Sprawozdanie z projektu edukacyjnego WITOLD ZGLENICKI – NASZ PATRON
WITOLD ZGLENICKI – NASZ PATRON 21 marca 2013 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej odbyła się prezentacja prac przygotowanych przez uczniów klas drugich gimnazjum w ramach realizacji projektu edukacyjnego WITOLD ZGLENICKI – NASZ PATRON
Tytuł projektu: WITOLD ZGLENICKI – NASZ PATRON Czas: od 15 stycznia do 21 marca 2013r. Uzasadnienie wyboru tematu: Praca nad projektem umożliwiła jeszcze bliższe poznanie postaci patrona naszej szkoły i jego osiągnięć. Uczniowie mieli możliwość poszerzyć swoją wiedzę w zakresie wielu dziedzin, które są związane z osobą Witolda Zglenickiego. Koordynator: p. Dorota Piwowar; Opiekunowie: p. Anna Maciejak, p. Anna Oleszko, p. Zofia Pietrzyk, p. A. Mikulska-Pietrzak, p. W. Niezgoda, p. D. Piwowar Cele: - doskonalenie wyszukiwania informacji z różnych dziedzin (chemia, fizyka, geografia) - kształtowanie umiejętności pracy w zespole- - interpretacja i analiza informacji pozyskiwanych z różnych źródeł - integracja informacji pozyskanych z różnych źródeł - wdrażanie słownictwa z określonego kręgu tematycznego - praca ze słownikami - stosowanie narzędzi i programów informatycznych
W wyniku działań powstało sześć prezentacji multimedialnych, a także zostały przeprowadzone przez uczniów doświadczenia chemiczne. Prezentacje multimedialne były poświęcone następującym tematom składającym się na całość projektu edukacyjnego: Witold Zglenicki – człowiek który uczynił z Baku Eldorado – prezentacja poświęcona odkryciom patrona wzbogacona doświadczeniami chemicznymi. 2. Azerbejdżan daleki i bliski – prezentacja przedstawiająca w szerokim spektrum kraj w którym działał Witold Zglenicki. 3. Podróże Witolda Zglenickiego – ukazany został szlak podróży bohatera projektu. 4. Witold Julian Leon Zglenicki – życiorys w jęz. polskim 5. Witold Zglenicki – biography – życiorys w jęz. angielskim 6. Witold Zglenicki – sein Lebenslauf - życiorys w jęz. niemieckim mający na celu by był zrozumiały również dla osób które nie znają jęz. niemieckiego.
PODSUMOWANIE „ Praca metodą projektów znana jest już prawie od stu lat. Założenia tej metody pozwalają na osiąganie świetnych wyników w realizowanym projekcie. Również i w naszym przypadku uczniowie mieli możliwość wykorzystania różnorodnych narzędzi pracy co pozwoliło w ostateczności na stworzenie bardzo interesujących prezentacji. W trakcie przygotowań uczniowie nabierali następujących umiejętności: - współpraca w grupie, odpowiedzialność, słuchanie innych, wzbogacenie wiedzy, gromadzenia i wyszukiwania informacji, aktywnego udziału w pracach zespołu, przygotowanie materiałów do prezentacji, dotrzymywanie terminów, aktywność i zaangażowanie (podkreślone umiejętności wymagają poprawy u uczestników projektu). Kończąc niniejsze podsumowanie, uważam, iż cała prezentacja projektu zasługuje na ogromną pochwałę a praca z uczniami metodą projektów w będzie w dalszym ciągu kontynuowana na zajęciach lekcyjnych” Dorota Piwowar
„ Praca nad projektem nauczyła mnie: pracy w grupie słuchania innych - przedstawiania własnych opinii - gromadzenia i wyszukiwania informacji przygotowania prezentacji multimedialnej Atmosfera w trakcie przygotowywania prezentacji była bardzo przyjazna. Praca nad projektem umożliwiła mi poszerzenie mojej wiedzy oraz nabranie umiejętności dot. publicznych wystąpień.” - Kasia