Produkt turystyczny TURYSTYKA KOLEJOWA w WIELKOPOLSCE REFLEKSJE PRZED OPRACOWANIEM KONCEPCJI
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce GOTOWI DO STARTU Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny WOT - Strategia Rozwoju Turystyki POT - Koncepcja promocji i rozwoju markowych produktów turystycznych w zabytkach techniki i przemysłu w Polsce
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce GOTOWI DO STARTU „Piękno Wolsztyńskich Parowozów” - najlepszy produkt TWS - 2007 „Średzka Kolej Dojazdowa” - „Turystyczna Perła Wielkopolski” - 2003, „Hit 2005”
„DOBRE MIEJSCE, KRÓLEWSKA TRADYCJA” STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI z ujęciem produktów turystycznych na lata 2008 - 2020
„DOBRE MIEJSCE, KRÓLEWSKA TRADYCJA” Szlak Piastowski Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa Wypoczynek aktywny Agroturystyka Turystyka pielgrzymkowa Lednica
KREOWANIE PRODUKTU MARKOWEGO PO CO TO ROBIMY? Osiągnięcie przewagi nad konkurencją Wyróżnienie sie na turystycznym rynku Zwiększenie skuteczności działań marketingowych Ciągłe doskonalenie jakości Możliwość pozyskiwania funduszy na rozwój produktu
Turystyka Kolejowa wWielkopolsce LOKOMOTYWA REGIONU Zwiększenie atrakcyjności turystycznej Tworzenie wizerunku Rozwój gospodarczy i wzrost jakości życia Integracja samorządów, firm, organizacji i przedsiębiorstw Nowe miejsca pracy przy obsłudze turystów
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce „W niebie chcę jeździć wąskotorówką” www.flickr.com Moda na kolej Maniak kolejowy Marzyciele Nauka w zabawie .... .....
Turystyka kolejowa Kolejowe potęgi w Europie Niemcy Szwajcaria Austria Wielka Brytania Czechy Węgry
Turystyka kolejowa w Polsce Zawieszony ruch na 10 tysiącach kilometrów Spadek przewozów pasażerskich Niszczejące mienie PKP, dworce, wiadukty, tunele Ginące zawody kolejarskie Biurokratyczne bariery
Kolejowe bogactwo Wielkopolski Parowozownia Wolsztyn Parada Wolsztyńskich Parowozów
PAROWOZOWNIA WOLSZTYN ATUTY „Żywa” pracująca parowozownia Tradycja „Parady” Marka w skali światowej (?) „Piękna Helena” Zaangażowanie Położenie i uroda Wolsztyna ......
Kolejowe bogactwo Wielkopolski KOLEJKI WĄSKOTOROWE Śmigielska Kolej Dojazdowa Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa Średzka Powiatowa Kolej Wąskotorowa Wyrzyska Kolej Powiatowa
KOLEJKI WĄSKOTOROWE ATUTY Bogactwo zabytkowego taboru Pasjonaci i miłośnicy wąskiego toru Bliski kontakt z naturą Zwolnienie tempa Liczne ciekawostki „wzdłuż” torów ......
Kolejowe bogactwo Wielkopolski Szlaki drezynowe Grodziska Kolej Drezynowa Krzywińska Kolej Drezynowa
SZLAKI DREZYNOWE ATUTY Aktywność młodych pasjonatów Nieczynne torowiska Kolejowy survival ........
Kolejowe bogactwo Wielkopolski Kolej Parkowa Maltanka Pierwsza w Polsce Malownicze położenie Obiekty sportowe i rekreacyjne ...............
Turystyka kolejowa w Wielkopolsce QUO VADIS Koncepcja markowego produktu turystycznego Wielkopolski, np: „Proszę wsiadać, Wielkopolska” „Odjazd! Kierunek Wielkopolska”
„Kolejowe Puzzle” KLUCZOWE PROBLEMY „Kolejowe puzzle” rzetelna inwentaryzacja z analizą SWOT W produkcie najważniejszy jest człowiek Dokonanie wyborów Organizacja i zarządzanie Finansowanie działań
„Kolejowe Puzzle” KLUCZOWE PROBLEMY Strategiczny patron medialny Strategiczny sponsor Lobbing
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce Koncepcja produktu Spotkania warsztatowo – konsultacyjne z gestorami obiektów i samorządami na terenie województwa wielkopolskiego w miejscach położonych w pobliżu atrakcji kolejowych do 31.07.2008 Współ-pracowanie Współ-myślenie Współ-działanie Współ-finansowanie Współ-odpowiedzialność
Koncepcja produktu DO CZEGO ZMIERZAMY Szczegółowa inwentaryzacja istniejącej infrastruktury turystycznej i paraturystycznej dostępnej dla turystyki kolejowej oraz imprez z nią związanych -15.08.2008, Identyfikacja wiodących lokalnych produktów turystycznych opartych na zabytkowych obiektach kolejowych 31.08. 2008, Określenie grup docelowych produktu - do 31.08.2008 Określenie form sprzedaży lokalnych produktów turystycznych - 15.09.2008, Ustalenie sposobu zarządzania regionalnym i lokalnym produktem turystycznym – 15.09.2008,
Koncepcja produktu DO CZEGO ZMIERZAMY Określenie form sprzedaży lokalnych produktów turystycznych – termin realizacji - 15.09.2008, Ustalenie sposobu zarządzania regionalnym i lokalnym produktem turystycznym – termin realizacji 15.09.2008, Określenie form promocji regionalnego produktu turystycznego – termin realizacji - 15 września 2008. Prezentacja koncepcji produktu na konferencji prasowej podczas Międzynarodowych Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON - 16.10.2008r
Koncepcja produktu turystycznego Ramy planowego działania - Samorządów - Organizacji - Przedsiębiorstw - Mieszkańców - Turystów
Turystyka Kolejowa w Wielkopolsce w b a r w a c h t ę c z y Dziękuję za uwagę