Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych - 140 w obszarze efekty, zarządzanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie - 98 w obszarze środowisko, procesy - 65 w obszarze zarządzanie

Nadzór pedagogiczny ewaluacje - Łódź

Nadzór pedagogiczny ewaluacje w przedszkolach

Stopień spełniania wymagań

Mocne strony pracy przedszkoli systematyczna realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego z zachowaniem zalecanych warunków i sposobu jej realizacji oraz diagnoza i analiza osiągnięć dzieci uwzględniająca ich możliwości rozwojowe, a także podejmowanie skutecznych działań w zakresie eliminowania trudności dostosowanie działań do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci oraz wspieranie ich w twórczej i fizycznej aktywności podejmowanie licznych działań zapewniających dzieciom bezpieczeństwo fizyczne i emocjonalne oraz systematyczne wdrażanie ich do respektowania norm społecznych

Mocne strony pracy przedszkoli zespołowe programowanie działań przedszkoli i projektowanie procesów grupowych – odpowiednio do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci, z uwzględnieniem zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej oferta edukacyjna przedszkoli, zgodna z potrzebami dzieci i oczekiwaniami rodziców, ukierunkowana na rozwijanie umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu szkolnego jest powszechnie dostępna, spójna z podstawą programową, oparta na nowatorskich rozwiązaniach programowych i wzbogacona o realizację projektów

Mocne strony pracy przedszkoli systematyczna i wieloletnia współpraca z wieloma instytucjami zewnętrznymi bogata oferta promocyjna przedszkoli systematyczne doskonalenie zawodowe kadry działania mające na celu poprawę warunków lokalowych i wyposażenia

Warto się zastanowić Niektórzy nauczyciele przedszkoli nie widzą potrzeby współpracy w zespołach nauczycielskich, zwłaszcza dotyczących metod i form współpracy. W niektórych przedszkolach obserwuje się problemy dotyczące procesu planowania i organizowania ewaluacji wewnętrznej. Brak wystarczających środków na doskonalenie warunków lokalowych i wyposażenia przedszkoli w związku z tym dyrektorzy przedszkoli są zaabsorbowani poszukiwaniem dodatkowych funduszy i sponsorów na polepszenie tej bazy.

Warto się zastanowić W pojedynczych przedszkolach analiza i ocena podejmowanych działań wychowawczych nie skutkuje ich modyfikacją Nie w pełni uwzględniane stanowiska rodziców na to, co dzieje się w przedszkolu, ignorowanie ich uwag, sugestii i propozycji. Pomijanie opinii rodziców, w zakresie współdecydowania o planowanych przedsięwzięciach w przedszkolu.

Nadzór pedagogiczny ewaluacje w szkołach podstawowych

Stopień spełniania wymagań

Mocne strony pracy szkół Obserwuje się dużą dbałość o bezpieczeństwo uczniów, uczniowie czują się bezpiecznie w szkole i w jej otoczeniu. Szkoły podejmują wiele działań społecznych, ekologicznych i charytatywnych. Dokonywana jest ilościowa i jakościowa analiza wyników sprawdzianu zewnętrznego i formułowane są wnioski do dalszej pracy.

Mocne strony pracy szkół wspólnie wypracowana koncepcja pracy, której priorytety wyznaczają akceptowane przez wszystkich kierunki działań. planowanie i organizacja procesów edukacyjnych jest świadomym, zamierzonym działaniem nauczycieli, co wpływa na rozwój uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości rozpoznanie potrzeb i możliwości uczniów pozwala na podejmowanie w szkole działań edukacyjnych, w tym nowatorskich ( programy własne, innowacje pedagogiczne, projekty edukacyjne), dzięki którym uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości.

Mocne strony pracy szkół Szkoły korzystają z zasobów środowiska w realizacji procesu edukacyjnego i współpracują z wieloma instytucjami w celu uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej. Szkoły promując wartość edukacji prowadzą działania informacyjne upowszechniając informacje o ofercie edukacyjnej, celowości i skuteczności podejmowanych działań oraz osiągnięciach swoich uczniów. Szkoły są otwarte na współpracę z rodzicami i absolwentami. Stwarzają możliwość wyrażania opinii na temat swojej pracy.

Mocne strony pracy szkół W większości badanych szkól nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w szkole, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy. Ewaluacja wewnętrzna jest prowadzona z udziałem zespołów nauczycieli a wnioski wynikające z wewnętrznego nadzoru pedagogicznego są wykorzystywane do rozwoju szkół. W większości badanych szkół podejmowane są skuteczne działania wzbogacające ich warunki lokalowe i wyposażenie, w tym z wykorzystaniem funduszy unijnych.

Warto się zastanowić Wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu nie zawsze przekładają się na podniesienie jego wyniku w kolejnych latach Wnioski z analizy osiągnięć uczniów nie zawsze przyczyniają się do poprawy wyników w nauce Godziny dowozu dzieci często ograniczają liczbę zajęć dodatkowych w szkołach wiejskich

Warto się zastanowić W ocenie części uczniów nauczyciele rzadko biorą pod uwagę ich opinie o tym, jak chcieliby się uczyć, co może wpływać na efektywność procesu nauczania. Uczniowie czują się zmęczeni. Wielu uczniów czuje się mało zmotywowana i wspierana w procesie uczenia się, ponieważ rzadko otrzymuje od nauczycieli informację na temat trudności i sukcesów w nauce. Pomimo monitorowania procesów edukacyjnych przebiegających w szkole oraz osiągnięć uczniów, sposób formułowania wniosków z nich wynikających i pojawiające się niespójności w ich treści, nie pozwalają w pełni wnioskować o skuteczności podejmowanych działań.

Warto się zastanowić Rodzice nie zawsze mają poczucie realnego wpływu na decyzje podejmowane w szkole. Duża część rodziców nie uczestniczy w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły. Współpraca z absolwentami jest okazjonalna. Nie wszystkie szkoły systematycznie badają losy absolwentów w celu pozyskania informacji służącej doskonaleniu efektów nauczania i wychowania. Zespoły ds. ewaluacji zostały powołane, formalnie bądź nieformalnie, we wszystkich szkołach, jednakże w wielu przypadkach zakres prowadzonych przez nie badań nie koncentruje się na faktycznych potrzebach szkół.

Warto się zastanowić Działania wielu zespołów ds. ewaluacji wewnętrznej nakierowane są bardziej na wypracowywanie dokumentów (raportów), niż rzeczywistą refleksję nad wynikami prowadzonych badań. Brak sal gimnastycznych w małych szkołach utrudnia, szczególnie w okresie zimowym, rozwijanie sprawności fizycznej uczniów. Niewystarczająca w stosunku do istniejących potrzeb jest liczba komputerów, placów zabaw dla dzieci, podjazdów dla osób niepełnosprawnych.

Dziękuję za uwagę