II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011
e-learning e–learning - nauczanie z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu Blended learning - (nauczanie komplementarne) łączy nauczanie bezpośrednie (tradycyjne) z nauczaniem przez komputer.
Jak wykorzystujemy internet 1. Strona – np. Jak rozpalić ognisko 2. Kursy mailowe (np. ZHPwIIRP – Kamil Wais) 3. Kursy interaktywne 4. Kursy wymagające interakcji prowadzącego 5. Kursy mieszane (blended learning)
Organizacyjne plusy i minusy różnych form Czas Koszty Dostępność Dopasowanie form do treści Dopasowanie form do stylów uczenia się
kursy.druzyna.net 1. Historia portalu 2. Kurs drużynowych wędrowniczych 3. Kurs przewodnikowski – 3 edycje 4. Kurs Kadry Kształcącej 5. Kurs Pokazowy dla KKK II stopnia 6. Kurs drużynowych 7. Kurs metodyki zuchowej 8. Kurs przybocznych 9. Kurs zastępowych
Przygotowanie kursu 1. Podział treści (nie tematów!) 2. Decyzja dot. podziału zajęć 1. Stacjonarne 2. Zdalne 3. Mieszane 3. Ułożenie kursu 4. Przygotowanie części on-line
Jak zacząć (wdrożenie) 1. Jaki kurs chcesz zrobić? 2. Dlaczego chcesz go zrobić? 3. Znajdź szefa (całości i części on-line) 4. Znajdź platformę 5. Podziel treści 6. Przygotuj część on-line zanim zaczniesz 7. Przetestuj część on-line (3x)
e-fektywny 1. Różne style uczenia się 2. Większe możliwość dopasowania formy do treści 3. Zwiększa możliwość indywidualnego podejścia
e-lastyczny 1. Zdalny / mieszany 2. Większa swoboda czasowa 3. Synchroniczny / asynchroniczny 4. Większa dostępna pula form 5. Szersza przestrzeń edukacyjna
e-konomiczny 1. Mniejsze koszty dojazdów, noclegów itd.. 2. Elementy kursu mogą być wykorzystane ponownie
e-mocjonujący 1. Dyskusje na forach 2. Quizy 3. Jest czymś nowym (jeszcze)
Czy e znaczy źle? e-fektywny e-lastyczny e-konomiczny e- mocjonujący