1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji Educational Foundation
2 Civic Voices jest to program prowadzony przez Edukacyjną Fundację Amerykańskiej Federacji Nauczycieli, jako część grantu Q307A ufundowanego przez Amerykański Departament Edukacji na podstawie Ustawy Edukacja dla Demokracji, uchwalonej przez Kongres Stanów Zjednoczonych.
3 Cele: Podwyższyć umiejętności nauczycieli w zakresie nauczania wiedzy o społeczeństwie Wzbogacić wiedzę uczniów dotyczącą społeczeństwa obywatelskiego Utworzyć internetowy bank pamięci o demokracji Stworzyć możliwości współpracy pomiędzy organizacjami partnerskimi
4 Kraje - partnerzy projektu: Kolumbia – Walka o Praworządność Gruzja – Różana Rewolucja Mongolia – Przemiany Demokratyczne Irlandia Północna – Porządek Prawa Filipiny – Siła Tkwiąca w Ludziach Polska– Ruch Solidarność Republika Południowej Afryki – Anty-Apartheid USA – Prawa Człowieka
5 Zagadnienia: Rząd jako reprezentant społeczeństwa/ludzi Wolność, uczciwość oraz regularne wybory Konstytucyjne ograniczenia działań rządu Zasada większości/ prawa mniejszości Przejrzystość i wiarygodność System wielopartyjny Wolność rynkowa Praworządność Prawa człowieka i wolność a tyrania państwa Wolność wypowiedzi/wolność słowa Wolność zrzeszania się Wolność religijna
6 Polska: 25 nauczycieli weźmie udział w seminarium 2-5 grudnia 2009 roku Każdy uczestnik wymiany będzie miał zadanie przeszkolenia 25 nauczycieli - czyli w sumie 125 nauczycieli zostanie przeszkolonych 150 nauczycieli weźmie udział w profesjonalnym szkoleniu zorganizowanym przez SKOiW NSZZ Solidarność 280 nauczycieli łącznie zostanie objętych projektem
7 Polska-uczniowie : Jeżeli 280 nauczycieli przekaże wiedzę uzyskaną podczas działań projektowych 100 uczniom to projekt obejmie osób. 150 nauczycieli zostanie przeszkolonych i każdy z nich przeprowadzi wraz z uczniami minimum 3 wywiady z działaczami to powstanie 450 historii ludzi walczących o nową demokratyczną Polskę.
8 Działania rok I oraz rok II: Jesień 2009 – selekcja nauczycieli 2-5 grudnia 2009 – Seminarium wprowadzające dla 25 nauczycieli oraz 2 reprezentantów z USA Zima 2010 – praca z uczniami – zbieranie wywiadów Marzec 2010 – 2-tygodniowa wizyta w USA (2 nauczycieli) Kwiecień 2010 – wywiady na stronie projektu (3 od nauczyciela)
9 Sierpień 2010 – 2-tygodniowa wizyta nauczycieli z USA oraz przeprowadzenie Konferencji (4 dni) dla 100 nauczycieli. Rok szkolny 2010/11– Nauczyciele pracują z uczniami nad powstaniem wywiadów i zamieszczają je na stronie internetowej. Nauczyciele przeprowadzą szkolenia dotyczące założeń projektu.
10 Strona projektu: Projekt jest: Szansą rozwoju zawodowego Promocją działań ucznia, nauczyciela i szkoły Sposobem na przekazanie wiedzy o historii współczesnej