Kraków, 18-20 kwietnia 2012 www.forum.blizejprzedszkola.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
Diagnoza przedszkolna
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Organizacja pracy przedszkola
Dojrzałość szkolna dziecka
Znaczenie wychowania przedszkolnego
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Rozwój społeczny dziecka
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Ocena gotowości szkolnej pięciolatków
W zdrowym ciele zdrowy duch
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Dojrzałość szkolna dziecka
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Innowacja pedagogiczna
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Sześciolatek w szkole”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
„Sześciolatek w szkole”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Kraków, kwietnia

W poprzednich edycjach FORUM w latach udział wzięło: nauczycieli i dyrektorów przedszkoli 100 wykładowców 65 firm edukacyjnych Podczas FORUM wystąpili również: Grzegorz Turnau Grupa Rafała Kmity

Chciałabym wyrazić moją wielką wdzięczność za trud, jaki podjęły wszystkie osoby, aby przygotować i poprowadzić 6. Forum. (...) To była najlepsza praktyka, jak uczyć się przez zabawę i bawić się przy nauce. Prawdziwe przyjemne z pożytecznym! Małgorzata Bauer, Augustów Szanowni organizatorzy to dzięki Wam znów powróciłam do pracy uskrzydlona, doceniona, pełna optymizmu, pozytywnych wrażeń, pełna chęci i wiary w ważność mojej misji jako nauczyciela małego dziecka. Ewa Winkler, dyrektor Przedszkola w Marklowicach 6. Forum było moim pierwszym Forum, w którym mogłam uczestniczyć. Atmosfera i profesjonalność tego spotkania wywarły na mnie duże wrażenie. Wiele spraw, które zostały poruszone przez wykładowców, nurtowało mnie od dłuższego czasu. Iwona Siemieniec, Kraków

Podczas FORUM zostanie wręczona Nagroda im. Marii Weryho-Radziwiłłowicz ustanowiona i przyznawana przez miesięcznik ufundowana przez firmę: Partnerzy projektu:

Miejsce spotkania: Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego ul. Krupnicza Kraków Partnerzy:

Konferencja przeznaczona jest dla dyrektorów oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego z całej Polski Liczba uczestników: 600 osób! Wykładowcy: prof. zw. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska dr Paul Epstein prof. zw. Marta Bogdanowicz dr Ann Epstein dr Aldona Kopik dr Zofia Zaorska dr Małgorzata Kwaśniewska dr Witold Ligęza Dmitrij Tiutterin Joanna Białobrzeska Elżbieta Nerwińska Zdzisław Hoffman Dariusz Okrzesik Violetta Kruczkowska Emilia Lorenc Karol Bidziński Anna Jankowska Krystyna Rey Danuta Chwastniewska Katarzyna Dryjas Monika Zatorska

Podczas 7. FORUM uczestnicy dowiedzą się: Jak skutecznie edukować i wychowywać przedszkolaka JAK wspierać dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia, JAK budować system wartości, czyli jak wychowywać dzieci tak, żeby orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe, JAK kształtować u dzieci odporność emocjonalną konieczną do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, JAK rozwijać umiejętności społeczne dzieci potrzebne do poprawnych relacji z rówieśnikami i z dorosłymi oraz jak kształtować umiejętności zgodnego funkcjonowania w zabawie i w sytuacjach zadaniowych, JAK stworzyć warunki sprzyjające wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o różnych możliwościach fizycznych i intelektualnych, JAK dbać i troszczyć się o zdrowie dzieci oraz jak kształtować sprawność fizyczną dzieci, JAK wdrażać dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych, JAK skutecznie zachęcić dzieci do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych, JAK budować wiedzę dziecka o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, JAK rozwijać umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych, JAK wprowadzać dziecko w świat wartości estetycznych oraz jak wychowywać przez sztukę: muzykę, teatr i sztuki plastyczne, JAK kształtować u dzieci poczucie przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej, JAK zapewnić dzieciom lepsze szanse edukacyjne poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, JAK kształtować nawyki higieniczne, kulturalne, czynności samoobsługowe, umiejętności utrzymywania przez dzieci ładu i porządku. JAK kształtować gotowość dzieci do nauki czytania i pisania, JAK wspomagać rozwój mowy dzieci, JAK skutecznie i efektywnie przeprowadzić nauczycielską diagnozę gotowości do podjęcia nauki w szkole oraz jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, JAK współpracować z rodzicami, by wspólnie wspierać dziecko w osiągnięciach rozwojowych i kształtować to co dziecko uczy się w przedszkolu oraz jak zachęcać rodziców do świadomego współdecydowania w sprawach przedszkola.

Nagrody i niespodzianki Tak jak w latach ubiegłych i tym razem przygotowujemy nagrody i niespodzianki dla uczestników.

Kto powinien wziąć udział w 7. FORUM Osoby, które odpowiadają za wspomaganie rozwoju dzieci, Nauczyciele i dyrektorzy, którzy chcą zapewnić przedszkolakom zabawę i naukę w bezpiecznych i przyjaznych warunkach dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci, Osoby, które chcą dowiedzieć się jak skutecznie edukować i wychowywać przedszkolaków, Przyszli i obecni specjaliści wychowania przedszkolnego, Wszyscy, dla których nie jest obojętne dobro naszych dzieci,

Spotkajmy się na 7.FORUM ! Nie zwlekaj z zapisem, liczba miejsc ograniczona! Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA ul. Józefa Kostrzewskiego 17, Kraków