Ewaluacja, czyli jak dowiemy się, jak działamy?. Cele: Powiązanie ewaluacji z badaniem w działaniu Zaplanowanie własnej ewaluacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ewaluacja w nowym nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja wewnętrzna w nowym nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Witamy uczestników konferencji
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Ewaluacja wewnętrzna – metody narzędzia i ich tworzenie oraz proste metody ewaluacji własnej pracy.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie Wrocław, 18 kwietnia 2015r.
Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykładowy model podziału środków
Zapis prezentacji:

Ewaluacja, czyli jak dowiemy się, jak działamy?

Cele: Powiązanie ewaluacji z badaniem w działaniu Zaplanowanie własnej ewaluacji

Ewaluacja zewnętrzna Przeprowadzana cyklicznie Przeprowadzana przez zespół zewnętrznych ewaluatorów Przeprowadzana w odniesieniu do wymagań - całościowa lub problemowa Prowadzona z wykorzystaniem wystandaryzowanych narzędzi Ewaluacja wewnętrzna Jest autonomicznym działaniem szkoły Prowadzona w dowolnym momencie Skoncentrowana na bieżących potrzebach placówki Przeprowadzana w odniesieniu do wybranych wymagań, określonych w rozporządzeniu lub do innych zagadnień, uznanych w szkole lub placówce za istotne Jest brana pod uwagę podczas ewaluacji zewnętrznej – jako źródło i jako element wymagania 4.2

Impulsy z ewaluacji zewnętrznej ROZWÓJ SZKOŁY Impulsy z ewaluacji wewnętrznej

Badanie w działaniu Identyfikacja problemu Zbieranie informacji AnalizaDecyzje Działanie/ zmiana Ewaluacja Pierwsze drzwi Drugie i trzecie drzwi

Drugie drzwi Co działa w nowej metodzie? Co nie działa, albo nie działa tak, jakbym chciał/a? Jakie korzyści daje mi/moim uczniom to działanie? Co mogę robić, aby poprawić rezultaty? Co o tej metodzie sądzą uczniowie? … Trzecie drzwi Co zadziałało w nowej metodzie? Co nie zadziałało, albo zadziało nie tak, jakbym chciał/a? Jakie rezultaty dało wprowadzenie tej metody? Co mogę zrobić, aby utrwalać rezultaty? Co o tej metodzie sądzą uczniowie? …

Ewaluacja wewnętrzna Skoncentrowanie na bieżących sprawach Osadzenie w wymaganiach (lub nie) Źródło danych podczas ewaluacji zewnętrznej Jeden z elementów wymagania 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny

Ewaluacja wewnętrzna jest autonomicznym działaniem szkoły Prowadzona w dowolnym momencie Skoncentrowana na bieżących sprawach i potrzebach placówki Osadzenie w wymaganiach (lub nie) Przeprowadzana w odniesieniu zagadnień, uznanych w szkole za istotne Jest brana pod uwagę podczas ewaluacji zewnętrznej Źródło danych podczas ewaluacji zewnętrznej Jeden z elementów wymagania 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny

Impulsy z ewaluacji zewnętrznej ROZWÓJ SZKOŁY Impulsy z ewaluacji wewnętrznej

Co z dotychczasowych doświadczeń szkoleniowych i z doświadczenia indywidualnego badania w działaniu warto wykorzystać przy planowaniu i realizacji ewaluacji wewnętrznej w Waszych szkołach?