Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, czerwiec 2013 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Co to jest spacer edukacyjny?
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)

Cel ewaluacji Zebranie informacji, czy w szkole wykorzystuje się informacje o losach absolwentów i wdraża wnioski z tych analiz do celów edukacyjnych.

Ustalenia Co moglibyśmy zrobić, aby wiedza na temat wyboru szkół ponadgimnazjalnych przez naszych uczniów wpłynęła na organizację zajęć pozalekcyjnych? WYMAGANIA Wyznaczanie właściwych celów edukacyjnych.

Przedmiot ewaluacji Jakie działania podejmujemy w celu zbadania losów absolwentów? W jaki sposób gromadzimy informacje na temat losów naszych absolwentów? W jaki sposób analizujemy zebrane informacje? Czy analiza zebranych informacji jest pracą zespołową wszystkich nauczycieli? Czy są nauczyciele, którzy nie wykorzystują tych informacji do doboru celów edukacyjnych?

Przedmiot ewaluacji W jaki sposób w szkole prowadzone są zajęcia dotyczące orientacji zawodowej? W jaki sposób wyniki zebrane o losach absolwentów są wykorzystywane do procesów edukacyjnych? W jaki sposób szkoła umożliwia rozwój zainteresowań i umiejętności? W jaki sposób informacje na temat losów absolwentów naszej szkoły są przekazywane nauczycielom? Czy wszystkie działanie podejmowane przez nas są potrzebne? Czy nie powinniśmy zmienić naszego sposobu gromadzenia informacji na temat losów naszych uczniów? Czy informacje zebrane na temat naszych uczniów są wystarczająco wykorzystywane w planowaniu zajęć pozalekcyjnych?

ODPOWIEDZI ABSOLWENTÓW

Czym kierowałeś się w wyborze dalszej szkoły (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)? położona blisko miejsca zamieszkania sugerowali ją nauczyciele uczą się tam inni koledzy/koleżanki rozwija zainteresowania

ODPOWIEDZI NAUCZYCIELI

Czym Twoi wychowankowie kierowali się w wyborze dalszej szkoły? Podaj przykłady od najważniejszego do mniej ważnego powodu. 1.Lokalizacja 2.Zainteresowania 3.Sugestia nauczycieli 4.Sugestia rodziców 5.Towarzystwo

OTRZYMANE WYNIKI

Co robimy dobrze ? w opinii uczniów na poziomie dobrym przekazujemy informacje na temat szkół ponadgimnazjalnych; na poziomie bardzo dobrym rozwijane są zainteresowania;

Co jest naszym problemem? 44% ankietowanych absolwentów nie jest w pełni zadowolonych z zajęć na temat orientacji zawodowej prowadzonych na terenie szkoły; 53% ankietowanych uczniów wyraziło opinię, że dodatkowe zajęcia nie miały wpływu na wybór dalszej szkoły;

Co proponujemy zrobić, żeby poprawić pracę szkoły? poszerzyć formy prowadzenia zajęć – warsztaty, drama, pogadanki, wycieczki, spotkania z przedstawicielami poszczególnych grup zawodowych itp. wykorzystać zdobytą na zajęciach dodatkowych wiedzę w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej.

Uwagi uczniowie wyrazili bardzo dobrą opinię na temat zajęć pozalekcyjnych rozwijających ich zainteresowania, a jednak nie biorą ich pod uwagę w wyborze dalszej szkoły;

Uwagi absolwenci w wyborze dalszej szkoły kierują się przede wszystkim lokalizacją i warunkami ekonomicznymi, co automatycznie przekłada się na wyeliminowanie czynnika związanego z zainteresowaniami i rozwijaniem zdolności;