Jedlnia 2007 1 Wolontariat w praktyce edukacji leśnej w różnych krajach Anna Kalinowska Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Rozwój społeczności lokalnych
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
STATYSTYKA PUBLICZNA DLA SAMORZĄDU MIEJSKIEGO (doświadczenia i perspektywy) Kazimierz Kruszka Urząd Statystyczny w Poznaniu Toruń, kwietnia 2008.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Malwina Król Uczennica klasy V Zespołu Szkół w Stowięcinie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
PROJEKTY NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ ZE ŚRODKÓW PO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO października 2015 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
PROGRAM Dr Anna Kalinowska (Uniwersytet Warszawski UCBS)
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Kurs szkoleniowy w zakresie ochrony zasobów Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego
Transgraniczny Rezerwat Biosfery „Roztocze”
Zapis prezentacji:

Jedlnia Wolontariat w praktyce edukacji leśnej w różnych krajach Anna Kalinowska Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym

Jedlnia Wszyscy bądźmy ochotnikami Serdeczne dziękuję Organizatorom za zaproszenie, wszystkim zajmującym się edukacją leśną składam z okazji Dnia Ziemi życzenia sukcesów i radości z pracy

Jedlnia Wybrane organizacje korzystające z wolontariatu w edukacji przyrodniczej i leśnej Brytyjskie Towarzystwo Ekologiczne Earthwatch Korpus Pokoju USA

Jedlnia V Kongres Parków Narodowych 3000 uczestników z całego świata przyjęło PLAN DZIAŁANIA Z DURBAN prowadzący do osiągnięcia 10 rezultatów do roku 2013

Jedlnia

6 Plan Działania z Durban Rezultat nr 10 Osiągnięcie lepszego poziomu komunikacji społecznej oraz edukacji dotyczącej korzyści jakie dają tereny chronione i obszary leśne. Osiągnięcie pełniejszego zrozumienie ich roli w dążeniu do rozwoju zrównoważonego

Jedlnia Kierunek działań I: Edukacja prowadząca do zaangażowania decydentów Wprowadzenie programów dla decydentów zajmujących kluczowe polityczne i administracyjne stanowiska na poziomie centralnym oraz lokalnym, aby zrozumieli korzyści płynące z terenów chronionych i obszarów leśnych i uświadomili sobie swoją rolę w zabezpieczeniu tych korzyści w długiej perspektywie czasowej.

Jedlnia Kierunek działań II: Edukacja ludności miejskiej Opracowanie i wprowadzenie programów skierowanych do mieszkańców miast aby uświadomić im ich rolę w podejmowaniu decyzji i zachowań wspierających ochronę terenów leśnych

Jedlnia Kierunek działań III : Edukacja społeczności lokalnych Wprowadzenie programów skierowanych do społeczności lokalnych (kobiet, dzieci, mniejszości etnicznych, różnych zawodów) tak aby rozwijać ich zdolność do zaangażowania i współuczestniczenia w zarządzaniu terenami chronionymi i leśnymi. Zapewnienie, że tradycyjna mądrość oraz przekazane informacje będą właściwie wykorzystane.

Jedlnia III Światowy Kongres Ochrony Przyrody IUCN-Tylko jeden świat-ludzie i przyroda Kierunki edukacji: Wspieranie Konwencji o RB Stworzenie Światowej Sieci Partnerstwa Edukacji –Zaangażowanie Uniwersytetów i Instytutów Naukowych (WCLN) w celu wzmocnienia merytorycznego edukacji służącej ochronie przyrody Zaangażowanie w Dekadę EZR Łączenie ochrony przyrody z poprawą jakości życia

Jedlnia Ochotnicy pokazujący przyrodę - przykłady ze świata 1. Ruch interpretatorów przyrody w USA Kanadzie i RPA 2. Społeczni przewodnicy -przyrodnicy w lasach Danii 3.Szkolni przewodnicy ekologiczni w Hong-Kongu

Jedlnia Młodzi Rangersi-wolontariusze w służbie patrolowej Ruch młodzieżowy w Kanadzie, USA i RPA wywodzący się z tradycji skautów wspierający służby parków i lasów w patrolowaniu terenu, utrzymywaniu porządku oraz monitorowaniu zagrożeń

Jedlnia Znaczenie ruchu ochotników w realizacji celów edukacji 1. Znaczenie wychowawcze i integracyjne 2. Wzmocnienie kadr prowadzących edukację 3. Włączenie do działań edukacyjnych lokalnej społeczności i jej tradycji 4. Wzbogacenie metod i pluralizm w spojrzeniu na edukację 5. Lepsze dotarcie do rówieśników

Jedlnia Zyski w dziedzinie komunikacji społecznej Przełożenie fachowej terminologii na język codzienny Planowanie komunikacji z punktu widzenia zainteresowanych grup adresatów Szkolenie w dziedzinie metod komunikacji społecznej Włączenie wiedzy i doświadczenia ludności tubylczej w system edukacji dotyczącej przyrodniczych, kulturowych i duchowych wartości terenów leśnych

Jedlnia Związek pracy ochotników z poprawą jakości życia lokalnych społeczności 1. Przygotowanie do pracy w charakterze przewodnika- wzrost kwalifikacji 2. Wzbogacenie oferty agro-turystyki 3. Związanie z terenem 4. Przygotowanie do wyboru zawodu 5. Zwiększenie oferty dla szkół

Jedlnia Zalecenia międzynarodowych dokumentów dot. edukacji a rozwój oferty dla wolontariuszy Powiązanie ochrony przyrody z podnoszeniem jakości życia- korzyści ponad granicami Rozszerzenie listy adresatów edukacji Zwiększenie roli współuczestnictwa w komunikacji społecznej Powiązanie z celami edukacji KoRB

Jedlnia Otwarta nisza dla ochotników w edukacji leśnej w Polsce Szkolni przewodnicy leśni- edukacja dla rówieśników Patrole leśne (korzystające z niektórych dobrych praktyk Straży Ochrony Przyrody oraz Young Rangers) Badacze- Obserwatorzy prowadzący monitoring przyrodniczy korzystając z doświadczeń Earthwatch

Jedlnia Korzyści ponad granicami Edukacja w parkach narodowych i lasach ma zachęcić do ochrony całej różnorodności biologicznej- także poza ich granicami- aby nie zostały rajskimi wyspami na morzu zniszczonej przyrody

Jedlnia Dekada Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju