Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

Katedra Informatyki w Zarządzaniu
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Zasady polityki regionalnej UE
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
system zarządzania zasobami ludzkimi
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
BENCHMARKING – NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KONTROLI ZARZĄDCZEJ
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , Porównanie benchmarking.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
GWD Kartuzy, 31 maja – 1 czerwca 2012
GWD, Szklarska Poręba, kwietnia 2012
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Definicja rachunkowości zarządczej
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Warsztaty Zarządzania Strategicznego moderator: Robert Żarkowski.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Doświadczenia Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 PROJEKT SYSTEMOWY 1.18 TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW.
Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Operacyjne sterowanie produkcją
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Jednostka pozawydziałowa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, utworzona w 1997 roku (początkowo jako Centrum Studiów nad Gospodarką i Administracją.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Rozwój województwa mazowieckiego w latach
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego Kończymy dostosowanie gminy potem powiat potem miasto na prawie powiatu Z początkiem przyszłego roku chcemy wejść z pomocą doradczą do samorządów 1

Metoda Planowania Rozwoju Instytucjonalnego Metoda Planowania Rozwoju Instytucjonalnego (PRI): pozwala kierownictwu jednostki na analizę stanu zarządzania i potencjału własnej jednostki pozwala na planowanie zmian i ich wdrażanie Metoda PRI dokonuje standaryzacji poszczególnych narzędzi zarządczych, aby zarówno kierownictwo jednostki przeprowadzające analizę, jak również pracownicy rozumieli je tak samo i mogli świadomie dokonywać samooceny. 2

Przywództwo i strategia. Zarządzanie zasobami i procesami. Obszary zarządzania Przywództwo i strategia. Zarządzanie zasobami i procesami. Zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji. Partnerstwo. Zarządzanie usługami publicznymi. Funkcjonalny podział jednostki. Wyróżniono 5 obszarów zarządzania 3

Obszary i kryteria zarządzania (1) Kryterium Przywództwo i strategia Przywództwo Zarządzanie strategiczne Zarządzanie zasobami i procesami Zarządzanie finansami Zarządzanie mieniem Zarządzanie przestrzenią Zarządzanie technologiami informacyjnymi Zarządzanie procesami Zarządzanie projektami Zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji Planowanie, rekrutacja i selekcja Motywowanie, ocena i awansowanie Doskonalenie zawodowe Etyka 4

Obszary i kryteria zarządzania (2) Kryterium Partnerstwo Komunikacja społeczna i partnerstwo publiczno-społeczne Partnerstwo publiczno-publiczne Współpraca z przedsiębiorcami i partnerstwo publiczno-prywatne Zarządzanie usługami publicznymi Usługi administracyjne Usługi społeczne Usługi techniczne Wspieranie rozwoju gospodarczego 5

Ogólny schemat Metody PRI ANALIZA PLAN WDROŻENIE Ogólny schemat Metody PRI 6

Przeprowadzanie analizy instytucjonalnej Analiza instytucjonalna jest przeprowadzana za pomocą kwestionariuszy diagnostycznych Ocena poziomu rozwoju instytucjonalnego jest dokonywana indywidualnie dla każdego kryterium zarządzania Każde z kryteriów zarządzania zawiera opis 5 stadiów rozwoju instytucjonalnego Kryteria zarządzania zostały przygotowane w oparciu o tzw. zasadę kumulacji (osiągnięcie wyższego stadium rozwoju wymaga spełnienia wszystkich warunków dla danego stadium i stadiów poprzedzających) 7

Kryterium zarządzania nr 12 Etyka 8

Kryterium zarządzania nr 12 Etyka 9

Kryterium zarządzania nr 12 Etyka 10

Kryterium zarządzania nr 12 Etyka 11

Kryterium zarządzania nr 12 Etyka

Kryterium zarządzania nr 12 Etyka 13

ZBIORCZE ZESTAWIENIE WYNIKÓW ANALIZY INSTYTUCJONALNEJ GMINY 14

2. Zmodyfikowana metoda PRI pozwoli na: Zastosowanie metody PRI do oceny stanu kontroli zarządczej W metodzie PRI, podobnie jak w KZ, jednym z istotniejszych elementów jest system wyznaczania celów i zadań oraz system monitorowania realizacji wyznaczonych celów i zadań 2. Zmodyfikowana metoda PRI pozwoli na: przyporządkowanie danej JST do określonego stadium rozwoju instytucjonalnego i wskazanie konkretnych obszarów rozwoju danej JST ustalenie stanu kontroli zarządczej w danej JST 15

Przebieg procesu doskonalenia zarządzania PRI i jej modyfikacja Przebieg procesu doskonalenia zarządzania Krok 1: samoocena stanu zarządzania i potencjału jednostki, Krok 2: projektowanie zmian Krok 3: wdrożenie zmian Krok 4: ocena efektów Standaryzacja kryteriów oceny Stopniowana ocena zarządzania Wybór poziomu dojrzałości przez jednostkę Cel: zastosowanie metody PRI do oceny stanu kontroli zarządczej Zakończenie modyfikacji PRI - II połowa 2014 r. Informacje o metodzie PRI: http://www.pri.msap.pl 16

zmodyfikowaną metodą PRI Zalety samooceny zmodyfikowaną metodą PRI Prostota (elektroniczny kwestionariusz samooceny – dostępny na stronie internetowej) Dopasowanie do potrzeb każdej gminy / powiatu Możliwość porównania stanu zarządzania z innymi JST Dwie oceny: w zakresie kryteriów PRI oraz realizacji standardów kontroli zarządczej Narzędzie opracowane przy współpracy MF i przez nie zatwierdzone 17

Inne produkty dla wszystkich JST www.pri.msap.pl Baza wiedzy PRI Baza porównawcza (benchmarkingowa) JST badanych metodą PRI 18

Dziękujemy za uwagę Projekt Systemowe wsparcie procesów zarządzania w JST współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego