Istota konkurencji w internecie …

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Analiza ryzyka projektu
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Hotel Courtyard – Warszawa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Bazy danych II - projekt 1/4 Cel, istota projektu Celem projektu jest zbudowanie systemu bazodanowego dla Providera Internetowego, który będzie miał za.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Adam Walicki - 30 września 2010
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Technik ekonomista.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
Centrum Inwestora i Eksportera
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Planowanie przepływów materiałów
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
MARKETING INTERNETOWY
Plan Zwiększenie zadowolenia klientów ZWIĘKSZENIE ZADOWOLENIA KLIENTÓW
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

ISTOTA KONKURENCJI W INTERNECIE Dr Mariusz Głowacki Wyższa Szkoła Promocji

Istota konkurencji w internecie … Pytania prowadzące do wyjaśnienia istoty konkurencji w internecie Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej? Jaki jest wpływ internetu na efektywność operacyjną? Czy internet tworzy przewagę konkurencyjną? Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? Jak zarządzać biznesem w dobie internetu?

Istota konkurencji w internecie … Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej? Przewaga konkurencyjna Kluczowe cechy konkurencyjności. Będące zestawem wielu cech. Stanowiące wartość dla klienta. Konkurencyjnie unikatowe. Trudne do naśladowania. Przyszłościowe („rynki jutra"). Efektywność operacyjna Techniki i narzędzia kierownicze (np. BPR, ABM, MBO, TQM, systemy controllingowe …) Sprawnie działające rozwiązania internetowe.

Istota konkurencji w internecie … Jaki jest wpływ internetu na efektywność operacyjną? Działalność bez internetu Wprowadzenie internetu Dawne granice efektywności Nowe granice efektywności Internet przesuwa granicę efektywności operacyjnej. Poprawa efektywności została "przechwycona" przez klientów. Firma nie osiąga długoterminowych korzyści ekonomicznych. + Sprawność działania + Wartość dla klientów + Krótkoterminowe korzyści dla organizacji + Długoterminowe korzyści dla organizacji

Istota konkurencji w internecie … Czy internet tworzy przewagę konkurencyjną? Cechy rozwiązań internetowych: Stosunkowo niski koszt. Dostępność rozwiązań i usług. Łatwość naśladowania. Powszechność. Wnioski: Przewaga jest krótkoterminowa. Organizacje zatracają unikalność. Rośnie ilość firm konkurujących. Wyrównują się siły dużych i małych organizacji.

Istota konkurencji w internecie … Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? (1/3) Część ułatwiająca wymianę informacji z rynkiem. Część wzmacniająca przewagę konkurencyjną. Rozwiązania internetowe Wewnętrzny system organizacji Ludzie Zasoby Produkty Procesy Struktura Część odpowiedzialna za sprawność i skuteczność całej organizacji - w tym rozwiązań internetowych.

Istota konkurencji w internecie … Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? (2/3) Klient  Rozwiązania internetowe … ułatwiają komunikację z otoczeniem, skracają czas obsługi klienta, umacniają przewagę konkurencyjną … … ale … o trwałej przewadze konkurencyjnej decydują rozwiązania wewnątrz organizacji. Zapytanie ofertowe Oferta  Zarząd Dział Handlowy Pion Produkcji Pion Administracyjny Wydział Przygotowania produkcji Projektowy Produkcji Dział Zaopatrzenia Dział Transportu Magazyn

Istota konkurencji w internecie … Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? (3/3)  Klienci ORGANIZACJA ROZWIĄZANIA INTERNETOWE Budowanie kluczowych cech konkurencyjności: Unikatowych Trudnych do kopiowania Tworzących wartość dla klienta Szybkość Wybór Wygoda Pewność Inne …. Wsparcie dla kluczowych cech konkurencyjności Szybsze działanie Ułatwiona komunikacja Niższe koszty Informacja z rynku Większy zasięg  Ludzie Zasoby Produkty Procesy Struktura

Istota konkurencji w internecie … Jak zarządzać biznesem w dobie internetu? Klasyczne zasady zarządzania biznesem Orientacja na klienta. Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie finansami Zarządzanie zmianami Inne … Zasady zarządzania w czasach Nowej Ekonomii ?