Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie
Ocenianie i jego wpływ na efekty kształcenia
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Opracowała: Joanna Dembowa. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu.
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
warsztaty dla rodziców
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Motywacja do nauki.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
RODZICE W SZKOLE.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację o jego aktywności , postępach, trudnościach, specjalnych uzdolnieniach i zainteresowaniach Ocena opisowa to ustne lub pisemne poinformowanie o postępach ucznia Podkreślamy w niej to, co uczeń wykonał dobrze, a później wskazujemy niedociągniecia i sposób ich poprawy

Aspekty oceniania wpływ na poczucie własnej wartości akceptacja samego siebie budowanie obrazu swojej osoby w oczach innych, którzy nas postrzegają i oceniają

ocenianie Jawne świadome przekazywanie opinii na temat wiedzy ucznia, umiejętności, prezentowanych zachowań Utajnione wyrażanie swoich opinii, sądów, mysli poprzez zachowania niewerbalne, których wyrazem jest odpowiednia tonacja głosu, gesty, mimika

Ocenianie – rola nauczyciela Rozwijanie i wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia, opartego na realistycznej ocenie jego możliwości Wzmacnianie tendencji do uczenia się metodą kolejnych prób i poszukiwań oraz poprawiania własnych błędów Ujawnianie u dzieci tendencji do samodzielnego podejmowania zaplanowanego działania

Ocenianie – rola nauczyciela Wzmacnianie tendencji do samooceniania się Rozwijanie potrzeby współdziałania z innymi osobami, udzielanie im pomocy

Cele stawiane przed ocenianiem Edukacyjne, w których pytamy o to czy stawiane dziecku wymagania, oczekiwania nie są zbyt wysokie, niskie, czy dziecko w swym działaniu zdąża we właściwym kierunku, czy spełnia te wymagania we właściwym czasie Rozwojowe, ujawniające się w pytaniach jak daleko jest dziecko względem swoich możliwości, jakie zmiany dokonały się u dziecka, jak ocenia siebie, jakie jest jego zaangażowanie.

Dobre ocenianie Dostarczanie informacji zwrotnych – wprowadzanie zmian do sposobów działania Pomoc uczniowi w uruchamianiu własnej refleksji nad sobą,nad swoim działaniem, nad efektem swojego działania, nad udoskonalaniem sposobów działania Jasne sformułowanie kryteriów, które bierzemy pod uwagę, analizując działania dziecka i uzyskiwane efekty

Dobre ocenianie Wzmacnianie wiary dziecka we własne możliwości Dostarczanie rodzicom szczegółowej informacji o ich dziecku, na podstawie której bedą mogli w porę podejmować własciwe działania na rzecz jego dalszego prawidłowego rozwoju

Funkcje oceny opisowej Informacyjna – co dziecku udało się poznać, zrozumieć, opanować, nauczyć Korekcyjna – nad czym dziecko ma popracować, co powinno zmienić Motywacyjna – zachęta do podejmowania dalszego wysiłku, stwarzanie nadzei na osiagnięcie sukcesu, wskazanie możliwości dokonania zmian na lepsze

Rodzaje oceny opisowej Wstepna ocena rozwoju ucznia i jego możliwości Ocena bieżąca ( ciągła ) Ocena podsumowująca: semestralna, końcoworoczna

Wstępna diagnostyczna ocena Dostarcza informacji o indywidualnych możliwościach i poziomie rozwoju fizycznego, społeczno – emocjonalnego dziecka oraz rozwoju jego funkcji poznawczo – motorycznych, warunkujacych osiąganie sukcesów w edukacji szkolnej Jest podstawą do wypracowania przez nauczyciela systemu pracy zapewniającego kazdemu dziecku maksymalny rozwój

Ocena bieżąca Odbywa się każdego dnia w trakcie zajęć szkolnych Polega na stałym informowaniu ucznia o jego zachowaniu i postępach Słowna ocena bez porównywania z osiągnięciami innych uczniów , ma charakter rozwijający dziecko, kształtujący, stymulujący jego rozwój

Semestralna ocena podsumowująca - zalecająca Redagowana pisemnie na koniec semestru szkolnego Informuje o osiągnięciach ucznia, ale równocześnie zawiera wskazania nad czym uczeń powinien intensywniej popracować w nastepnym semestrze, by nie dopuścić do rażących braków edukacyjnych

Końcowa ocena podsumowująco - klasyfikacyjna Wyrażona na piśmie na koniec roku szkolnego W sposób syntetyczny informuje o osiągnięciach ucznia w danym roku edukacji Nie zawiera już żadnych wskazań, zaleceń