W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 EWALUACJA WEWNETRZNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 IM. JERZEGO KUKUCZKI W JASTRZĘBIU- ZDROJU W ROKU SZKOLNYM 2012/ 2013

Obszar i Przedmiot ewaluacji wewnętrznej Obszar ewaluacji: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki. Przedmiot ewaluacji (wymaganie 1.3): Uczniowie są aktywni.

Cel ewaluacji wewnętrznej Celem ewaluacji wewnętrznej prowadzonej w tym roku szkolnym było: Pozyskanie informacji na temat aktywności uczniów na zajęciach prowadzonych w szkole, angażowania się w różne formy działań oraz podejmowania i realizowania zadań na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły. Zebranie informacji, które zostaną wykorzystane do wprowadzenia ewentualnej modyfikacji działań oraz sformułowanie wniosków do dalszej pracy.

PYTANIA EWALUACYJNE: Pytania kluczowe: Czy szkoła, poprzez swoją ofertę edukacyjną, realizuje działania, dzięki którym dzieci uczą się zaangażowania, współpracy, aktywności obywatelskiej, wrażliwości na potrzeby innych lub rozwijają swoje pasje i talenty? Czy nauczyciele rozpoznają potrzeby rozwojowe uczniów, indywidualnie podchodzą do możliwości i zainteresowań uczniów oraz wspierają działania inicjowane przez uczniów? Czy oferta edukacyjna zajęć dodatkowych i pozalekcyjnych odpowiada potrzebom uczniów? Jaka jest frekwencja, zaangażowanie i aktywność uczniów na zajęciach prowadzonych w szkole? Czy w szkole zostały stworzone odpowiednie warunki do realizacji zajęć dodatkowych i pozalekcyjnych? Czy uczniowie angażują się w działania organizowane w szkole tj. akcje charytatywne, szkolne konkursy, przygotowanie imprez i uroczystości szkolnych, redagowanie gazetki szkolnej itp.? Czy uczniowie reprezentują szkołę na zewnątrz w konkursach przedmiotowych, przeglądach artystycznych oraz zawodach sportowych? Czy podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne są efektywne i wpływają na wzmacnianie właściwych zachowań i postaw? Czy rodzice i szkoła współpracują w kwestii rozbudzania i rozwijania zainteresowań oraz wspierania aktywności uczniów?

Kryteria ewaluacyjne: Zgodność oferty zajęć dodatkowych i pozalekcyjnych proponowanych przez szkołę do potrzeb i oczekiwań uczniów i rodziców. Skuteczność zachęcania uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i angażowania się w działania realizowane w szkole. Skuteczność działań wychowawczych wpływających na wzmacnianie właściwych zachowań i postaw. Sprawność organizacyjna w zapewnieniu odpowiednich warunków do realizacji zajęć dodatkowych i pozalekcyjnych adekwatnie do możliwości i bazy szkoły. Spójność i zgodność w ramach współpracy rodziców i szkoły w kwestii rozwijania zainteresowań i wspierania aktywności uczniów.

Metodologia badań Badanie dokumentów wewnątrzszkolnych: -- Program wychowawczy, -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły, -- Plan pracy szkoły, -- Okresowe sprawozdania z działań, -- Dzienniki zajęć pozalekcyjnych. Badania kwestionariuszowe: uczniów, rodziców, nauczycieli, Obserwacja Wywiad

wnioski z ewaluacji wewnętrznej MOCNE STRONY szkoła proponuje szeroką i różnorodną ofertę zajęć pozalekcyjnych, która jest adekwatna do zainteresowań i potrzeb uczniów i spełnia oczekiwania rodziców; jak wynika z przeprowadzonych badań 95% rodziców nie zgłosiło własnych propozycji zajęć pozalekcyjnych dla swoich dzieci, rodzice pozytywnie ocenili warunki jakie spełnia szkoła do realizacji zajęć pozalekcyjnych, uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych; w skali oceniającej zadowolenie i korzyści z zajęć 87% ankietowanych uczniów i 90% ankietowanych rodziców oceniło zajęcia na 5 i 6 (w skali 1-6), zdaniem uczniów o atrakcyjności zajęć pozalekcyjnych  decyduje m.in. to, że są ciekawe, przebiegają w miłej atmosferze, prowadzi je twórczy nauczyciel, poruszają interesującą tematykę. świetlica i biblioteka szkolna realizują różnorodne działania (konkursy, akcje) mające na celu rozbudzanie i rozwijanie aktywności uczniów przed i po zajęciach szkolnych,

MOCNE STRONY uczniowie biorą udział w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych, angażują się w akcje charytatywne, zbiórki oraz przygotowanie i organizację przedstawień, imprez szkolnych, samorządy klasowe i Samorząd Uczniowski działają w oparciu o rzeczywistą samorządność uczniów; samorząd uczniowski właściwie i aktywnie realizuje powierzone mu zadania, przeprowadzone badania ankietowe wykazały dużą aktywność uczniów w różnych dziedzinach.; wpływ na to ma z pewnością zaangażowanie nauczycieli w przygotowanie i organizację zajęć, konkursów, zawodów sportowych, uroczystości szkolnych czy realizowanie różnych programów i projektów edukacyjnych, praca w Samorządzie Szkolnym, Poczcie Sztandarowym czy w redagowaniu Gazetki szkolnej to formy aktywności dla wybranej grupy uczniów.; nie mniej jednak uczniowie spełniają się w tych działaniach.

nie wszyscy nauczyciele promują sukcesy uczniów, SŁABE STRONY stwarza się uczniom zbyt mało możliwości do eksperymentowania, działania zespołowego, nie wszyscy nauczyciele promują sukcesy uczniów, nauczyciele nie wskazali nowych propozycji do dalszej pracy mającej na celu wspieranie aktywności uczniów oraz angażowanie do współpracy rodziców.

REKOMENDACJE DO DLASZEJ PRACY wzbogacenie szeroko pojętej bazy materiałów dydaktycznych w zależności od rodzaju i specyfiki zajęć to ważne zadanie szkoły, dokładne monitorowanie obecności uczniów na zajęciach pozalekcyjnych– analiza usprawiedliwień w celu wykluczenia uczniów niezainteresowanych uczęszczaniem na dane zajęcia, utrzymanie dotychczasowej oferty zajęć pozalekcyjnych; w miarę możliwości poszerzanie jej o dodatkowe zajęcia zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem i zainteresowaniem uczniów oraz oczekiwaniami rodziców, kontynuowanie tradycji organizacji różnorodnych imprez i uroczystości szkolnych uwzględniając zaangażowanie uczniów i rodziców, zachęcanie uczniów do większej aktywności w pracy na rzecz społeczności uczniowskiej w samorządach klasowych, motywowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczności szkolnej uczniów niechętnych do publicznych występów i uczestnictwa w konkursach oraz podejmowanie działań mających na celu podnoszenie i wzmacnianie ich samooceny oraz wiary we własne możliwości.

Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej Dziękujemy za uwagę! Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2012/2013 Skład zespołu ewaluacyjnego: Agnieszka Lubryka, Elżbieta Winiszewska- Bafia, Barbara Leśniak, Beata Kusek, Wioleta Sieradzan- Lorek