PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Projekt edukacyjny w gimnazjum im
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Zanim wybierzesz program nauczania
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Projekt edukacyjny w gimnazjum w prawie oświatowym
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Praca metodą projektu edukacyjnego
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
W gimnazjum. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZESPOŁOWY PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum i ich rozwój metodą projektów mgr Kamila Dębińska Uniwersytet Szczeciński.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Projekt edukacyjny w gimnazjum. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje

Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM NA CELU ROZWIĄZANIE KONKRETNEGO PROBLEMU. PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM NA CELU ROZWIĄZANIE KONKRETNEGO PROBLEMU.

Podstawa prawna Rozporządzenie MEN z dnia 20 sierpnia 2010 zmieniające rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 156, poz. 1046) Rozporządzenie MEN z dnia 20 sierpnia 2010 zmieniające rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 156, poz. 1046)

PROBLEM- PLAN- ROZWI Ą ZANIE PROBLEMU TAK WIĘC, ABY SPEŁNIĆ WARUNKI NAŁOŻONE PRZEZ ROZPORZĄDZENIE, PROJEKT GIMNAZJALNY MUSI ZOSTAĆ ZREALIZOWANY PRZEZ ZESPÓŁ UCZNIÓW, PRZEPROWADZONY NA PODSTAWIE PRZYGOTOWANEGO WCZEŚNIEJ PLANU I MIEĆ NA CELU ROZWIĄZANIE OKREŚLONEGO PROBLEMU. TAK WIĘC, ABY SPEŁNIĆ WARUNKI NAŁOŻONE PRZEZ ROZPORZĄDZENIE, PROJEKT GIMNAZJALNY MUSI ZOSTAĆ ZREALIZOWANY PRZEZ ZESPÓŁ UCZNIÓW, PRZEPROWADZONY NA PODSTAWIE PRZYGOTOWANEGO WCZEŚNIEJ PLANU I MIEĆ NA CELU ROZWIĄZANIE OKREŚLONEGO PROBLEMU.

Działanie w zespole Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mający na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mający na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

OBOWIĄZKI, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, UPOWAŻNIENIA OSÓB REALIZUJĄCYCH ZADANIE 1.Dyrektor Gimnazjum określa szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego w porozumieniu z Radą pedagogiczną, powołuje zespół ds. realizacji projektów edukacyjnych oraz wyznacza szkolnego koordynatora projektów. 2.Szkolny koordynator projektów: koordynuje pracę zespołu oraz nauczycieli; koordynuje pracę zespołu oraz nauczycieli; wspiera merytorycznie nauczycieli w zakresie pracy metodą projektów; wspiera merytorycznie nauczycieli w zakresie pracy metodą projektów; monitoruje stan realizacji projektów; monitoruje stan realizacji projektów; Uczestniczy wraz z dyrektorem w zaliczeniu projektu; Uczestniczy wraz z dyrektorem w zaliczeniu projektu; przedstawia radzie pedagogicznej sprawozdanie końcowe z realizacji projektów przedstawia radzie pedagogicznej sprawozdanie końcowe z realizacji projektów

3.Opiekun projektu: przeprowadza spotkania informacyjne dla zainteresowanych uczniów; przeprowadza spotkania informacyjne dla zainteresowanych uczniów; wprowadza uczniów w zakres tematyczny; wprowadza uczniów w zakres tematyczny; ustala zadania dla poszczególnych członków zespołu; ustala zadania dla poszczególnych członków zespołu; monitoruje realizację zadania. monitoruje realizację zadania.

OPIS PRACY: Projekt jest realizowany w terminie do zakończenia zajęć dydaktycznych w klasie drugiej w szczególnych wypadkach ich realizacja może zostać dokończona lub przesunięta nie później niż do zakończenia pierwszego okresu nauki w klasie trzeciej. Projekt jest realizowany w terminie do zakończenia zajęć dydaktycznych w klasie drugiej w szczególnych wypadkach ich realizacja może zostać dokończona lub przesunięta nie później niż do zakończenia pierwszego okresu nauki w klasie trzeciej. Projekty edukacyjne realizowane są w grupach klasowych lub międzyoddziałowych. Projekty edukacyjne realizowane są w grupach klasowych lub międzyoddziałowych. Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki i nie powinien przekroczyć 3 miesięcy. W szczególnych wypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację. Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki i nie powinien przekroczyć 3 miesięcy. W szczególnych wypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację. Na początku roku szkolnego wychowawca informuje uczniów klasy o warunkach i zasadach realizacji projektu. Na początku roku szkolnego wychowawca informuje uczniów klasy o warunkach i zasadach realizacji projektu. Do końca czerwca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, zespół ds. realizacji projektów edukacyjnych ustala ich zakres tematyczny. Do końca czerwca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, zespół ds. realizacji projektów edukacyjnych ustala ich zakres tematyczny.

W terminie do 15 września roku szkolnego, w którym będzie realizowany projekt edukacyjny, uczniowie decydują się, w jakim projekcie biorą udział i zgłaszają się do odpowiedniego opiekuna. W terminie do 15 września roku szkolnego, w którym będzie realizowany projekt edukacyjny, uczniowie decydują się, w jakim projekcie biorą udział i zgłaszają się do odpowiedniego opiekuna. Ogólnoszkolna lista tematów projektów udostępniona jest uczniom na stronie internetowej szkoły. Ogólnoszkolna lista tematów projektów udostępniona jest uczniom na stronie internetowej szkoły. Zakończeniem projektu jest publiczna prezentacja, której forma jest uzależniona od tematyki realizowanego projektu, zgodnie z ustalonym planem. Zakończeniem projektu jest publiczna prezentacja, której forma jest uzależniona od tematyki realizowanego projektu, zgodnie z ustalonym planem. Temat projektu jest wpisany uczniowi na świadectwie szkolnym ukończenia szkoły, przy czym uczeń lub jego rodzice wskazują, w terminie nie później niż do 30 maja roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do egzaminu gimnazjalnego, temat którego projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia szkoły. Temat projektu jest wpisany uczniowi na świadectwie szkolnym ukończenia szkoły, przy czym uczeń lub jego rodzice wskazują, w terminie nie później niż do 30 maja roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do egzaminu gimnazjalnego, temat którego projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia szkoły. W przypadku, gdy opiekunem projektu jest inny nauczyciel niż wychowawca, przedkłada on wychowawcy informację o udziale uczniów w projekcie. W przypadku, gdy opiekunem projektu jest inny nauczyciel niż wychowawca, przedkłada on wychowawcy informację o udziale uczniów w projekcie. Dyrektor szkoły podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego w uzasadnionych przypadkach na udokumentowany wniosek rodziców. Dyrektor szkoły podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego w uzasadnionych przypadkach na udokumentowany wniosek rodziców.

Jakie minimalne warunki powinny być spełnione, żeby uczeń miał wpisany na świadectwie udział w projekcie?

czynny udział w pracy nad projektem czynny udział w pracy nad projektem w zespole; w zespole; wykonanie konkretnego wskazanego w harmonogramie zadania (znaczącego dla całości projektu) np. przeprowadzenie badań ankietowych, wykorzystanie różnych źródeł wykonanie konkretnego wskazanego w harmonogramie zadania (znaczącego dla całości projektu) np. przeprowadzenie badań ankietowych, wykorzystanie różnych źródeł do zebrania informacji na dany temat, przygotowanie makiety, plakatów, filmu, prezentacji itp.); do zebrania informacji na dany temat, przygotowanie makiety, plakatów, filmu, prezentacji itp.); doprowadzenie prac nad projektem do końca (nawet jeżeli efekt końcowy nie jest całkowicie zgodny z oczekiwaniami). doprowadzenie prac nad projektem do końca (nawet jeżeli efekt końcowy nie jest całkowicie zgodny z oczekiwaniami).

Niezbędny jest udział w publicznej prezentacji projektu (należy jednak przewidzieć przypadki losowe np. chorobę ucznia w terminie prezentacji, chociaż należy przyjąć, że z wyjątkiem nadzwyczajnych przypadków, to kryterium musi być przez ucznia spełnione, ponieważ Rozporządzenie określa publiczną prezentację rezultatów projektu jako jedno z czterech istotnych działań w pracy nad projektem). udział w publicznej prezentacji projektu (należy jednak przewidzieć przypadki losowe np. chorobę ucznia w terminie prezentacji, chociaż należy przyjąć, że z wyjątkiem nadzwyczajnych przypadków, to kryterium musi być przez ucznia spełnione, ponieważ Rozporządzenie określa publiczną prezentację rezultatów projektu jako jedno z czterech istotnych działań w pracy nad projektem).

Publiczne przedstawienie rezultatów projektu to jeden z kluczowych elementów gimnazjalnego projektu edukacyjnego. Daje uczniom szansę pokazania, co zrobili, czego się nauczyli i co potrafią. Perspektywa publicznego przedstawienie, będzie bardzo silnie motywować uczniów do pracy.

Projekt edukacyjny jest skuteczną metodą uczenia umiejętności i rozwijania postaw określanych jako kompetencje kluczowe. Wśród nich znalazły się kompetencje: uczenie się uczenia oraz rozwijanie przedsiębiorczości i inicjatywności. Zespołowy projekt uczniowski to okazja do współdziałania, polegająca na wspólnym wykonywaniu zadań i pomaganiu sobie nawzajem, ale też indywidualnej realizacji zadań składających się na wspólny projekt.

Radości i sukcesów w pracy nad projektem życzy Uczniom i Opiekunom Anna Abramowicz Anna Abramowicz szkolny koordynator projektów szkolny koordynator projektów