Możliwości wsparcia edukacji osób niepełnosprawnych ze środków PFRON Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Ministerstwo Pracy i Polityki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZROBOCIE W GMINIE MSZCZONÓW
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Konferencja podsumowująca Projekt: „Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii” Łomża, 12 kwietnia 2008 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
Polityka PFRON w stosunku do kształcenia osób niepełnosprawnych
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Analiza sytuacji na polskim rynku pracy
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: IV Spotkanie informacyjne.
Rynek pracy w województwie zachodniopomorskim
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Osoba niepełnosprawna w urzędzie pracy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Sytuacja na rynku pracy
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Dostęp osób niepełnosprawnych do szkolenia i zatrudnienia
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Ul. Barska 15, Przemyśl Tel./Fax kom
Bezrobocie w okresie transformacji w Polsce Mariola Bartnicka.
Priorytet VI Poddziałanie Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Praca.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim Posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia w Grodzisku Maz. dn r. BEZROBOCIE W POWIECIE GRODZISKIM.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sytuacja kobiet na rynku pracy powiatu oleśnickiego Rok 2009.
Sytuacja na lokalnym rynku pracy
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
STOWARZYSZENIE WSPIERANIA NIESŁYSZĄCYCH - SWN - ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO ul. Barska 15, Przemyśl Tel./Fax kom. 604 648.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Sytuacja na Rynku Pracy na terenach wiejskich powiatu brodnickiego. Brodnica, 29 wrzesień 2010 roku.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Udział osób niepełnosprawnych prawnie na 100 osób ludności w wieku 15 lat i więcej w 2004 r. Polska – 13,4%
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Rynek pracy a osoby niepełnosprawne stan obecny i perspektywy zmian Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Warszawa, kwiecień 2006.
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
Źródła danych liczbowych na temat rynku pracy osób niepełnosprawnych
Główne czynniki wpływające na aktywność zawodową i zatrudnianie osób niepełnosprawnych
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Niepełnosprawni w badaniach GUS Niepełnosprawni ogółem
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
mieszkańców pomorskiej wsi
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Aktualna informacja o rynku pracy w województwie zachodniopomorskim Szczecin, 29 czerwca 2011 r.
MŁODZIEŻ NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE DOLNOŚLĄSKIM
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych ze środków PFRON
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
OSOBA NIEPEŁNOSPRAWNA NA OTWARTYM RYNKU PRACY „Prawdziwe człowieczeństwo to akt dobrej woli. Podajmy dłoń tym, którym los podciął skrzydła.”
Kobiety na rynku pracy.
Rynek pracy w gminie Swarzędz. sierpień 2015 roku
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
AKTYWNY SAMORZĄD POWIAT SĘPOLEŃSKI. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Niezwykle ważną rolę w obszarze ochrony osób niepełnosprawnych przed wykluczeniem społecznym zgodnie.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Zapis prezentacji:

Możliwości wsparcia edukacji osób niepełnosprawnych ze środków PFRON Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej 24 kwietnia 2006 r.

Wiek Osoby sprawne Osoby niepełnosprawne prawnie w % Ogółem 100,0 Poniżej 15 20,22, ,63, ,34, ,78, ,124, ,023,5 65 i więcej 10,132,7 Źródło: GUS NSP 2002

Struktura osób niepełnosprawnych prawnie w wieku 16 lat i więcej według stopnia niepełnosprawności i wykształcenia w 2002 r. Stopień niepełno- sprawności Ogółem Poziom wykształcenia wyższe policealne i średnie zasadnicze zawodowe podstawowe ukończone podstawowe nieukończone i bez wykształcenia Ogółem 100,04,824,423,540,26,8 Znaczny 100,04,620,313,946,214,7 Umiarkowany 100,05,826,923,138,45,6 Lekki 100,04,425,530,436,73,0 Źródło: NSP 2002

Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych prawnie w wieku produkcyjnym (18-59/64 lat) według wykształcenia w III kw r. Wyszczególnienie Poziom wykształcenia wyżsześrednie poniżej średniego Współczynnik aktywności zawodowej 35,030,120,9 Wskaźnik zatrudnienia 31,122,316,4 Stopa bezrobocia. 25,421,6. – dane o ograniczonej wiarygodności Źródło: BAEL GUS

Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych prawnie w wieku 15 lat i więcej według wykształcenia w 2004 r. i w III kw r. Wyszczególnienie rok / kwartał Poziom wykształcenia wyżsześrednie poniżej średniego Współczynnik aktywności zawodowej ,119,115,0 III kw ,421,214,7 Wskaźnik zatrudnienia ,614,912,2 III kw ,916,112,1 Stopa bezrobocia ,918,8 III kw ,317,8. – dane o ograniczonej wiarygodności Źródło: BAEL GUS

Udział osób z wykształceniem co najmniej średnim wśród osób w wieku 15 lat i więcej, w % Osoby sprawne45,047,1 w tym z wyższym11,913,2 Osoby niepełnosprawne prawnie – ogółem26,827,8 w tym z wyższym4,54,8 Osoby niepełnosprawne prawnie – miasta37,338,4 w tym z wyższym7,07,2 Osoby niepełnosprawne prawnie – wieś11,312,2 w tym z wyższym0,81,1 Źródło: BAEL GUS

Wykształcenie w % Źródło: GUS BAEL

Wykształcenie osób niepełnosprawnych prawnie i osób sprawnych w wieku produkcyjnym w 2002 r. (NSP) w % Osoby sprawne Osoby niepełnosprawne prawnie (dotyczy osób o ustalonym poziomie wykształcenia)

Struktura osób zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy według poziomu wykształcenia według stanu z końca grudnia 2005 r. Źródło: Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych na podstawie sprawozdawczości urzędów pracy (MPiPS-01 i MPiPS-07)

Udział osób pozostających w rejestracji urzędu pracy powyżej 12 miesięcy według poziomu wykształcenia według stanu z końca grudnia 2005 r., w % Źródło: Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych na podstawie sprawozdawczości urzędów pracy (MPiPS-01 i MPiPS-07)

Wsparcie uczniów niepełnosprawnych w ramach programów celowych PFRON Komputer dla Homera program pomocy w zakupie sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania umożliwiającego rehabilitację zawodową i społeczną osób niewidomych i niedowidzących PEGAZ 2003 (Moduł I, obszar B i C) EDUKACJA - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych PITAGORAS - program pomocy osobom z uszkodzeniem słuchu STUDENT - kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych

Komputer dla Homera 2003 Cel: m.in. pomoc finansowa w zakupie nowoczesnego, podstawowego oraz specjalistycznego sprzętu komputerowego i elektronicznego wraz z odpowiednim oprzyrządowaniem i oprogramowaniem, umożliwiającego naukę oraz zdobycie wiedzy (osoby niewidome i niedowidzące) Program Komputer dla Homera rok 2005 na podstawie danych PFRON

PEGAZ 2003 Cel: m.in. realizacja prawa osób niepełnosprawnych do swobodnego porozumiewania się oraz poruszania i przemieszczania się poprzez likwidację barier w komunikowaniu się i transportowych uniemożliwiających lub utrudniających im funkcjonowanie w życiu społecznym i zawodowym (brak lub znaczny niedowład obu kończyn górnych (B); dysfunkcja jednej lub obu kończyn dolnych z jednoczesną dysfunkcją jednej lub obu kończyn górnych(C)) Program Pegaz rok 2005 na podstawie danych PFRON

EDUKACJA - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych Cel: poprawa warunków umożliwiających prowadzenie procesu edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnych na poziomie porównywalnym ze szkolnictwem ogólnodostępnym oraz poprawa infrastruktury socjalno-bytowej w placówkach specjalnych zapewniających całodobową opiekę nad uczniami/wychowankami niepełnosprawnymi Program Edukacja - rok 2005 na podstawie danych PFRON *Uwaga: jedna placówka mogła otrzymać wsparcie w ramach więcej niż jednego obszaru

PITAGORAS - program pomocy osobom z uszkodzeniem słuchu Cel: m.in. zapewnienie pomocy tłumaczy migowych lub możliwości korzystania w trakcie zajęć oraz egzaminów z urządzeń wspomagających (studenci niesłyszący i niedosłyszący oraz uczestnicy kursów przygotowawczych do egzaminów do szkół wyższych) W 2005 roku w ramach zapewnienia tłumaczy migowych: - zawarto 20 umów studentów skorzystało z pomocy w ramach programu

STUDENT - kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych Cel: przygotowanie osób niepełnosprawnych, poprzez stałe podwyższanie kwalifikacji, do rywalizacji o zatrudnienie na otwartym rynku pracy (studenci, uczniowie szkół policealnych) Program STUDENT – rok 2005 na podstawie danych PFRON

Kierunki ewentualnych zmian – podstawowe dylematy Czy system w pełni zaspokaja potrzeby edukacyjne osób niepełnosprawnych? Czego brakuje? – niezbędne uzupełnienia Co jest zbędne? Co wymaga wzmocnienia, zmiany albo uproszczenia? Jakie są uwarunkowania i ograniczenia?