RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Projektowanie programów studiów
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
Profil Praktyczny na Wydziale Filologicznym UG
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
WYDZIAŁ PEDAGOGICZNO-ARTYSTYCZNY w KALISZU
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Spotkanie UZZJK i WZZJK
Projekt edukacyjny w gimnazjum
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Język francuski na świecie
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
PAPIESKI WYDZIAŁ TEOLOGICZNY WE WROCŁAWIU
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1

Aktualne * kierunki realizowane na wydziale Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 N** studentów stacjonarnych (jednolite; III st.) Jednolite studia mgr I stopieńII stopieńIII stopień 3 Wydział Teologiczny * realizowane w roku akademickim 2012/2013. ** dane dotyczące frekwencji pochodzą z Działu Nauczania - październik 2012

Kierunki realizowane na Wydziale Teologicznym w roku akademickim 2012/ Grudzień 2012 Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Lp.STOPIEŃKIERUNEKPROFIL 1. jednolite studia mgrteologiaogólnoakademicki 2. III stopieńteologia(studia doktoranckie)

Spis treści raportu Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 ZAGADNIENIESLAJDY I. PROGRAMY KSZTAŁCENIA Informacje o koncepcji programu kształcenia Zgodność kierunkowych efektów kształcenia (EK) z obszarowymi EK (na podst. rozporządzenia ministra o KRK) dla danego poziomu i profilu studiów oraz prawidłowość języka opisu EK 9 3. Zgodność efektów kształcenia w module Prawidłowość oceny nakładu pracy studenta oraz dostępność opisów programu i modułów Dostępność opisów programu kształcenia i modułów Sposoby potwierdzania EK na różnych etapach kształcenia Dobór metod kształcenia i oceniania do założonych i opisanych efektów kształcenia II. FORMY OCENY JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE CAŁEJ JEDNOSTKI Czy na Radzie Wydziału przedstawiane są coroczne sprawozdania z prac WZOJK Czy w jednostce prowadzone są ankiety wśród studentów, słuchaczy studiów podyplomowych Czy w jednostce prowadzony jest monitoring losów absolwentów? 19

Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 I. PROGRAMY KSZTAŁCENIA 5

I. PROGRAMY KSZTAŁCENIA 1. Informacje o koncepcji programu kształcenia 1.1. Czy koncepcja kształcenia nawiązuje do misji Uczelni i strategii jednostki? Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

I. PROGRAMY KSZTAŁCENIA 1. Informacje o koncepcji programu kształcenia 1.2. Kto bierze/brał udział w tworzeniu programu kształcenia dla tego kierunku? Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 nauczyciele akademiccystudencipracodawcy/przedsiębiorcypraktycy z danej dziedziny inne osoby StopieńKierunekProfil kształceniatak/nieile osóbtak/nieile osóbtak/nie jednolite studia mgr teologiaogólnoakademickitak8 5nie III stopieńteologia(studia doktoranckie)tak2 1nie

I. PROGRAMY KSZTAŁCENIA 1. Informacje o koncepcji programu kształcenia Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/ Jakie są zasady rekrutacji na ten poziom studiów? Wydział Teologiczny I; II i III stopień:

2. Zgodność kierunkowych efektów kształcenia (EK) z obszarowymi EK (na podst. rozporządzenia ministra o KRK) dla danego poziomu i profilu studiów oraz prawidłowość języka opisu EK Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

3. Zgodność efektów kształcenia w module Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

3. Zgodność efektów kształcenia w module Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Brak danych

4. Prawidłowość oceny nakładu pracy studenta oraz dostępność opisów programu i modułów Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

5. Dostępność opisów programu kształcenia i modułów Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

6. Sposoby potwierdzania EK na różnych etapach kształcenia 6.1. Proszę opisać system sprawdzania efektów kształcenia uzyskanych w wyniku odbycia praktyk/stażu Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

6. Sposoby potwierdzania EK na różnych etapach kształcenia 6.2. Proszę opisać system sprawdzania końcowych efektów kształcenia (proces dyplomowania) Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012

7. Czy metody kształcenia i metody oceniania są właściwie dobrane do założonych i opisanych efektów kształcenia w module? Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 KIERUNEK/SPECJALNOŚĆ Liczba modułów Liczba ek Czy metody kształcenia są dobrane odpowiednio do założonych i opisanych efektów uczenia się dla określonego przedmiotu? Czy metody oceny są dobrane odpowiednio do założonych i opisanych efektów uczenia się dla określonego przedmiotu? tak*nie%taknie% Wydział Teologiczny teologia * Metody kształcenia dla jednego modułu (5 EK) nie zostały ocenione

7. Czy metody kształcenia i metody oceniania są właściwie dobrane do założonych i opisanych efektów kształcenia w module? – przykłady Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 KIERUNEKEFEKT KSZTAŁCENIAMETODA KSZTAŁCENIACzy metoda jest właściwa? (tak/nie) METODA SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘCIA EFEKTU KSZTAŁCENIA Czy metoda jest właściwa? (tak/nie) Wydział Teologiczny teologia umiejętność przedstawienia głównych kierunków rozwoju pneumatologii wykładtakobserwacja i dyskuja podczas zajęć; pisemna praca końcowa tak poznanie głównego twierdzenia humanizmu personalistyczno-teistycznego i umiejętność właściwego odniesienia się do twierdzeń różnych humanizmów naturalistyczno-teistycznych wykładytakegzamin ustnytak przygotowanie do towarzyszenia duchowego osobom zaangażowanym w swój rozwój duchowy wykłady takobserwacja i dyskusja podczas zajęć; pisemene kolokwium - analiza problemu tak wskazuje kierunki rozwoju europejskiej filozofii nowożytnej i współczesnej wykłady i ćwiczeniatakaktywny udział w ćwiczeniach; egzamin ustny tak rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy zespołowej nad tekstem teologicznym ćwiczeniatakpraca w grupach i dyskusja podczas ćwiczeń tak

Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 II. FORMY OCENY JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE CAŁEJ JEDNOSTKI 18

II. FORMY OCENY JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE CAŁEJ JEDNOSTKI Grudzień Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/ Czy na Radzie Wydziału przedstawiane są coroczne sprawozdania z prac WZOJK? 2. Czy w jednostce prowadzone są ankiety wśród studentów, słuchaczy studiów podyplomowych ? 3. Czy w jednostce prowadzony jest monitoring losów absolwentów? Wydział zbiera najpierw od absolwentów oświadczenia, w których wyrażają zgodę na udział w programie monitoringu ich przyszłych losów zawodowych. To pozwala na monitoring ich dalszych losów, co dokonuje się najczęściej przez Kurie biskupie, w których istnieją wydziały katechetyczne oraz placówki oświatowe, gdzie większość absolwentów bywa zatrudnionych. tak