Karaibska Organizacja Turystyczna (CTO)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Efekty kluczowych działań i form wsparcia
innowacyjna wielkopolska
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Podstawy Turystyki Wykład
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Pomiar obciążeń administracyjnych
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej Wyk. Artur Umer(46487)
ERA European Regions Airline Association
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Centra Organizacji Pozarządowych
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
KONFERENCJA NAUKA DLA BIZNESU – WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO-SPOŻYWCZYM Katarzyna Margel Warszawa, SGGW, 27 luty 2007 rok.
MERCOSUR-Wspólny Rynek Ameryki Południowej
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Patryk Bździuch Sławomir Jakóbowski
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Przedmiot: Międzynarodowe organizacje turystyczne
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji ( International Hotel & Restaurant Assocition – IH & RA) IH & RA została założona w Londynie w marcu.
Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia Zapraszamy do współpracy! 7 maja 2010.
WYDZIAŁ TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU Kierunek: TURYSTYKA I REKREACJA Specjalność: Zarządzanie turystyką.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
WHO.
ŚWIATOWA FEDERACJA NARODOWYCH ZWIĄZKÓW BIUR PODRÓŻY
Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych
Nazwa ECTAA - Group of National Travel Agents and Tour Operators Associations within the EU. ECTAA – Ugrupowanie Krajowych Stowarzyszeń Agentów Podróży.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Jak robić to efektywnie?
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Polski Klub Lotniczy Warszawa 14 września 2015 Polski Klub Lotniczy KRS ul. Świeradowska 43, Warszawa fax:
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Anglia Przygotował: Kacper Sulecki klasa IV.
KRAJE I TERYTORIA ZAMORSKIE Karina Janus Natalia Marczak Maria Płaczek.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Zawartość prezentacji DLACZEGO - Jakie są korzyści z międzynarodowych projektów? JAK- „Wychodzące naprzeciw” podejście LGD -Używanie istniejących mechanizmów.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

Karaibska Organizacja Turystyczna (CTO)

Caribbean Tourism Organization Caribbean Tourism Organisation (CTO jest organizacją turystyczną, prowadzącą działalność w obrębie wysp karaibskich. Główna siedziba CTO mieści się w Barbadosie, a jej biura znajdują się w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Wiodącym założeniem CTO jest dostarczenie swoim członkom usług i informacji potrzebnych do zrównoważonego rozwoju turystyki , w celu osiągnięcia przez mieszkańców Karaibów korzyści społecznych i ekonomicznych. * www.onecaribbean.org - oficjalna strona internetowa CTO

Historia założenia CTO 1951 rok - powstało Karaibskie Stowarzyszenie Podróży (CTA-Caribbean Travel Association) z biurem na wyspie Antigua, zajmujące się promocją turystyczną całego regionu Karaibów. W 1962r. Jeden z komitetów (ds. hotelarstwa) powołanych przez CTA przeobraził się w autonomiczną organizację- Caribbean Hotel Association W 1974 r. utworzono Centrum Badań i Rozwoju Karaibskiej Turystyki (CTRC Caribbean Tourism Research and Development Centre) W 1989r. w wyniku połączenia 2 instytucji CTA i CTRC powstała Karaibska Organizacja Turystyczna.

Cele

Organizacja wyznacza sobie następujące cele: Rozwój ruchu turystycznego w krajach członkowskich, Stworzenie atmosfery uwagi i zrozumienia dla karaibskiej turystyki, Rozwijanie najwyższych umiejętności i profesjonalizmu wśród przewoźników branży turystycznej, Zaprojektowanie i rozwój jasnego systemu informacji turystycznej w regionie, Zapewnienie harmonii pomiędzy turystyką a środowiskiem naturalnym i społecznym, Rozwijanie bliskiej współpracy z regionalnymi instytucjami, Wspieranie tych państw, które nie są w stanie same skutecznie interweniować w swoich turystycznych interesach, Rozwijanie możliwie najściślejszych związków pomiędzy sektorem turystyki a różnymi działami gospodarki ( np. rolnictwem , rzemiosłem itd..).

Członkostwo

członkowskie, w tym angielskie, francuskie, hiszpańskie i   CTO obejmuje 32 kraje członkowskie, w tym angielskie, francuskie, hiszpańskie i holenderskie terytoria zależne a także prywatnych członków pokrewnych sektorów. Należą do nich: Caribbean Hotel Association  firmy, organizacje i osoby świadczące produkty i usługi na Karaibach w sektorze przemysłu turystycznego.

Kraje Członkowskie Antigua i Barbuda Bahamy Barbados Belize Kuba Dominika Dominikana Francuskie departamenty zamorskie: - Gwadelupa - Martynika - Saint Barthelemy - Saint Martin

Trynidad i Tobago Wenezuela Brytyjskie terytoria zamorskie: - Anguilla - Bermuda - Brytyjskie Wyspy Dziewicze - Kajmany - Montserrat - Turks i Caicos Stany Zjednoczone -terytoria:  - Portoryko - Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych Grenada Gujana Haiti Jamajka Królestwo Niderlandów: - Aruba - Bonaire - Curaçao - Saint Eustatius - Saint Maarten Saint Kitts i Nevis Saint Lucia Saint Vincent i Grenadyny Surinam

Skład CTO - kategorie Członkowie przewoźnicy: linie lotnicze oraz morskie linie pasażerskie (międzynarodowe, regionalne) działające na terenie Karaibów. Członkowie sprzymierzeni: organizacje, przedsiębiorstwa dostarczające dóbr i usług do karaibskiego przemysłu turystycznego. Członkowie afiliowani: organizacje których działalność współgra z celami CTO, dzięki temu mogą w ten sposób się zjednoczyć i osiągnąć wspólne cele. Członkowie stowarzyszeni: Osoby indywidualne, które poprzez uczestnictwo w działaniach CTO chcą mieć swój własny wkład w rozwój społeczny mieszkańców Karaibów. *Zanim któryś z podmiotów zostanie członkiem CTO musi otrzymać aprobatę Zarządu Organizacji.

Struktura

Strukturę organizacyjną CTO tworzą: Zarząd Komitet Wykonawczy Sekretariat Oddziały

Zarząd Tworzą go reprezentanci: Delegowani przez rząd z każdego z członkowskich krajów (po jednym) Caribbean Hotel Association (trzech) Przemysłu lotniczego (pięciu) Morskich linii wycieczkowych (trzech) Członków sprzymierzonych (pięciu) 5 reprezentantów wybieranych przez prezydentów oddziałów CTO Członkowie honorowi

Komitet Wykonawczy Prezesa Czterech wiceprezesów Siedmiu członków Zarządu

Sekretariat Jest on kierowany przez sekretarza generalnego CTO, który ma za zadanie zarządzać personelem organizacji, odpowiedzialny jest za wprowadzenie programów CTO w życie polityczne w regionie karaibskim jak i poza nim.

Oddziały CTO ma wiele swoich oddziałów na całym świecie. Cała idea została zaczerpnięta od PATA z 1975 r. w czasie gdy jeszcze działało CTA (Karaibskie Stowarzyszenie Podróży). Tylko w Ameryce Północnej działa aż 35 oddziałów CTO.

Powstanie nowego oddziału dotyczy zwykle chęci rozwoju i promocji turystyki karaibskiej. Żeby taki oddział powstał potrzebnych jest 25 osób, które reprezentują różne sektory turystyki, a członkowie inicjujący powstanie Oddziału muszą wywodzić się z państw członkowskich CTO. Na początku każdego roku wszystkie Oddziały składają plany działania na kolejne 12 miesięcy oraz sprawozdania z przeprowadzonych akcji. Te wszystkie dokumenty są zbierane przez CTO i kolejno wysyłane do państw członkowskich, z zachęceniem do wejścia i sponsorowania nowych, określonych przedsięwzięć.

Działalność

Plan wykonawczy CTO jest ustalany i wstępnie akceptowany na okres trzech lat. W ostatnich latach organizacja zajmowała się następującą działalnością:

1. Marketingiem w turystyce Działania marketingowe CTO dotyczą takich czynności jak: opracowanie i rozpowszechnianie programów promujących Karaiby jako region posiadający szczególne walory turystyczne, koordynowanie Regionalnego Programu Marketingowego, rozwijanie sieci oddziałów na najważniejszych rynkach prowadzenie szkoleń marketingowych dla członków. *Przykład: sponsorowanie regularnych targów turystycznych w Europie oraz corocznej Karaibskiej Konferencji Turystycznej, celem której jest m.in. nawiązanie kontaktów i wymiana doświadczeń.

2. Zarządzaniem badaniami naukowymi i informacją tj.: prowadzenie badań oraz zarządzanie systemem informacji turystycznej pomoc techniczna dla państw członkowskich w zakresie ulepszania systemów statystycznych oraz metod i technik badawczych. *CTO regularnie publikuje raporty z badań nad karaibskim przemysłem turystycznym – np. The Caribbean Tourism Statistical Report zawierający informacje o turystyce na Karaibach i posiada własną bibliotekę z około 5000 pozycji m.in. książki o państwach należących do CTO, materiały informacyjne, gazety regionalne, biuletyny itp.

3. Rozwojem zasobów ludzkich Przejawiającym się w: podjęciu kroków prowadzących do poszerzenia i poprawy kwalifikacji osób pracujących w sektorze turystycznym (np. konferencji, warsztatów, seminariów) utworzeniem Karaibskiej Rady ds. Turystycznych Zasobów Ludzkich (CTHRC), której głównym zadaniem jest rozwój edukacji turystycznej

4. Rozwojem produktów turystycznych i wsparciem technicznym Realizowanym poprzez współpracę z członkami oraz innymi regionalnymi organizacjami turystycznymi, m.in.: pomoc w rozwijaniu polityki turystycznej w poszczególnych krajach tworzenie planów marketingowych i organizacja kampanii reklamowych *CTO stworzyło platformę „CTOnet”, gdzie członkowie mogą uzyskać informacje m.in. o konferencjach, wydarzeniach, projektach i programach, raportach statystycznych.

5. Usługami doradczymi Świadczonymi: międzynarodowym instytucjom, rządom państw organizacjom sektora publicznego i prywatnego.

Oprócz powyższych CTO jest zaangażowana w ochronę środowiska i promocję zrównoważonego rozwoju w regionie karaibskim Przykłady takich działań: opracowywanie konkretnych strategii polityki i działalność w kierunku zrównoważonego rozwoju (np. Sustanaible Tourism Development Strategy and Plan of Action for the Caribbean) kampania Błękitna Flaga (Blue Flag) – zainicjowana wspólnie z fundacją NGO – FEE akcja certyfikowania plaż i przystani.

KONIEC

Bibliografia: Alejziak W., Marciniec T.,”Międzynarodowe organizacje turystyczne”, wyd. Albis, Kraków 2003, str. 152-156. http://en.wikipedia.org/wiki/Caribbean_Tourism_Organization http://www.onecaribbean.org/

Prezentację przygotowały: Idziak Agnieszka (41001) Rzeszutek Ewelina (41738) Szczepan Joanna (39711)