Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa ministra Jerzego Polaczka Warszawa, 9 listopada 2005.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

Związek Banków Polskich
Skuteczność regionów w wykorzystaniu funduszy
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
BANKI SPÓŁDZIELCZE – wyzwania wobec nowych regulacji
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Inwestowanie w regiony oraz kraje członkowskie UE
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Obszary NATURA 2000 w Polsce
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
JASPERS – JEREMIE – JESSICA
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
System wsparcia funduszy kapitałowych inwestujących w małe i średnie przedsiębiorstwa MINISTERSTWO GOSPODARKI I PRACY DEPARTAMENT POLITYKI REGIONALNEJ.
Ministerstwo Gospodarki
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Dochody budżetu państwa
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Studium przypadku Fundusze strukturalne jako źródło finansowania dóbr publicznych Tomasz Dzieńdziura Konferencja Absolwentów 21 lipca 2011 r. Projekt współfinansowany.
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Bank Ochrony Środowiska S. A
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Fundusz Poręczeń Unijnych Warszawa, r..
Możliwości związane z wykorzystaniem modelu partnerstwa publiczno-prywatnego w inicjatywach logistycznych Wielkopolski.
Marka Faber Consulting powstała w 1999 roku Firma działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Liczba konsultantów zatrudnionych w Polsce w.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia – koncepcja.
MODUŁ G ZARZĄDZANIE FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA
Deficyt budżetowy a dług publiczny
1 Wspólna Inicjatywa Technologiczna dla Czystego Węgla Instrumenty finansowania UE wspierające rozwój inicjatyw technologicznych Konferencja Warszawa,
KONFERENCJA PRASOWA Prezesa Rady Ministrów
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Lipiec 2014 Oferta BGK w zakresie wdrażania instrumentów finansowych w ramach RPO Piotr Lasecki, Wiceprezes Zarządu BGK Oferta BGK w zakresie.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Kształt instrumentów strukturalnych po 2007r. Prezentacja: Aleksandra Malarz Zastępca Dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej Ministerstwo Środowiska.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Wsparcie sektora energetyki w ramach POIiŚ
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
Finansowanie miejskich projektów rewitalizacji w BGK
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Dług Miasta Gdańska w latach GDAŃSK, 24 WRZEŚNIA 2014r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Najwyższa Izba Kontroli Departament Komunikacji i Systemów Transportowych Informacja o wynikach kontroli zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa w umowach.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Rola samorządu regionalnego w systemie sektora publicznego
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
Fundusz rybacki po 2020 roku
Zapis prezentacji:

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa ministra Jerzego Polaczka Warszawa, 9 listopada 2005 roku

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Dane o wypadkach Zagrożenie śmiercią w wypadku drogowym w Polsce jest prawie 3 razy większe niż w rozwiniętych krajach UE!

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Dane o wypadkach RokLiczba wypadkówLiczba zabitychLiczba rannychLiczba pojazdów w tys * 04/03 (%)-0,02+1,3+1,2- * - dane szacowane Polska ponosi straty ok. 30 mld zł rocznie! Źródło: Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Finansowanie inwestycji drogowych – stan obecny Środki budżetowe - 32 %, Krajowy Fundusz Drogowy – 44 %, Środki unijne – 15 %, Instytucje finansowe – 9 %. Wnioski: udział środków unijnych wysoce niezadowalający, wzrasta udział KFD, jako głównego źródła, niski udział instytucji finansowych.

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Plan inwestycyjny i przewidywane wykonanie za 2005 r. Lp.wyszczególnienieogółem 2005 r. budżet z akcyzy środki Krajowego Funduszu Drogowego 1.plan inwestycyjny na 2005r , ,5 2.wykonanie za 9 m-cy , , ,1 3.wykonanie za 9 m-cy30,32%34,50%27,79% 4.przewidywane wykonanie za 12 m-cy , ,2 Plan inwestycyjny na ten rok został dotychczas wykonany jedynie w ok. 30%! Źródło: GDDKiA

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Rola KFD w finansowaniu dróg 1. Źródło środków główne wpływy z tytułu opłaty paliwowej, zaciągnięte kredyty na rzecz KFD przez Bank Gospodarstwa Krajowego 2. Ograniczenia nieadekwatność kapitałowa BGK wobec planów rozwoju budowy dróg i budownictwa mieszkaniowego Wniosek: Niski poziom kapitałów własnych BGK uniemożliwia w najbliższej perspektywie pełne wykorzystanie środków unijnych przewidzianych dla programów infrastrukturalnych

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Aktualne rozwiązania systemowe dotyczące programu budowy dróg i autostrad oraz stan realizacji tego programu zostały bardzo krytycznie ocenione w raporcie Najwyższej Izby Kontroli!

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Kierunki proponowanych działań dla inwestycji w infrastrukturę Teza: Każdy sektor powinien mieć podstawowe własne źródła finansowania Propozycja dla sektora drogowego: Powoływanie Podmiotów Specjalnego Przeznaczenia (PSP) w oparciu o środki KFD, emisję powszechnych obligacji drogowych i efektywnie wykorzystywane dostępne środki z Unii Europejskiej PSP będzie skutecznym narzędziem wspomagającym program budowy dróg i autostrad!

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Nowe podmioty realizujące inwestycje drogowe (PSP) podmiot powołany do realizacji celu – budowa (i ewentualnie) eksploatacja autostrad i dróg, podmiot w 100 % kontrolowany przez Państwo, posiadanie zdolności kredytowej, zadłużenie podmiotu nie jest konsolidowane z długiem Skarbu Państwa, środki z KFD jako podstawowe źródło finansowania podmiotu.

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Zalety i możliwości PSP większy wpływ Państwa na program budowy dróg niż w formule PPP, mniejsze koszty finansowe podmiotu (dzięki większej wiarygodności kredytowej PSP niż instytucji komercyjnej, występującej w modelu PPP), większa efektywność działania podmiotu wobec struktur administracyjnych, pozyskiwanie środków przez podmiot w formie finansowania pozabudżetowego,

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Zalety i możliwości PSP – cd. dodatkowe możliwości finansowe programu budowy dróg i autostrad ze względu na traktowanie VAT-u jako kosztu kwalifikowanego, uzyskanie możliwości efektywnego prowadzenia równolegle wielu inwestycji drogowych, wieloletnie planowanie finansowe podmiotu, menadżerski system zarządzania i wynagradzania

Propozycja zmian kierunkowych w organizacji budowy dróg krajowych i autostrad Konferencja prasowa - 9 listopada 2005 r. Minister Jerzy Polaczek Priorytety Ministerstwa Transportu i Budownictwa na lata Budowa autostrady A1 Kontynuacja budowy ciągów autostradowych A2 i A4 Droga ekspresowa S-3 Szczecin – Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Legnica Droga ekspresowa S-19 Suwałki – Białystok – Lublin – Rzeszów Rozpoczęcie prac przygotowawczych dla drogi ekspresowej S-8 Wrocław – Łódź – Warszawa

Konferencja prasowa ministra Jerzego Polaczka Warszawa, 9 listopada 2005 roku Dziękuję za uwagę