne referendum- nowatorskie rozwiąza- nie czy niepotrzebny chaos? -w czym uczniowie mogą współdecydować?
-jakie są jego zadania? -jakie są jego prawa? -kto powinien działać w Samorządzie? -jaką rolę spełnia w szkole? -gdzie szukać wzorców?
-jak wygląda udział społeczności szkolnej w Samorządzie Uczniowskim? -jak zapewnić skuteczny obieg informacji Samorząd-rówie- śnicy? -forum szkolne- innowacyjne źródło komunikacji? -jak efektywnie rozpoznawać aktualne potrzeby społe- czności uczniowskiej? -jak zaangażować większą część rówieśników?
-przedstawiciele społeczności uczniowskiej- idealne rozwiązanie czy ponury żart? -jak wygląda współpraca na linii Samorząd-Pedago- dzy-Rodzice? -jak postrzegają partnerstwo uczniowie, jak nauczy- ciele, a jak rodzice? -w jakich sprawach możliwe jest partnerstwo?