Przedmiot: Międzynarodowe organizacje turystyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
W skrócie ADMINISTRACJA PUBLICZNA SEKTOR PRYWATNY
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Organizacje pozarządowe
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
PRACA SOCJALNA.
SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Opracował J. Stryjkowski
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji ( International Hotel & Restaurant Assocition – IH & RA) IH & RA została założona w Londynie w marcu.
GRUDZIĄDZKIE CENTRUM CARITAS
Instytut Spraw Publicznych
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
WYDZIAŁ TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU Kierunek: TURYSTYKA I REKREACJA Specjalność: Zarządzanie turystyką.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
ŚWIATOWA FEDERACJA NARODOWYCH ZWIĄZKÓW BIUR PODRÓŻY
Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Jakie prawa mają dzieci?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Dorota Szybała-Pelak ROLA OŚRODKÓW WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ W ROZWOJU SEKTORA EKONOMII SPOŁECZNEJ Szczyrk, 13 kwiecień 2016.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Specjalność „Promocja zdrowia”
Jakie prawa mają dzieci?
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
Zespół Stowarzyszenia NL
Projekty zrealizowane w ZS1
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Zapis prezentacji:

Przedmiot: Międzynarodowe organizacje turystyczne Prezentację przygotowały: Kramarz Paulina Poźniak Magdalena Rusznica Katarzyna Wasąg Agnieszka Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa

Słowem wstępu… Uchwalona w 1970r. Genewie „Międzynarodowa Karta Wychowania do Czasu Wolnego”, mówi że „ Każdy człowiek ma prawo do uczenia się jak korzystać z czasu wolnego. Rodzina, szkoła i środowisko powinny go przygotować do sztuki wykorzystania czasu wolnego w sposób najbardziej pożyteczny. W szkołach, na lekcjach, na kursach, wykładach dzieci, młodzież i dorośli powinni mieć warunki do rozwijania swoich zdolności, wiadomości i umiejętności.” Karta podkreśla, że prawo do czasu wolnego jest podstawowym ludzkim prawem, takim samym jak prawo do edukacji, pracy i zdrowia. Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji (World Leisure and Recreation Association zajmuję się problematyką wychowania do czasu wolnego. Wychowanie do czasu wolnego wg tej organizacji to „trwający całe życie proces, który zakłada rozwój postaw, wartości, wiedzy i umiejętności potrzebnych dla właściwego wykorzystania potencjału czasu wolnego. Wychowanie to powinno być traktowane jako część pełnej edukacji, jako część procesu socjalizacji człowieka, w które zaangażowane są: szkoła, społeczność lokalna oraz osoby profesjonalnie związane z czasem wolnym”.

Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji /World Leisure and Recreation Association/ -WLRA Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji /World Leisure and Recreation Association/ posiadające status UNESCO zostało założone 3.10.1956 roku w Filadelfii, jako Międzynarodowe Stowarzyszenie Rekreacji (IRA). Jest ogólnoświatowym pozarządowym stowarzyszeniem osób i organizacji, które zajmują się problemami rekreacji oraz jej wpływem na rozwój społeczeństwa. W 1970 roku na Kongresie w Genewie Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji /WLRA/ koncentrowało się na następujących problemach: codzienny czas wolny, wypoczynek weekendowy, wypoczynek urlopowy. Rezultatem obrad Kongresu było powołanie w styczniu 1971 roku Europejskiego Stowarzyszenia Czasu Wolnego i Rekreacji /Europen Leisure and Recreation Association/. Następnie powstały regionalne oddziały w poszczególnych krajach.

Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji WLRA posiada status konsultacyjny przy kilku ważnych organizacjach międzynarodowych takich jak Rada Gospodarczo- społeczna (ECOSOC), Fundusz ONZ do Spraw Pomocy Dzieciom (UNICEF), Międzynarodowa Organizacja Pracy oraz UNESCO. Światowe Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji posiada swoje stałe biuro w Genewie, aczkolwiek- zgodnie z ostatnio przyjęta praktyką- faktyczna siedziba Stowarzyszenia jest zmienna i każdorazowo znajduje się w miejscu zamieszkania aktualnego Dyrektora Generalnego WLRA.

WLRA – CELE i zadania Głównym celem działalności WLRA jest szeroko pojęta promocja aktywnych form spędzania wolnego czasu przez ludzi na całym świecie. Działając na rzecz rozwoju rekreacji i czasu wolnego, Organizacja skupia się na realizacji trzech podstawowych celów: prowadzenie badań nad sposobami spędzania wolnego czasu oraz preferowanymi formami wypoczynku, pełnienie roli ośrodka informacyjnego w zakresie wiedzy na temat rekreacji, angażowanie się w kampanie informacyjne i popieranie rozwiązań pozytywnie wpływających na sprawy rekreacji i czasu wolnego (np. przepisy prawne, infrastruktura, programowanie rozwoju.)

Członkostwo Członkowie Stowarzyszenia wywodzą się z różnych stron świata i są to zarówno osoby prywatne, jak też instytucje i agencje rządowe. Cechą wspólną jest orientacja na wszelkie aspekty rekreacji (parki turystyczne, usługi rekreacyjne, kultura i sztuka, sport, centra rozrywki i zabawy dzieci). WLRA wyróżnia pięć rodzajów członków: osoby zajmujące się rekreacją zawodowo, zarówno z sektora publicznego jak prywatnego, naukowcy prowadzący badania nad problemami rekreacji i czasu wolnego, kadra kierownicza i osoby wpływające na kształt polityki w zakresie wypoczynku, nauczyciele rekreacji, inni zainteresowani działalnością stowarzyszenia

Władze i struktura organizacyjna Ogólne ramy polityki i kierunki działań są determinowane przez Radę Dyrektorów, składającą się z 32 członków, pochodzących z sześciu regionów świata oraz dodatkowych 9 członków ex officio. Na czele Rady stoi Prezydent wraz z sześcioma wiceprezydentami. Ponadto działają komitety: Wykonawczy, Finansowy, ds. Rozwoju Międzynarodowy Zawodowy Komitet Doradczy (200 osób).

Władze i struktura organizacyjna c.d. Dodatkowo w strukturze Stowarzyszenia znajdują się Dyrektor Generalny , stojący na czele całego WRLA oraz liczne komisje, które zajmują się określonymi sferami aktywności Stowarzyszenia. Obecnie działa dziesięć takich specjalistycznych komisji, w tym między innymi: do spraw dzieci i młodzieży, edukacji, zarządzania, prawa, badań naukowych oraz turystyki.

Polskie Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji /PSCWiR Polskie Stowarzyszenie Czasu Wolnego i Rekreacji /PSCWiR/ powstało w 1988 roku w Poznaniu. Działalność Stowarzyszenia w głównej mierze opiera się na prowadzeniu badań mających na celu lepsze wykorzystanie wolnego czasu z myślą o: służeniu ludności w realizacji pragnień i aspiracji związanych z czasem wolnym, poszukiwaniu sposobów rozwiązywania problemów, z którymi ludzie borykają się na drodze racjonalnego korzystania z czasu wolnego, systematycznym dążeniom do doskonalenia usług rekreacyjnych.  

Bibliografia Alejziak W., Marciniec T., Międzynarodowe organizacje turystyczne, Albis, Kraków 2003