Produkt turystyczny łączący walory turystyki wiejskiej i aktywnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Śląski System Informacji Turystycznej
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
ISOiWUT Internetowy System Oferowania i Wyszukiwania Usług Transportowych.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
FUNDUSZE UNIJNE WSPIERAJĄ ROZWÓJ TURYSTYKI Konferencja prasowa minister Grażyny Gęsickiej 12 lipca 2007 r.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Konkurs na „Najlepsze gospodarstwo agroturystyczne” w woj
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
AUTORSKI PROJEKT Redakcji TTG Poland WIRTUALNE BIURO PRASOWE Poli sh Press Center.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Technik turystyki wiejskiej
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Konferencja Jeziora między Brdą a Wdą – człowiek i środowisko Charzykowy, 24 maja 2013r.
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Polska Organizacja Turystyczna
Produkty turystyki uzdrowiskowej
Technik Turystyki Wiejskiej
Turystuka Weekendowa.
Produkt uzdrowiskowy.
BAZA ADRESOWA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Zapraszamy do korzystania z aplikacji Auto Special
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
2013 Polska Federacja Turystyki Wiejskiej ,,Gospodarstwa Gościnne’’
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Produkt przedsiębiorstwa
– budowa infrastruktury na szlaku Łyny
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Turystyka zrównoważona
Województwo Zachodniopomorskie
Barter Czyli innowacyjne rozwiązanie dla najstarszego sposobu prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorstwa handlu towarów i usług za pomocą.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Zielony Punkt Kontrolny
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
WYSZUKIWANIE I OPTYMALIZACJA TRAS DLA URZĄDZEŃ MOBILNYCH ANDROID W OPARCIU O SIEĆ/GRAF DOSTĘPNYCH DRÓG Piotr Dąbrowski, Tomasz Pyśk, Piotr Wojciechowski.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
NASZE NADLEŚNICTWO Sucha Beskidzka Konkurs. Podstawowe informacje o Nadleśnictwie Położenie Nadleśnictwa na tle RDLP Katowice. Nadleśnictwo Sucha składa.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Katalog Centralny Bibliotek Specjalistycznych Politechniki Śląskiej
Region promocji turystycznej
Zapis prezentacji:

Produkt turystyczny łączący walory turystyki wiejskiej i aktywnej Jacek Kowalczyk – Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego

Świętokrzyska agroturystyka - krótka charakterystyka Około 350 gospodarstw agroturystycznych działa w województwie świętokrzyskim; Świętokrzyska agroturystyka reprezentowana jest przez liczne stowarzyszenia agroturystyczne oraz Świętokrzyską Federację Agroturystyczną; Najwięcej gospodarstw agroturystycznych zlokalizowanych jest w obszarze Gór Świętokrzyskich (ponad 50% wszystkich gospodarstw) oraz na Ponidziu i w okolicach Sandomierza;

Świętokrzyska agroturystyka - krótka charakterystyka Większość gospodarstw agroturystycznych nie posiada własnej oferty produktowej ani indywidualnego profilu działalności, poza ofertą noclegów i wyżywienia; Widoczna jest sezonowość pobytów, największy zainteresowanie pobytami w gospodarstwach agroturystycznych widoczne jest podczas długich weekendów; Dominują krótkie pobyty; Wśród gości dużą grupę stanowią stali klienci, nowi klienci pozyskiwani są poprzez rekomendację innych oraz Internet; Dominującą grupę stanowią turyści krajowi.

Potencjał turystyczny województw Polski Wschodniej Produkty Lubelskie Podkarpackie Podlaskie Świętokrzyskie Warm – Maz. Turystyka rekreacyjna (wypoczynkowa) Słońce i plaża Wypoczynek w górach xxx x Turystyka piesza xx Wypoczynek n/jeziorami Wypoczynek na obszarach przyrodniczych Turystyka aktywna i specjalistyczna Turystyka wodna Narciarstwo i sporty zimowe Turystyka rowerowa Turystyka jeździecka Turystyka pielgrzymkowa Turystyka miejska i kulturowa Turystyka na obszarach wiejskich Agroturystyka Ekoturystyka Turystyka zdrowotna Turystyka uzdrowiskowa Wellness, spa Turystyka biznesowa Konferencje, kongresy Podróże służbowe Turystyka – zakupy Turystyka przygraniczna i tranzytowa XXX – priorytetowy; XX – podstawowy; X – drugorzędny; brak wypełnienia pola oznacza brak produktu. Źródło: opracowanie własne Instytutu Turystyki Sp. z o.o.

Świętokrzyska agroturystyka - nocleg i co dalej? Przykłady rozpoznawalnych produktów i ofert turystycznych zlokalizowanych na obszarach wiejskich w województwie świętokrzyskim: Tworzone przez właścicieli gospodarstw: - Szkoła Wrażliwości w Wiączce Kapkazy, Muzeum Siekier w Orzechówce, Oferty tworzone na bazie produktów tradycyjnych (kuchnia regionalna), Oferty tworzone w oparciu o różnego rodzaju warsztaty tematyczne, Organizacja wycieczek po okolicy dla letników, Oferty działających gospodarstw hodowlanych bądź rolnych (np. prace polne).

Świętokrzyska agroturystyka - nocleg i co dalej? Przykłady rozpoznawalnych produktów i ofert turystycznych zlokalizowanych na obszarach wiejskich w województwie świętokrzyskim: Tworzone przez samorządy i organizacje: Produkt obszaru - szlak Szlaki tematyczne - Archeo – Geologiczny; Literacki; Architektury Drewnianej (utworzone przez ROTWŚ); Sandomierski Szlak Jabłkowy; Szlak Przygody (obecnie tworzony); Kraina Legend Świętokrzyskich, Szlak Żółwia i Dinozaura. Produkt - obiekt Osada Średniowieczna w Hucie Szklanej; Park Etnograficzny w Tokarni; Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie; Pałac w Kurozwękach; JuraPark Bałtów; Szklany Dom w Ciekotach; Centrum Kulturowo – Archeologiczne w Nowej Słupi. Produkt - wydarzenie Dymarki Świętokrzyskie; „Owocowe święta” - śliwki w Szydłowie; jabłka w Obrazowie; truskawki w Bielinach; marchwi w Sielcu kwitnącej jabłoni w Samborcu; Ziemniaka w Rakowie.

Szlak jako produkt turystyczny obszaru Z punktu widzenia rozwoju regionalnego ma największe znaczenie, władze samorządowe, powinny tworzyć warunki do jego rozwoju, jest kompilacją cząstkowych produktów turystycznych mikro (usług turystycznych zapewniających turyście właściwe warunki pobytu i korzystania z walorów) tworzących spójną – jednorodną ideologicznie całość, Powstaje swoisty mega-produkt, wizytówka danego obszaru, produkt markowy (firmowy), „pt” obszaru ma charakter dynamiczny, jego rozmiary zmieniają się dzięki przedsiębiorstwom inwestującym w turystykę.

Produkt „Świętokrzyskie”

Nowy produkt turystyki wiejskiej - studium przypadku Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich propozycja aktywnego wypoczynku dla rodzin z dziećmi

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich Lider projektu: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego Partner Projektu: Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach Źródło dofinansowania: Ministerstwo Sportu i Turystyki Wartość projektu : 244.455,00 zł

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich To innowacyjny produkt dla turystyki rowerowej rodzinnej zlokalizowany na obszarach wiejskich, który powstał w 2011 r. Obejmuje on 16 tras rowerowych. Niezwykłość tego produktu polega na połączeniu kilku ważnych cech: - Trasy rowerowe w terenie - ·Każda trasa jest pętlą – zaczyna się i kończy w tym samym miejscu (turyści nocujący bądź zostawiający samochód w danej miejscowości mają pewność, że wrócą w to samo miejsce); ·Start/meta trasy – to miejsce w sąsiedztwie którego istnieje możliwość skorzystania z noclegu czy z usług restauracji;

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich - Trasy rowerowe w terenie - ·Wszystkie trasy oznakowane są w oryginalny sposób (na żółtym tle czarny rower oraz znak szlaku) tak aby turysta nie pomylił szlaku z innymi istniejącymi szlakami rowerowymi; ·Wszystkie trasy biegną przez bezpieczne drogi wiejskie o niskim natężeniu ruchu, bądź drogi leśne lub polne; ·Wszystkie trasy cechuje niezwykła atrakcyjność turystyczna. Trasy te pozwalają zdobywać szczyty Gór Świętokrzyskich, są one tak zaprojektowane aby były dostępne dla każdej przeciętnej rodziny;

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich - Trasy rowerowe w warstwie cyfrowej - aplikacja ·Trasy rowerowe posiadają aplikację na system Android, która bezbłędnie wskazuje aktualną pozycję użytkownika na szlaku, dzięki czemu od razu widoczna jest sytuacja, w której turysta zbacza ze szlaku. · Aplikacja ta pozwala również ostrzegać się wzajemnie (przez użytkowników aplikacji) o ewentualnych utrudnieniach na szlaku spowodowanych np. czynnikami atmosferycznymi. Dzieje się to dzięki temu, iż za pomocą aplikacji można wysyłać krótkie komunikaty tekstowe (z koordynatami GPS) które pojawiają się na stronie szlaku. · Ponadto aplikacja ta daje możliwość dodawania przez użytkowników ich prywatnych zdjęć z trasy (na stronę szlaku oraz na ich profil Facebooka); Aplikację można pobrać również poprzez Android Market, lub z publikacji za pomocą fotokodu

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich - Trasy rowerowe w warstwie cyfrowej - aplikacja · Aplikacja zintegrowana jest ze stroną szlaku www.rowerowe.swietokrzyskie.travel oraz Facebookiem. Na tablicach użytkowników aplikacji oraz na stronie internetowej pojawiają się komunikaty o przejechanych trasach użytkowników, również zdjęcia zrobione telefonem komórkowym przez użytkowników oraz przesłane informacje tekstowe. · Aplikacja pełni funkcję przewodnika po szlaku oraz po obiektach na szlaku i w jego pobliżu – daje możliwość pokazywania wiadomości tekstowych o obiektach.

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich - Trasy rowerowe w warstwie cyfrowej - aplikacja Aplikacja na telefon komórkowy z systemem Android zintegrowana jest z Facebookiem oraz stroną internetową www.rowerowe.swietokrzyskie.travel Aplikację można pobrać ze strony internetowej oraz za pomocą Android Market. Aplikację można również pobrać za pomocą kodu kreskowego który znajduje się na materiałach drukowanych.

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich Strona internetowa www.rowerowe.swietokrzyskie.travel Na stronie znajduje się: Opis tras (rodzaj nawierzchni, stopień trudności, czas przejazdu, kilometraż, atrakcje na trasie opisane za pomocą tekstu i zdjęć, techniczny opis przebiegu trasy, profil wysokościowy); Galeria fotografii (stworzona przez administratora oraz użytkowników); Artykuły o trasach, zmianach na trasie, imprezach rowerowych itp.; Komentarze z tras wysyłane przez użytkowników; Newsletter;

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich Strona internetowa www.rowerowe.swietokrzyskie.travel Na stronie znajduje się: Wyszukiwarka tras; Możliwość dodawania banerów reklamowych ewentualnych sponsorów ; Interaktywna mapa ogólna z możliwością wyboru trasy, oraz interaktywne mapki szczegółowe tras z możliwością wyboru opisu poszczególnych atrakcji na trasie; Informacja o pogodzie; Panel do logowania użytkowników portalu.

Sieć świętokrzyskich tras rowerowych w Górach Świętokrzyskich Przewodnik rowerowy Zawartość: szczegółowy opis wszystkich tras, mapki, fotografie, profil wysokościowy, Ulotki Seria 8 ulotek laminowanych (planowane wydanie na czerwiec 2012)

Dziękuję za uwagę! Jacek Kowalczyk Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego e-mail: j.kowalczyk@swietokrzyskie.travel