Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przemysław Skoczyński
Advertisements

KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
GAMBIT Warmińsko – Mazurski
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
DZIAŁANIA WITD W RZESZOWIE W ZAKRESIE BRD W 2013 ROKU Rzeszów, wrzesień 2013.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Warunki wstępne (ex ante) stan
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce

Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce Źródło: KGP 2004

Główne czynniki wpływające na stan brd Nadmierna prędkość – co 3 wypadek Alkohol – 10% wypadków Młodzi kierowcy – 22% sprawców wypadków Niechronieni użytkownicy dróg – 48% ofiar śmiertelnych Pasy bezpieczeństwa – stosuje tylko 70% z przodu i 47% z tyłu Ciężkość wypadków – 11 zabitych na 100 wypadków Przejścia przez małe miejscowości – co 5 wypadek „Czarne punkty” – co 4 wypadek Agresja – szybka i ryzykowna jazda, wymuszanie pierwszeństwa

Utworzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Wojewódzkich Rad BRD Uchwała 92/93 Rady Ministrów powołująca Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Zarządzenie nr 71/98 Prezesa Rady Ministrów o reaktywacji Rady BRD oraz o powołaniu na stanowisko Przewodniczącego Rady BRD Ministra właściwego ds. transportu. Wyodrębnienie w strukturze Ministerstwa Infrastruktury Sekretariatu Krajowej Rady BRD. Utworzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Wojewódzkich Rad BRD na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym. (Dz.U. Nr 129 z dn. 12.11.2001 r.)

Zadania Krajowej Rady BRD proponowanie kierunków polityki państwa opracowywanie programów poprawy BRD inicjowanie badań naukowych inicjowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz umów międzynarodowych inicjowanie kształcenia kadr administracji publicznej inicjowanie współpracy zagranicznej współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi inicjowanie działalności edukacyjno-informacyjnej analizowanie i ocena podejmowanych działań

Struktura KRBRD

Nowe uwarunkowania programowania bezpieczeństwa ruchu drogowego uwarunkowania europejskie „Polityka transportowa UE do roku 2010 – Czas na decyzję”, w której Unia Europejska założyła cel: o 50% mniej ofiar śmiertelnych w roku 2010. III Europejski Program Działań określa strategię działań zmierzającą do: zachęcania użytkowników dróg do poprawnego zachowania na drodze, poprawy bezpieczeństwa pojazdów, poprawy infrastruktury drogowej. Rekomendacja Komisji Europejskiej z 21 października 2003 r. zaleca krajom członkowskim, aby: opracowały krajowy plan działań; zapewniły, że wzmożone działania egzekucyjne będą łączone z informowaniem opinii publicznej o działaniach i ich efektach; zapewniły stosowanie urządzeń automatycznej kontroli prędkości na drogach różnych kategorii, a także, że kontrole takie prowadzone będą w sposób gwarantujący ich skuteczność; przyjęły procedury zapewniające ściganie wszystkich naruszeń prędkości zarejestrowanych przez automatyczne urządzenia kontrolne; zapewniły intensywne działania egzekucyjne w obszarze niestosowania pasów bezpieczeństwa.

Nowe uwarunkowania programowania bezpieczeństwa ruchu drogowego uwarunkowania krajowe Polityka Transportowa Państwa na lata 2005 - 2025. Bezpieczeństwo w transporcie jest jednym z podstawowych zadań tego programu. Narodowy Plan Rozwoju na lata 2007 - 2013. Kierunek pt. „Tworzenie nowoczesnej sieci transportowej”, zawiera działanie „Bezpieczeństwo transportu”. Strategia Rozwoju Transportu na lata 2007 - 2013. Jednym z pięciu celów Strategii jest „Bezpieczeństwo ruchu drogowego”. Cel ten zakłada zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 50% w stosunku do roku 2003.

Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005 Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005 został opracowany na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i przyjęty na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 19 kwietnia 2005 r. Program GAMBIT 2005 obejmuje okres 2005 – 2007 – 2013. Realizacja Programu GAMBIT 2005 została podzielona na etapy. Każdy z nich będzie zostanie przeprowadzony w oparciu o Program Operacyjny. Pierwszy z tych etapów obejmuje lata 2005 – 2007.

GAMBIT 2005 – cel główny

Priorytety GAMBIT 2005 Stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz brd Kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego Ochrona, pieszych, dzieci i rowerzystów Budowa i utrzymanie bezpiecznej infrastruktury drogowej Zmniejszenie ciężkości wypadków

Dotychczasowe działania w ramach GAMBIT 2005 Badania prędkości i stosowania pasów bezpieczeństwa Kurs szkoleniowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach Zakup wyposażenia dla służb kontroli ruchu drogowego i służb ratowniczych Kontrakty na wyposażenie dróg krajowych w elementy bezpieczeństwa Przeprowadzenie projektu „Sondaż i Kampania BRD” w ramach pożyczki Banku Światowego, którego efektem była kampania „Ostatni wyskok bez pasów”

to o jednego zabitego za dużo! Każdy zabity w wypadku to o jednego zabitego za dużo!