Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach przyrodniczych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Prezentacja wydziału. WZIiM prowadzi dwa kierunki kształcenia Informatyka i Ekonometria Informatyka Informatyka oba w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Projektowanie programów studiów
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Ekonomika procesów logistycznych
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Język francuski na świecie
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Język francuski na świecie
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Planowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami Specjalność na kierunku Gospodarka Przestrzenna Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Pełnosprawny Student III
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach przyrodniczych na przykładzie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Historia: 1998 Gospodarka Przestrzenna w SGGW jednostopniowe studia stacjonarne 2000 4-letnie zaoczne studia inżynierskie 2003 w uczelni wprowadzono studia dwustopniowe Od początku gospodarka przestrzenna była prowadzona jako kierunek międzywydziałowy w ramach Międzywydziałowego Studium Gospodarki Przestrzennej (MSGP) Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Kierownik Studium Rada Studium: nauczyciele akademiccy z Wydziałów Leśnego Inżynierii i Kształtowania Środowiska Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Nauk Ekonomicznych Rolnictwa i Biologii z dorobkiem naukowym w zakresie: planowania przestrzennego i szeroko rozumianego kształtowania środowiska Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie 2012 Gospodarka Przestrzenna na Wydziale Leśnym jako kierunek międzywydziałowy – porozumienie Wydziałów: Leśnego, Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu, Nauk Ekonomicznych zobowiązanie do oddelegowania pracowników do prowadzenia: - zajęć dydaktycznych - prac dyplomowych - prac badawczych związanych z szeroko rozumianą gospodarką przestrzenną - oraz do minimum kadrowego Prodziekan Rada Programowa organ doradczy Dziekana Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie 2012 Krajowe Ramy Kwalifikacji GP – kierunek międzyobszarowy obejmuje wybrane elementy z obszarów kształcenia w zakresie nauk: - społecznych - technicznych - przyrodniczych lub rolniczych, leśnych i weterynaryjnych Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Z uwagi na misję SGGW kierunek gospodarka przestrzenna ma profil ogólnoakademicki; powiązany z dyscyplinami: - dziedzina nauki ekonomiczne: ekonomia, nauki o zarządzaniu; - dziedzina nauki techniczne: architektura i urbanistyka, budownictwo, geodezja i kartografia, inżynieria środowiska; - dziedzina nauki rolnicze: ochrona i kształtowanie środowiska; - dziedzina nauki leśne: leśnictwo. Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Profil kształcenia, program oraz koncepcja kształcenia są zgodne z misją Uczelni, której nadrzędnym celem jest: „służenie rozwojowi gospodarczemu i intelektualnemu polskiego społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wiejskich, gospodarki żywnościowej i szeroko rozumianego środowiska naturalnego”. Uczelnia stawia sobie za cel: „prowadzenie na najwyższym poziomie badań naukowych i kształcenia oraz działalności wdrożeniowej”. Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Kierunek wpisuje się w problematykę gospodarowania przestrzenią, rozwoju ekonomicznego i społecznego na terenach zurbanizowanych i niezurbanizowanych, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wiejskich. Strategia kierunku koncentruje się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z procesem nauczania - utrzymanie i podnoszenie jakości kształcenia w powiązaniu z wymaganiami rynku pracy. Ważnym celem jest również umiędzynarodowienie procesu edukacji. Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Do opisu programu wykorzystano prawie wszystkie efekty kształcenia występujące w opisie efektów kształcenia dla obszarów kształcenia w zakresie nauk: - społecznych, - technicznych - oraz rolniczych, leśnych i weterynaryjnych. Pominięto z obszaru nauk społecznych jeden deskryptor opisujący efekty „wiedzy”, przy czym jego intencje zawarto w opisie efektów kierunkowych Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Zgodność efektów kształcenia dla kierunku z deskryptorami obszarowymi Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Zgodność efektów kształcenia dla kierunku z deskryptorami obszarowymi Kryterium GP Obszar kształcenia – zakres nauk S T R I W 15 10/11 11/11 9/9 5/5 U 17 16/16 10/10 8/8 KS 9 7/7 2/2 Razem 41 28/29 34/34 27/27 15/15 Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Program nauczania Rodzaj studiów I stopnia II stopnia Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Program nauczania Rodzaj studiów I stopnia II stopnia Liczba godz. zajęć 2670 1000 w tym: wykłady 1145 360 ćwicz. kameralne 1215 540 ćwicz. terenowe 310 100 ECTS ogółem 210 90 Przedmioty do wyboru 64 ECTS (30,5%) 41 ECTS (45,6%) Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Procentowy udział liczby punktów ECTS dla każdego z obszarów kształcenia w łącznej liczbie punktów ECTS na studiach I stopnia wynosi: - obszar nauk społecznych - 24,4% - obszar nauk technicznych - 34,8% - obszar nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych - 40,8% Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Aby zostać studentem GP - rozszerzona matura z geografii i matematyki - co najmniej na 65-70%. W ostatnich pięciu latach przyjmowano kandydatów, którzy uzyskali łączną liczbę punktów 135-138. Problemem MATEMATYKA: w latach 2002-2005 nie zaliczało ok. 3% populacji (1-2 studentów), ostatnio odsetek ten wzrósł znacząco: 2009/10 – 7,6%; 2010/11 – 12,9%, 2011/12 – 15,6%, 2012/13 - 34,9%. Czyżby obniżono wymagania na egzaminie maturalnym z tego przedmiotu? Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Problem - rekrutacja na studia II stopnia. Dotychczas absolwenci studiów I stopnia kierunku gospodarka przestrzenna oraz z kierunków pokrewnych: architektura i urbanistyka, architektura krajobrazu, budownictwo, geodezja i kartografia , leśnictwo z tytułem zawodowym inżyniera. Kandydatom z kierunków pokrewnych wyznaczano różnice programowe z programu studiów I stopnia. JUTRO -??? Co z Procesem BOLOŃSKIM? Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Praktyka zawodowa (tylko I stopień) - w JST (Urząd Miasta i/lub Gminy) - wymiar - 4 tygodni (160 godz.) Studenci - poznają m.in.: statut gminy/miasta, organizację urzędu, pracę jednostek organizacyjnych urzędu - biorą udział w posiedzeniu minimum jednej z komisji rady oraz w miarę możliwości w sesji rady gminy/miasta Praktyka dyplomowa – ok. 2 tyg. (80 godz.) na I i II stopniu Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Ćwiczenia terenowe - problematyka związana z gospodarowaniem przestrzenią: - geodezja i kartografia - leśnictwo w GP - ochrona przyrody - rewitalizacja terenów zurbanizowanych - ekologiczne podstawy planowania przestrzennego - ocena i wycena zasobów przyrodniczych Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Metody dydaktyczne - indywidualne i/lub zespołowe projekty, - obserwacje, pomiary i eksperymenty w terenie, - modelowanie i badanie przebiegu procesów w laboratorium komputerowym wyposażonym w specjalistyczne oprogramowanie, - opracowanie prezentacji, przedstawienie jej na forum grupy oraz dyskusja, - organizacja i uczestnictwo w warsztatach czy konferencjach związanych GP. Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Studenci uczestniczą w wymianie zagranicznej w ramach programu Socrates/Erasmus. W latach 2008-2012 wyjechało prawie 20 studentów gospodarki przestrzennej: Gent (Belgia), Cantabria i Lleida (Hiszpania), Wageningen (Holandia), Lisboa (Portugalia), Praga (Czechy), Petersburg (Rosja), Ankara (Turcja). I stopień – 5, 6 sem. (planowanie przestrzenne) II stopień – 2 i 3 sem. Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Proces dyplomowania: - wybór promotora i tematu: I st. – 5 sem., II st. - 1 sem. - seminaria dyplomowe: I st. – 6, 7 sem., II st. – 2, 3 sem. - 3 grupy seminaryjne/specjalizacje: planowanie przestrzenne, zarządzanie przestrzenią, zarządzanie przestrzenią, - Student składa pracę dyplomową w wersji papierowej i cyfrowej (CD) oraz wniosek o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego, - Sprawdzenie pracy w systemie Plagiat.pl - Recenzje: Promotor, Recenzent z innej grupy seminaryjnej Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Przebieg egzaminu Komisja: Przewodniczący (Dziekan), Promotor i/lub Recenzent, Przewodniczący potwierdza spełnienie kryteriów formalnych, Dyplomant losuje dwa pytania (1 z przedmiotów kierunkowych, 2 ze specjalizacyjnych) następnie prezentuje pracę dyplomową (cel i zakres, wyniki badań, wnioski ) i odpowiada na pytania związane z pracą ora udziela odpowiedzi na wylosowane pytania Problem: PRACA DYPLOMOWA, EGZAMIN INŻYNIERSKI Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Absolwenci pozytywnie oceniają studia na kierunku gospodarka przestrzenna. W pięciostopniowej skali ocen (gdzie 5 oznaczała wysoki poziom, 1 – niski) satysfakcja z ukończonych studiów - 4,00; przydatność programu studiów – 3,62 zaś przydatność treści programowych przedmiotów kierunkowych – 3,69. Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Program kształcenia jest również oceniany przez interesariuszy zewnętrznych. Gmina Lesznowola – warsztaty terenowe, projekt zagospodarowania przestrzennego uzyskał bardzo wysoką ocenę pracowników gminy Gmina Mrozy – warsztaty i konferencja KULTURA PRZESTRZENI Gmina Bemowo – Konkurs „Miasto w Twoich rękach”- 18 zespołów, studenci MSGP I nagroda oraz wyróżnienie Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Kariery zawodowe absolwentów SGGW są monitorowane są na rynku pracy. W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, projekt badawczy pt. „Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenia liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy (GOW)” Celem projektu - optymalizacja zarządzania zasobami SGGW w celu podnoszenia jakości kształcenia zgodnie z wymogami GOW, szczególnie w zakresie rozwoju obszarów wiejskich, i szeroko rozumianego środowiska naturalnego Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie KRK – utrudnią studentom zmianę Uczelni oraz kierunku studiowania, - mogą wystąpić problemy z wymianą międzynarodową już dzisiaj są trudności z dobraniem przedmiotów, a jak dobrać efekty kształcenia? Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.

Dziękuję Państwu za uwagę Bolesław Porter, Katedra Użytkowania Lasu, Wydział Leśny SGGW w Warszawie Dziękuję Państwu za uwagę Konferencja dydaktyczna Gospodarka Przestrzenna Doświadczenia i wyzwania procesu kształcenia Poznań 17-18.03.2013 r.