Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w prowadzeniu zajęć z uczniami w ramach szkolnego ruchu naukowego
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
AS KOMPETENCJI.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
„Szkolne Centrum Nauki”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet Szczeciński w partnerstwie z COMBIDATA Poland sp. z o.o. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Realizatorzy Projektu: Uniwersytet Szczeciński COMBIDATA Poland sp. z o.o. Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Agenda Główne obszary aktywności COMBIDATA Poland w projekcie Badania ewaluacyjne Analiza celów i rezultatów projektu Dodatkowe zalety działań projektowych Opinie Opiekunów o projekcie Wartość dodana projektu Wpływ projektu na rozwój pozostałych kompetencji kluczowych

Główne obszary aktywności COMBIDATA Poland Rekrutacja Wsparcie techniczne, informatyczne i e-learningowe Szkolnego Ruchu Naukowego Koordynacja działań w ramach Uczniowskich Grup Projektowych PromocjaEwaluacja

Badania ewaluacyjne 10 Testów Kompetencyjnych (na początku i końcu każdego semestru – UGP); oraz po 6 Testów Kompetencyjnych na początku i końcu każdego roku szkolnego – MGP i NKP) 7 Badań Ankietowych Deklaracje dotyczące zamiaru dalszego kształcenia na studiach związanych z matematyką, fizyką lub przedsiębiorczością 5 Semestralnych Raportów Opiekunów UGP 3 Roczne Raporty Opiekunów NKP Elektroniczne Raporty LMS Monitoring frekwencji na zajęciach, wypełniania materiałów e-learningowych, narzędzi ewaluacyjnych

Analiza celów i rezultatów Projektu Opis problemuCel projektu Niewystarczające do kontynuacji nauki na poziomie wyższym kompetencje absolwentów szkół ponadgimnazjalnych z zakresu matematyki i fizyki Niewystarczające kompetencje z przedsiębiorczości absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, niezbędne do skutecznego poruszania się na otwartym rynku pracy Cel główny projektu: Rozwój kompetencji kluczowych 1920 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z województw zachodniopomorskiego, lubuskiego oraz wielkopolskiego w zakresie matematyki, fizyki lub przedsiębiorczości w stopniu umożliwiającym dalsze kształcenie na studiach wyższych

Analiza celów i rezultatów Projektu Planowane rezultatyOsiągnięte rezultaty Nie mniej niż 1536 uczniów uczestniczących przez 3 lata szkolne w Szkolnym Ruchu Naukowym Projekt ukończyło 2069 uczniów (bardzo wysoki wynik – osiągnięto niemal 135% zaplanowanego wskaźnika) Utworzenie Szkolnego Ruchu Naukowego Utworzono Szkolny Ruch Naukowy we współpracy 3 uczelni wyższych Przeszkolenie w zakresie metod i narzędzi projektowych 180 nauczycieli Łącznie przeszkolono 192 opiekunów w zakresie metody i narzędzi projektowych

Analiza celów i rezultatów Projektu Planowane rezultatyOsiągnięte rezultaty Realizacja zajęć: UGP – godzin z opiekunem, 7200 z kadrą naukową uczelni, 12 godzin wykładu na festiwalach; NKP – 1800 godzin z opiekunem, 200 godzin wykładów synchronicznych, 6 godzin wykładu na festiwalach Realizacja zajęć: UGP – godzin z opiekunem, 7200 z kadrą naukową uczelni, 12 godzin wykładu na festiwalach; NKP – 2232 godzin z opiekunem, 200 godzin wykładów synchronicznych, 8 godzin wykładu na festiwalach U 1632 uczniów wzrost kompetencji matematyczno-fizycznych i/lub z przedsiębiorczości Na podstawie testów kompetencyjnych na zakończenie projektu wykazano wzrost kompetencji łącznie u 2030 uczestników, co stanowi ponad 124% oczekiwanego wskaźnika

Analiza celów i rezultatów Projektu Opis problemuCel projektu Niewykorzystanie w dydaktyce nowoczesnych technologii i metod edukacyjnych. Pomimo wyposażenia szkół ponadgimnazjalnych w pracownie komputerowe z Internetem oraz multimedialne materiały edukacyjne w dalszym ciągu zajęcia prowadzi się tradycyjnymi metodami. Poprzez to uczniowie są niechętnie nastawieni do nauki, mają ograniczone możliwości zgłębiania wiedzy w sposób nowoczesny i praktyczny Cel szczegółowy: Rozwój u uczniów kompetencji samokształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

Analiza celów i rezultatów Projektu Planowane rezultatyOsiągnięte rezultaty Udostępnienie Portalowego Zasobu Kompetencji zawierającego 120 tematów projektowych i 120 e- learningowych materiałów edukacyjnych Udostępniono na portalu 124 tematy projektowe i 120 e-learningowych materiałów edukacyjnych 600 godzin mentoringuPrzeprowadzono 600 godzin mentoringu Opracowanie łącznie przez uczestników 900 projektów UGP, 270 projektów MGP i 36 projektów NKP Uczniowie opracowali 900 projektów UGP, 270 projektów MGP i 46 projektów NKP

Analiza celów i rezultatów Projektu Planowane rezultatyOsiągnięte rezultaty Uzyskanie min zalogowań na portalu Do maja 2013 zarejestrowano zalogowań na portal (tj. ponad 213% oczekiwanego wskaźnika). Zrealizowanie min. 50% materiałów e- learning, przez co najmniej 1536 uczniów Do marca uczniów zrealizowało min. 50% materiałów e- learning, co stanowi niemal 121% oczekiwanej wartości. Rozwinięcie kompetencji samokształcenia oraz wykorzystywania w nauce e-learningu i Internetu u 1536 uczniów Na podstawie ankiet potwierdzono rozwinięcie kompetencji samokształcenia oraz wykorzystywania w nauce e- learningu i Internetu przez 1970 uczniów (ponad 128% wskaźnika)

Analiza celów i rezultatów Projektu Opis problemuCel projektu Uczniowie nie wybierają profilu edukacyjnego związanego z matematyką i fizyką, albo z ciężkim trudem nadrabia zaległości. Skutkuje to tym, iż bardzo mała liczba uczniów wybiera matematykę jako przedmiot egzaminacyjny Cel szczegółowy: Zwiększenie ilości absolwentów ubiegających się na kierunki techniczne, inżynierskie i ekonomiczne

Analiza celów i rezultatów Projektu Planowane rezultatyOsiągnięte rezultaty Minimum 1344 uczniów deklarujących kontynuację nauki na studiach związanych z matematyką, fizyką lub przedsiębiorczością, m.in. na kierunkach technicznych, inżynierskich lub ekonomicznych Na podstawie wypełnionych przez uczniów deklaracji 1662 uczestników planuje kontynuację kształcenia na studiach związanych z matematyką, fizyką lub przedsiębiorczością, m.in. na kierunkach technicznych, inżynierskich lub ekonomicznych (ponad 123% oczekiwanej wielkości wskaźnika)

Analiza celów i rezultatów Projektu Opis problemuCel projektu W 2008 roku aż w 45% szkół, do matury z matematyki nie przystąpił ani jeden uczeń a egzamin rozszerzony odbył się jedynie w 25% szkół woj. zachodniopomorskiego, wielkopolskiego i lubuskiego. Niepokojące są słabe niższe od średniej krajowej wyniki egzaminu maturalnego z fizyki i astronomii obejmujące województwa zachodniopomorskie, wielkopolskie i lubuskie Cel szczegółowy: Osiągnięcie przez uczestników projektu wyników powyżej średniej wojewódzkiej z egzaminu maturalnego z matematyki lub fizyki

Analiza celów i rezultatów Projektu Planowane rezultatyOsiągnięte rezultaty Minimum 812 uczestników uzyska oceny wyższe od średniej wojewódzkiej z matury z matematyki lub fizyki Wyniki z matur po roku szkolnym 2012/2013 znane będą dopiero , stąd też prośba o pilne przekazywanie danych z egzaminów maturalnych, o które prosi CDP i USZ. Już teraz jednak warto zwrócić uwagę na fakt, iż spośród 940 uczestników projektu w ramach grup UGP i NKP, którzy pod koniec roku szkolnego 2011/2012 podeszli do egzaminów maturalnych, aż 707 (tj. 75%) osiągnęło oceny wyższe od średniej wojewódzkiej z matury z matematyki lub fizyki

Dodatkowe zalety działań projektowych Wdrożenie innego systemu nauczania / nabywania wiedzy Aktywna nauka – projekty edukacyjne Odkrywanie praw fizyki poprzez doświadczenia i eksperymenty Zupełnie inny sposób nauczania – metoda projektowa Odkrywanie wiedzy poprzez inne formy – np. zajęcia w terenie Praca w grupie i obowiązki z niej wynikające Zdrowa rywalizacja Kontakt z życiem codziennym w projektach z przedsiębiorczości (wizyty w bankach, firmach, urzędach pracy, wywiady z biznesmenami) Pierwszy kontakt młodzieży z e-learningiem

Dodatkowe zalety działań projektowych Nawiązanie współpracy ponadregionalnej pomiędzy uczniami, szkołami i uczelniami Przełamanie barier Podniesienie samooceny uczniów, szczególnie dzieci z obszarów wiejskich Nawiązanie przyjaźni, zintegrowanie nauczyciela z uczniami, coaching

Opinie opiekunów o projekcie Jaka może być opinia dotycząca Asa Kompetencji? Tylko jedna - bardzo pozytywna. Nowoczesna forma prowadzenia zajęć, atrakcyjność zajęć to dwa główne argumenty. Oby następne projekty były podobne Metoda projektu, dobry nowoczesny sprzęt (tablica interaktywna) zainteresowały uczniów tematyką zajęć. Wielu uczestników bardzo dobrze radziło sobie z obsługiwaniem tablicy interaktywnej (radość pisania palcem po tablicy jest bezcenna!). Lekcje e- learningowe uczniowie określili jako dobre uzupełnienie i powtórzenie wiadomości przed sprawdzianami, klasówkami

Opinie opiekunów o projekcie E-learning, jeśli chodzi o matematykę i fizykę, to świetna sprawa. Naprawdę ciekawe zadania przygotowujące do egzaminu maturalnego. Uczniowie bardzo poważnie podchodzili do stawianych im zadań. Trzymali się planu i terminów. Metoda projektu to dobra metoda. Sprzęt jaki otrzymaliśmy, przede wszystkim tablica interaktywna, sprawdzała się i sprawdza nadal bardzo dobrze - nie tylko na projekcie, ale i na lekcjach z różnych przedmiotów. Otrzymany sprzęt będzie w pełni wykorzystywany po zakończeniu projektu

Wartość dodana projektu Umożliwienie kontynuacji utworzonego w projekcie programu Szkolnego Ruchu Naukowego poprzez utrwaloną w trakcie jego realizacji współpracę szkół z uczelniami i szkół między sobą Upowszechnienie i wdrożenie metody projektowej w środowisku szkolnym 90 szkół ponadgimnazjalnych (liceach i technikach) Upowszechnienie wykorzystywania e-learningu, Internetu oraz technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w nauczaniu Możliwość wykorzystania nowoczesnego sprzętu – zestawów multimedialnych z tablicami interaktywnymi lub czujnikami do eksperymentów sterowanych komputerowo (tzw. Coach Lab)

Wartość dodana projektu Przybliżenie uczniom środowiska uczelnianego, zachęcenie ich do kontynuacji w przyszłości nauki na studiach wyższych w szczególności związanych z matematyką, fizyką lub przedsiębiorczością, m.in. na kierunkach technicznych, inżynierskich lub ekonomicznych, poprzez zajęcia w projekcie z kadrą akademicką Przygotowani nauczyciele posiadający doświadczenie w prowadzeniu zajęć metodą projektową z wykorzystaniem sprzętu ICT 192 nauczycieli przeszkolonych w zakresie metod i narzędzi projektowych

Wpływ projektu na rozwój pozostałych kompetencji kluczowych Kompetencje kluczowe WiedzaPostawy Umiejętności Działania projektowe Rozwój kompetencji matematyczno-fizycznych lub przedsiębiorczości Rozwój pozostałych kompetencji kluczowych (rozwój jednych kompetencji wpływa na inne)

Przygotowane prezentacje omawiane były przez członków grupy projektowej podczas spotkań z uczniami ze szkoły oraz z zapraszanymi gośćmi z zewnątrz Rozwijanie kompetencji porozumiewania się w jęz. ojczystym

Rozwijanie kompetencji porozumiewania się w jęz. obcych W ramach zajęć projektowych uczniowie korzystali z różnych źródeł wyszukiwania informacji w tym również z materiałów publikowanych w językach obcych Uczniowie mieli okazję sprawdzić poziom znajomości języka obcego w praktyce, podczas organizowanych wycieczek zagranicznych

Rozwijanie kompetencji informatycznych Udostępniono uczniom takie narzędzia jak: poczta elektroniczna, forum dyskusyjne, e-kroniki, blog, nowoczesne e-learningowe materiały edukacyjne oraz możliwość kontaktowania się z kadrą akademicką poprzez mentoring Wykorzystywano technologie informatyczne (ICT) na zajęciach projektowych

Rozwijanie umiejętności uczenia się Uczniowie rozwijali umiejętność uczenia się podczas pracy nad projektem edukacyjnym, pracy w grupie oraz podczas samodzielnej nauki np. nad zadaniami domowymi oraz przy pracy z e-learningowymi materiałami edukacyjnymi. Dodatkowo uzupełniali swoją wiedzę dzięki wykładom na Festiwalach Naukowych oraz wykładom synchronicznym.

Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich Uczniowie mogli przekonać się, że łagodzenie konfliktów jest efektywną drogą do wypracowania najlepszego rozwiązania. Dla uczniów ważne było rozumienie wielokulturowych i społeczno- ekonomicznych wymiarów społeczeństw europejskich, zrozumienie wzajemnej interakcji narodowej i tożsamości kulturowej.

Podczas realizacji części zajęć poza terenem szkoły uczniowie nie tylko realizowali ściśle określone zadania projektowe, ale również mieli możliwość zwiedzania okolicznych, krajowych oraz zagranicznych zabytków, muzeów, galerii, wystaw, itp. Rozwój świadomości i ekspresji kulturalnej

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet Szczeciński w partnerstwie z COMBIDATA Poland sp. z o.o. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Dziękujemy za uwagę.