PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Rodzic jako doradca zawodowy
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Praca metodą projektu edukacyjnego
Działania PPPP w Tarnowie
Technik mechanik obróbki skrawaniem
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w roku szkolnym 2010/2011 Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
TRZYMAJ FORMĘ.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt zawodoznawczy zrealizowany w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KLUB WŁÓCZYKIJA W NASZEJ SZKOLE. W naszej szkole w ramach rozwijania naturalnej potrzeby ruchu u dzieci prowadzimy” Klub Włóczykija”. Zajęcia odbywają.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
KÓŁKO PLASTYCZNE „AKWARELKI” ROK SZKOLNY 2014/2015.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
Szkoła Podstawowa Nr 87, Wrocław ul. Parkowa 27, tel
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Już po wakacjach Klasa IIIa Rok szkolny 2010/2011.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Doradzamy - wybieramy zawód
W ramach realizacji programu
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ

Założenia projektu Projekt obejmuje trzyletni okres kształcenia młodzieży w gimnazjum Działania opisane w projekcie są dostosowane do indywidualnych możliwości psycho-ruchowych uczniów Projekt składa się z dwóch etapów: I etap – zajęcia przeprowadzane w terenie II etap – zajęcia przeporwadzane w szkole

Cele pedagogiczne: Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo pracy Rozwijanie zdolności i zainteresowań Kształtowanie estetyki wykonywanych prac Motywowanie do samodzielności, konsekwencji, wytrwałości, dokładności, odpowiedzialności i twórczych postaw Wdrażanie do dbałości o książkę

Cele operacyjne: zapoznanie uczniów z projektem dotyczącym wyboru przyszłego zawodu poznanie zasad funkcjonowania pracowni introligatorskiej na Warsztatach Terapii Zajęciowej poznanie pracy drukarza konserwacja i oprawianie zniszczonych książek Nauka wykonywania notesów, zeszytów, torebek na prezenty, kartek okolicznościowych

Przygotowanie do projektu Krok pierwszy Przygotowanie do projektu Stworzenie grupy Zapoznanie się z poziomem i możliwościami uczniów Zapoznanie uczniów z głównymi celami projektu Przeprowadzenie w szkole warsztatów

Zajęcia w pracowni introligatorskiej – I etap projektu Krok drugi Zajęcia w pracowni introligatorskiej – I etap projektu poznanie pracowni introligatorskiej, zasad jej funkcjonowania integracja z uczestnikami warsztatów zapoznanie z maszynami znajdującymi się w pracowni zainteresowanie uczniów pracami introligatorskimi prezentacja: Jak powstaje książka? sklejanie zeszytów ze składek samodzielne wykonywanie okładki na książkę: przycinanie, sklejanie, nakładanie czcionki, zdobnictwo konserwacja i naprawa książek

Zajęcia prowadzone w drukarni Oldprint w Żorach Krok trzeci Zajęcia prowadzone w drukarni Oldprint w Żorach oprowadzenie uczniów po zakładzie zapoznanie uczniów z zadaniami pracowników zapoznanie z funkcjonowaniem i przeznaczeniem maszyn

Krok czwarty Prezent w efektownym opakowaniu Zajęcia przeprowadzane w Zespole Szkół nr 8 prezentacja: Jak zrobić torebkę na prezenty? samodzielne wykonywanie opakowań na prezenty ozdabianie torebek w stylu zgodnym z ich przeznaczeniem, przy pełnym wykorzystaniu własnej inwencji twórczej

Szkolne Kółko Introligatorskie Krok piąty Szkolne Kółko Introligatorskie wykonywanie zleconych prac introligatorskich wykonywanie notesów i zeszytów przy użyciu gilotyny, bindownicy wykonywanie kartek okolicznościowych oprawianie i naprawa książek ze szkolnej biblioteki