Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

Informacje dla rodziców
SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ 2012.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian w 2013 roku Szkolenie Przewodniczących Szkolnych Zespołów Egzaminacyjnych i Zespołów Nadzorujących.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
Informacje dla uczniów
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE Szkoła Zawodowa.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Egzamin gimnazjalny 2012 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Egzamin Gimnazjalny 2014 organizacja.
8. Informacja dla ucznia dotycząca przebiegu sprawdzianu
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY w 2014 r.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Informacje dla uczniów i słuchaczy w gimnazjach
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2015 rok
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „w”
Sprawdzian szóstoklasisty
CO KAŻDY SZÓSTOKLASISTA MUSI WIEDZIEĆ PRZED SPRAWDZIANEM? Procedury przeprowadzenia sprawdzianu zewnętrznego w roku szkolnym 2014/2015 Warszawa 2015r.
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacja dla Rodziców rok szkolny 2014/2015.
2014/2015 Informacje dla uczniów. Część humanistyczna – 21 kwietnia 2015 r. (wtorek) z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie – godz. 9:00 (60/80min-czas.
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
Organizacja i przeprowadzanie
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego ul. Płużnicka 4 Warszawa.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacje dla uczniów i rodziców.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
* Egzamin gimnazjalny 2018 Szkolenie rodziców dotyczące warunków przebiegu egzaminu gimnazjalnego *
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018 (środa) Część humanistyczna
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Egzamin ósmoklasisty.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty kwietnia 2019 r.- język polski (godz. 9.00) 16 kwietnia 2019 r.- matematyka (godz. 9.00) 17 kwietnia 2019 r.- język angielski.
Zapis prezentacji:

Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014

Podstawa prawna Prawa i obowiązki ucznia przystępującego do sprawdzianu określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. nr 83, poz. 562, z późn. zm.)

- Uczeń zgłasza się na sprawdzian w swojej sali lekcyjnej o godzinie 8:00 – miejsce i czas ustala przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego, którym jest dyrektor szkoły. - O ustalonej godzinie( 8:45) zdający wchodzą do sali pojedynczo, według kolejności na liście i zajmują wyznaczone im miejsca. Każdy uczeń powinien mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. ważną legitymację szkolną) i okazać go, jeśli zostanie o to poproszony.

- Przewodniczący zespołu nadzorującego o godz - Przewodniczący zespołu nadzorującego o godz. 8:35, w obecności przedstawicieli zdających ( po 2 z każdej klasy) odbiera od dyrektora szkoły pakiety z zestawami egzaminacyjnymi i przenosi je do sali egzaminacyjnej. - Sprawdzian rozpoczyna się od rozdania zestawów egzaminacyjnych punktualnie o godzinie 9:00- ustalonej przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

- Na sprawdzian uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania i rysowania: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, ołówek przeznaczony jedynie do rysowania, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz. - Na sprawdzianie nie wolno korzystać z kalkulatora. - Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.

Po otrzymaniu zestawu na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego zdający ma obowiązek: zapoznać się z instrukcją zamieszczoną na pierwszej stronie zestawu egzaminacyjnego; w razie wątpliwości może poprosić o jej wyjaśnienie członków zespołu nadzorującego, b) sprawdzić, czy zestaw egzaminacyjny jest kompletny, tzn. czy ma wszystkie strony i czy są one wyraźnie wydrukowane;

braki natychmiast zgłasza przewodniczącemu zespołu nadzorującego sprawdzian, po czym otrzymuje kompletny zestaw, co potwierdza czytelnym podpisem w odpowiednim miejscu protokołu przebiegu sprawdzianu, c) zapisać swój trzyznakowy kod i numer PESEL w wyznaczonych miejscach zestawu egzaminacyjnego ( uczniowie wchodząc do sali otrzymują karteczki ze swoimi kodami i nr PESEL)

- w przypadku uczniów korzystających z dostosowanych zestawów egzaminacyjnych oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się zestawy egzaminacyjne kodują członkowie zespołu nadzorującego.

- Czas przeznaczony na rozwiązywanie zadań liczony jest od momentu zakończenia czynności organizacyjnych. - Przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy, w miejscu widocznym dla każdego zdającego, czas rozpoczęcia i zakończenia rozwiązywania zadań. - Zdający rozwiązuje zadania i zaznacza lub zapisuje odpowiedzi w wyznaczonych miejscach wyłącznie długopisem lub piórem z czarnym tuszem/atramentem (tylko rysunki wykonuje ołówkiem).

- Zdający zaznacza odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi (nie dotyczy uczniów niewidomych, słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niepełnosprawnych ruchowo i z czasową niesprawnością rąk oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i uczniów z afazją).

- W czasie trwania sprawdzianu zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu sprawdzianu, a w szczególności: a) nie opuszcza sali egzaminacyjnej (tylko w szczególnie uzasadnionej sytuacji może opuścić salę po uzyskaniu pozwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego i przy zachowaniu warunków uniemożliwiających kontaktowanie się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem konieczności skorzystania z pomocy medycznej),

b) nie opuszcza miejsca wyznaczonego mu w sali, c) w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi zdającymi, d) nie wypowiada uwag i komentarzy, e) nie zadaje żadnych pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych, f) nie korzysta z żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.

W przypadku: stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych przez ucznia, - wniesienia przez ucznia do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo korzystania przez ucznia z urządzenia telekomunikacyjnego w sali egzaminacyjnej, - zakłócania przez ucznia prawidłowego przebiegu sprawdzianu w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom

- przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego przerywa sprawdzian danego ucznia, - unieważnia mu sprawdzian i nakazuje opuszczenie sali egzaminacyjnej, co odnotowuje w protokole przeprowadzenia sprawdzianu.

- Zdający, który ukończył pracę przed wyznaczonym czasem, zgłasza to przewodniczącemu zespołu nadzorującego przez podniesienie ręki i zamyka swój zestaw egzaminacyjny. - Przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego sprawdza poprawność kodowania i kompletność materiałów i odbiera pracę..

Dodatkowo, jeżeli zdający zgłasza zakończenie pracy wcześniej niż na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z zestawem – przed odebraniem jego zestawu egzaminacyjnego przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego sprawdza, czy uczeń zaznaczył odpowiedzi na karcie odpowiedzi

W przypadku braku zaznaczeń poleca przeniesienie odpowiedzi na kartę (nie dotyczy uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniów niepełnosprawnych ruchowo oraz z czasową niesprawnością rąk, uczniów z afazją oraz korzystających z zestawów dostosowanych, tj. S-2, S-4, S-5, S-6, S-7, S-8). Po otrzymaniu pozwolenia na opuszczenie sali uczeń wychodzi, nie zakłócając pracy pozostałym piszącym.

- Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie kończą pracę z zestawem zadań i stosują się do poleceń przewodniczącego zespołu nadzorującego. - Wyznaczeni przedstawiciele zdających pozostają w sali egzaminacyjnej do czasu spakowania prac przez członków zespołu nadzorującego do bezpiecznych kopert.

- Uczniowie z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej, zaświadczeniem lekarskim o chorobie lub czasowej niesprawności oraz ci, którzy mają pozytywną opinię rady pedagogicznej, mają prawo do zdawania sprawdzianu w formie i warunkach dostosowanych do ich dysfunkcji zgodnie z Komunikatem Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r.

-Jeżeli uczeń uzna, że w trakcie sprawdzianu zostały naruszone przepisy dotyczące jego przeprowadzania, on lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą w terminie 2 dni od daty sprawdzianu zgłosić pisemne zastrzeżenia do dyrektora właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej. Zastrzeżenie musi zawierać dokładny opis zaistniałej sytuacji.

- Dyrektor właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej rozpatruje zastrzeżenia w terminie 7 dni od daty ich otrzymania. - Rozstrzygnięcie dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej jest ostateczne. - W razie stwierdzenia naruszenia przepisów dotyczących przeprowadzania sprawdzianu, na skutek zastrzeżeń, dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu z Dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, może unieważnić dany sprawdzian, jeżeli to naruszenie mogło wpłynąć na jego wynik.

Stwierdzenie podczas sprawdzania prac egzaminacyjnych niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez uczniów skutkuje unieważnieniem sprawdzianu tych zdających (decyzję podejmuje dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu z Dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej). - Uczeń przystępuje ponownie do sprawdzianu w terminie ustalonym przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

W przypadku stwierdzenia podczas sprawdzania pracy niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia, który przystąpił do sprawdzianu w terminie dodatkowym, dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu z Dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, unieważnia sprawdzian tego ucznia. W zaświadczeniu o szczegółowych wynikach sprawdzianu dla tego ucznia, w miejscach przeznaczonych na wpisanie wyników uzyskanych ze sprawdzianu wpisuje się „0”.