UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Motywacja do nauki.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Technologia informacyjna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Zapis prezentacji:

UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ

W badaniu brało udział:  225 uczniów  198 rodziców  całe grono pedagogiczne

Kwestia I Środki dydaktyczne niezbędne do standardowego i ponadstandardowego realizowania treści kształcenia

Wniosek nr 1 Jak widać stopień zaangażowania uczniów w opanowanie treści kształcenia nie zależy w znaczącym stopniu od metod i środków jakich używa się do prowadzenia zajęć. Z analizy wynika,że duża grupa gimnazjalistów jest demotywowana do nauki i może stwarzać problemy wychowawcze.

Kwestia nr II Stwarzanie szans na sukces dydaktyczny uczniom zdolnym i uczniom słabym, monitorowanie procesu nauczania w kontekście motywacji i możliwości intelektualnych uczniów

Wniosek nr 2 Z całą pewnością grupa uczniów z problemami w nauce jest dominująca; środowisko szkolne żyje bardziej organizacją zajęć wyrównawczych, niż zajęć rozwijających umiejętności i wiedzę uczniów,którzy nie maja problemów w nauce. W gimnazjum tomickim, organizacja zajęć skoncentrowana jest bardziej wokół ucznia słabego.

Kwestia nr III Motywacja do nauki i realizacji programów nauczania – diagnoza dydaktyczna problemu

15% uczniów twierdzi: Nie jestem szczególnie zainteresowany sukcesami gimnazjalisty w nauce, bo liczyć się będą w życiu inne sprawy

Wniosek nr 3 Problemy wychowawcze, zasady wynikające z kultury osobistej, traktowanie przez uczniów obowiązku nauki, ale także podejście do nauczycieli ma znaczącą rolę w Gimnazjum im. Noblistów Polskich na gotowość, mobilizację i zapoznawanie się z różnymi treściami kształcenia, które przecież wynikają z podstawy programowej.

Kwestia nr IV Motywowanie i angażowanie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności przez nauczycieli

Kwestia nr V Indywidualizacja procesu nauczania sprzyja realizacji programów nauczania i realizacji programowej w taki sposób, aby uwzględniać możliwości intelektualne każdego dziecka

Kwestia nr VI Programy nauczania dobierane są do potrzeby realizowania podstawy programowej i przygotowania uczniów do egzaminów oraz dalszej edukacji

Kwestia nr VII Wiedza i umiejętności uczniów- samoocena, ocena i diagnoza

Kwestia nr VIII Warto zapoznać się z danymi na temat tego, czy rodzice są, w jakich okolicznościach i przez kogo informowani o poziomie umiejętności i wiedzy swojego dziecka

Kwestia X W jaki sposób uczniowie są oceniani? Czyli obiektywizm w rewizji umiejętności i wiedzy

Kwestia XI Jak nauczyciele przygotowują się do realizacji programu nauczania danego przedmiotu w klasach, w jaki sposób go monitorują, jakie i czy w ogóle wyciągają wnioski?

Kwestia XII Egzamin próbny jako weryfikacja umiejętności i wiedzy gimnazjalistów z klas III

Dzięki wiedzy na temat wyników uczniowie mogli popracować nad przyswojeniem wiedzy i byli lepiej zmotywowani do nauki Wartość punktową nauczyciele ( w odniesieniu do swojego przedmiotu) zaznaczali na osi, średni osiągnięty wynik to: 5,5 punktu 1__2___3___4___5_ I 6__7__8__9__10

Nawet wyniki egzaminów próbnych raczej nie miały wpływu na większe zainteresowanie się nauką i przyswajaniem wiedzy Wartość punktową nauczyciele ( w odniesieniu do swojego przedmiotu) zaznaczali na osi, średni osiągnięty wynik to: 5 punktów 1__2___3___4___ 5 _ 6__7__8__9__10