KUMOTERSTWO. NIEGOSPODARNOŚĆ. NEPOTYZM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe założenia programu naprawy Aeroklubu Polskiego
Advertisements

REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Województwo Podkarpackie
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Grupy producentów rolnych
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Dz. 1.5 a SPO RZL - projekt "Punkty Pomocy Koleżeńskiej"
Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Delegatów Związku Nauczycielstwa Polskiego w UWM w Olsztynie 16 czerwca 2010 r.
PROCEDURY VFR I IFR ORAZ SŁUŻBY AFIS / KONTROLA RUCHU LOTNICZEGO
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 29 marca 2013.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
Lokalne Ośrodki Ekonomii Społecznej Łódź, r.
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Koszty osobowe w kosztach pośrednich w ramach projektów PO KL Warszawa, 22 lutego 2012 r.
Stypendium Marii Curie
PRAKTYKI STUDENCKIE GDN Airport Services
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Urząd Marszałkowski w Łodzi
Rola i zadania Związku Euroregion „Tatry” we wdrażaniu mikroprojektów
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Przemoc w rodzinie Niebieska Karta.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Autoanaliza mentalności:
Wynagrodzenia w projektach w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Realnie o płacach nauczycieli w Polsce Olsztyn
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Schemat organizacyjny
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Informacja na temat przygotowania samorządu Miasta Puławy do realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
Schemat Organizacyjny Pomorskiego OW NFZ
XVI Konferencja Dyrektorów Instytutów Badawczych nadzorowanych przez Ministra Rozwoju i Finansów Kraków, 17 października 2016 roku.
Wybrane możliwości wsparcia finansowego przedsiębiorców
dr Bożena Czech-Jezierska
Struktura organizacyjna GCUW
SCHEMAT STRUKTURY ORGANIZACYJNEJ DEPARTAMENTU KONTROLI
Zapis prezentacji:

KUMOTERSTWO. NIEGOSPODARNOŚĆ. NEPOTYZM. PAŻP KUMOTERSTWO. NIEGOSPODARNOŚĆ. NEPOTYZM.

w PAŻP 2007-2010 W okresie od 12.08.2010r. do 15.11.2010r. Kancelaria Premiera przeprowadziła kontrolę w zakresie wybranych aspektów funkcjonowania w latach 2007-2010 w PAŻP

KONTROLA WYKAZAŁA: -kumoterstwo -nepotyzm -niegospodarność -faworyzowanie krewnych i znajomych w obsadzie stanowisk, ustalaniu wysokości wynagrodzeń i podwyżek

„Kumoterstwo i nepotyzm w Agencji są odzwierciedleniem panującego w niej systemu wartości i norm postępowania.”

„O tym, że problem nepotyzmu w Agencji jest poważny świadczy nie tylko zakres tego zjawiska, ale przede wszystkim to, że jest ono w niej powszechnie akceptowane.”

  Na 1715 pracowników PAŻP   678 pracowników (40%) nosi powtarzające się nazwiska 198 pracowników (12%) jest ze sobą wprost powiązanych (mają ten sam adres zamieszkania lub przyznają się, że w PAŻP są zatrudnieni członkowie ich rodzin)

Obowiązujące w Agencji przepisy wewnętrzne tylko pozornie przeciwdziałają zjawisku faworyzowania krewnych i znajomych przy zatrudnianiu. W praktyce okazały się one nieskuteczne.

W Agencji zatrudniono m.in.: dwie córki Prezesa PAŻP(zatrudnione od 18.04.2007r. i 01.03.2008r.)   zięcia Dyrektora Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego (od 01.03.2008r.) syna Dyrektora Biura Szkolenia i Rozwoju Personelu (od 15.05.2008r.) córkę Kierownika Działu Zarządzania i Organizacji (od 01.04.2008r.)

z mocy ustawy o PAŻP z dnia 09.12.2006r. Pracownikami Agencji z mocy ustawy o PAŻP z dnia 09.12.2006r. stały się osoby zatrudnione w Przedsiębiorstwie Państwowym Porty Lotnicze Agencja Ruchu Lotniczego.  

w tym m.in.: żona Prezesa PAŻP żona Dyrektora Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego zięć Dyrektora Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego żona Dyrektora Biura Szkolenia i Rozwoju Personelu współmałżonek Kierownika Działu Zarządzania i Organizacji synowa Głównego Księgowego żona Szefa Służby Dozorowania córka Kierownika Zespołu Ogólnotechnicznego

Aby uniknąć podporządkowania osób spokrewnionych spłaszczono strukturę organizacyjną: od kwietnia 2007r. regulamin organizacyjny modyfikowano 14 razy, wprowadzono 433 zmiany, z których większość polegała na zmianie zakresu zadań komórek (155) oraz utworzenia (83) lub likwidacji komórki (72), w 51 na 187 jednostek organizacyjnych zatrudniono 1,2 lub 3 pracowników, 1/3 kierowników (42 ze 138) zarządzała pracą 1 lub 2 osób, stwierdzono również przypadek, gdzie kierownik zarządzał jednostką, w której nie było pracowników.

Chęć zatrudnienia w PAŻP krewnych i znajomych mogła wynikać z wyjątkowo atrakcyjnych wynagrodzeń

W lipcu 2010r. średnie wynagrodzenie w Agencji wynosiło 15,2 tys. zł. przeciętne miesięczne zarobki pracownika administracyjnego i praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego wynosiły 8,2 tys. zł. najniższe przeciętne wynagrodzenie praktykanta ruchu lotniczego wynosiło 2,4 tys. zł. najwyższe średnie wynagrodzenie miesięczne kontrolera ruchu lotniczego, oddelegowanego do innych zadań 40,7 tys. zł.

Krewnym i znajomym pracowników PAŻP w momencie przyjęcie do pracy oferowano preferencyjne warunki zatrudnienia Na zbadanych 21 angaży krewnych i znajomych pracowników PAŻP w momencie przyjęcia do pracy 2/3 otrzymywało najwyższą lub prawie najwyższą kategorię zaszeregowania.

Rodzina i znajomi szybko otrzymywali podwyżki w znacznej wysokości Przykłady: -wynagrodzenie siostry Prezesa wzrosło po 3 miesiącach od zatrudnienia o 25%, -wynagrodzenie córki i zięcia Dyrektora Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego po 2 miesiącach o 29%.

Nabór do pracy w PAŻP odbywał się z naruszeniem zasad otwartości i konkurencyjności Według Dyrektora Biura: „mniejsze znaczenie ma dotychczas nabyta wiedza, a zdecydowanie większe cechy osobowościowe.”

Dyrektora Biura Zarządzania Przestrzenią i Przygotowania Operacyjnego Dlatego: na stanowisko Praktykanta Ruchu Lotniczego – Projektanta Procedur Lotu wybrano córkę (doświadczenie koncertmistrz orkiestry) oraz przyszłego zięcia (doświadczenie: dystrybutor gazet, opiekun dzieci, wolontariusz w komendzie policji) Dyrektora Biura Zarządzania Przestrzenią i Przygotowania Operacyjnego

Kontrola wykazała niegospodarność w zawieraniu umów Przykłady: 174 tys. zł. (4 umowy) z byłym Zastępcą Prezesa na doradztwo w zakresie zarządzania przestrzenią powietrzną oraz tworzenia optymalnej struktury organizacyjnej 108 tys. zł. z teściową syna Głównego Księgowego (3 umowy) na sporządzenie sprawozdań finansowych, weryfikację kont księgowych, wykonanie prac bilansowych 8 tys. zł. syn byłego Pełnomocnika ds. Zarządzania za dokonanie analizy faktur VAT za energię elektryczną 39 tys. zł. znajoma Głównego Księgowego (9 umów) za wprowadzenie dokumentów do systemu księgowego

Wątpliwości wydatkowania środków od kwietnia 2008r. corocznie zawierano umowę z jednym z pracowników Agencji na wykonywanie skoków spadochronowych na pokazach lotniczych celem promowania PAŻP (wydatek 64 tys. zł.) w ramach promocji wykonano 200 sztuk srebrnych i złotych firmowych znaczków lojalnościowych za 19 tys. zł. zapłacono za 3 opracowania „Strategii rozwoju PAŻP do 2020” 42 tys. zł. Opracowań tych nie przedłożono do kontroli twierdząc, że zostały zniszczone.

PAŃSTWOWĄ AGENCJĘ ŻEGLUGI POWIETRZNEJ NADZORUJE MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY Więcej na stronie internetowej http://bip.kprm.gov.pl/g2/2011_04/4263_fileot.pdf