PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ
Założenia projektu Projekt obejmuje trzyletni okres kształcenia młodzieży w gimnazjum Działania opisane w projekcie są dostosowane do indywidualnych możliwości psycho-ruchowych uczniów Projekt składa się z dwóch etapów: I etap – zajęcia przeprowadzane w terenie II etap – zajęcia przeporwadzane w szkole
Cele pedagogiczne: Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo pracy Rozwijanie zdolności i zainteresowań Kształtowanie estetyki wykonywanych prac Motywowanie do samodzielności, konsekwencji, wytrwałości, dokładności, odpowiedzialności i twórczych postaw Wdrażanie do dbałości o książkę
Cele operacyjne: zapoznanie uczniów z projektem dotyczącym wyboru przyszłego zawodu poznanie zasad funkcjonowania pracowni introligatorskiej na Warsztatach Terapii Zajęciowej poznanie pracy drukarza konserwacja i oprawianie zniszczonych książek Nauka wykonywania notesów, zeszytów, torebek na prezenty, kartek okolicznościowych
Przygotowanie do projektu Krok pierwszy Przygotowanie do projektu Stworzenie grupy Zapoznanie się z poziomem i możliwościami uczniów Zapoznanie uczniów z głównymi celami projektu Przeprowadzenie w szkole warsztatów
Zajęcia w pracowni introligatorskiej – I etap projektu Krok drugi Zajęcia w pracowni introligatorskiej – I etap projektu poznanie pracowni introligatorskiej, zasad jej funkcjonowania integracja z uczestnikami warsztatów zapoznanie z maszynami znajdującymi się w pracowni zainteresowanie uczniów pracami introligatorskimi prezentacja: Jak powstaje książka? sklejanie zeszytów ze składek samodzielne wykonywanie okładki na książkę: przycinanie, sklejanie, nakładanie czcionki, zdobnictwo konserwacja i naprawa książek
Zajęcia prowadzone w drukarni Oldprint w Żorach Krok trzeci Zajęcia prowadzone w drukarni Oldprint w Żorach oprowadzenie uczniów po zakładzie zapoznanie uczniów z zadaniami pracowników zapoznanie z funkcjonowaniem i przeznaczeniem maszyn
Krok czwarty Prezent w efektownym opakowaniu Zajęcia przeprowadzane w Zespole Szkół nr 8 prezentacja: Jak zrobić torebkę na prezenty? samodzielne wykonywanie opakowań na prezenty ozdabianie torebek w stylu zgodnym z ich przeznaczeniem, przy pełnym wykorzystaniu własnej inwencji twórczej
Szkolne Kółko Introligatorskie Krok piąty Szkolne Kółko Introligatorskie wykonywanie zleconych prac introligatorskich wykonywanie notesów i zeszytów przy użyciu gilotyny, bindownicy wykonywanie kartek okolicznościowych oprawianie i naprawa książek ze szkolnej biblioteki