Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1
Systemowe zapewnienie usług KSU - synergia projektów OBECNE KSI NOWE PK NOWE KSI OBECNE PK PROJEKT WSPARCIA KSU Współpraca z regionami Zapewnienie nowych usług KSU
Systemowe zapewnienie usług KSU - warunki efektywności System zapewniania usług - PK KSU - wejście klienta do systemu, wstęp do korzystania z usług specjalistycznych Sprawdzona jakość - wykorzystywanie tylko znanych i wiarygodnych usługodawców (standard usługi i kompetencje konsultantów, audyty) Synergia i współpraca z regionami - Urzędy Marszałkowskie, inne sieci Dostępność i kompleksowość usług - system ogólnopolski, szeroki wachlarz usług Rozpoznawalność systemu - promocja marki KSU i upowszechnianie oferty systemu Wykorzystanie doświadczeń europejskich w prowadzeniu One Stop Shop - kompleksowe wsparcie: udzielanie pomocy na miejscu lub - gdy to niemożliwe pomoc/ułatwienia w korzystaniu z usług na zewnątrz
Usługi PK KSU - w przyszłości DIAGNOZA BIZNESOWYCH POTRZEB KLIENTA: PROBLEM + PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA Obszar I: usługa informacyjna w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej Obszar II: usługa doradcza Asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej Obszar III: Opieka nad klientem Usługa brokerska w zakresie znalezienia usługodawcy specjalistycznego oraz pomocy w skorzystaniu z usługi Udzielenie informacji nt. zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty), Pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym, Monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej. Możliwe skierowanie do usługi obszaru II lub III, powrót do diagnozy
Zakres usług nowych PK KSU a oferta usług KSU Obszar I – usługa informacyjna Obszar II – usługa doradcza Obszar III – „opieka nad klientem” - Finansowanie zwrotne - Proinnowacje - Optymalizacja kosztów - Prawo ochrony środowiska - Szkolenia Rozliczanie projektów Inne zakresy usług DOSTĘPNE ZAKRESY USŁUG* Tylko usługodawcy znani i wiarygodni. Tylko usługi specjalistyczne o określonym standardzie, świadczone przez wskazanych konsultantów posiadających określone kompetencje, w których standard i jakość świadczenia jest monitorowana i weryfikowana audytem. * Stan na XI 2010. Lista zakresów będzie się zmieniać w zależności od zdiagnozowanych potrzeb rynku.
Usługi Krajowej Sieci Innowacji – w przyszłości dla MSP AUDYT INNOWACJI produktowych, procesowych, marketingowych i organizacyjnych elementy analizy finansowej i pozycji rynkowej firmy TRANSFER TECHNOLOGII UMOWA ZAKUPU TECHNOLOGII KOMPONENT 1 x1 PLN KOMPONENT 2 x2 PLN KOMPONENT 3 x3 PLN KOMPONENT 4 x4 PLN
Kierunki zmian Krajowej Sieci Innowacji Współfinansowanie usług przez przedsiębiorców (de minimis) do 20% wartości Współpraca i zachowania sieciowe: Promowana realizacja 1 usługi przez co najmniej 2 Ośrodki Dwa zespoły realizujące usługę Biznesowy - pozyskanie i obsługa Klienta; Technologiczny – zasób sieciowy lub specjalizacja; Opłata za przekazanie Klienta innemu ośrodkowi ???????????????
Usługi finansowe Bardzo istotne, szczególnie w kontekście nowej perspektywy finansowej Wyniki badań potwierdzają zasadność wsparcia – nie tylko finansowanie zwrotne, ale usługi towarzyszące (szkolenia, doradztwo) Działania informacyjno-upowszechniające
Zakres Zmian Legislacyjnych - Rozporządzenie OGÓLNIE Nowa definicja usługi systemowej KSU: usługa KSU wymagająca wsparcia państwa z określonym i monitorowanym standardem jej świadczenia Pojęcie podmiotu zarejestrowanego w KSU i ośrodka KSU, Wydłużenie okresu w jakim podmiot ma zostać poddany audytowi: minimalizacja kosztów audytowania instytucji aplikujących możliwość połączenia audytów z audytem standardu dla konkretnej usługi
Zakres Zmian Legislacyjnych - Rozporządzenie FUNDUSZE Wprowadzenie definicji jednoznacznie rozumianych w środowisku funduszy – fundusz, kapitał funduszu, przychody funduszu. Dla Funduszy Poręczeniowych odejście od obowiązku stosowania wymagań normy ISO 9001: 2001, określenie bardziej adekwatnych wymagań jakościowych (większe nastawienie na wiarygodność dla banków), wprowadzenie wymagań dot. ratingu kredytowego.
Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Zespół Instytucjonalnego Systemu Wsparcia www.parp.gov.pl www.ksu.parp.gov.pl ksu@parp.gov.pl 1111