II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Dr Dawid Kotlarek Miejsce trzecie w wirtualnej przestrzeni WiMBP im. C. Norwida w Zielonej Górze.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla organizacji procesu nauczania – uczenia się Henryk Szaleniec.
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Motywacja a efektywność dydaktyczna e-kursów
E-learning w kształceniu technicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
TIK w szkole podstawowej
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Maria WILKIN Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Programowanie dla każdego
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Projekt Kim będziesz?.
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011

e-learning e–learning - nauczanie z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu Blended learning - (nauczanie komplementarne) łączy nauczanie bezpośrednie (tradycyjne) z nauczaniem przez komputer.

Jak wykorzystujemy internet 1. Strona – np. Jak rozpalić ognisko 2. Kursy mailowe (np. ZHPwIIRP – Kamil Wais) 3. Kursy interaktywne 4. Kursy wymagające interakcji prowadzącego 5. Kursy mieszane (blended learning)

Organizacyjne plusy i minusy różnych form Czas Koszty Dostępność Dopasowanie form do treści Dopasowanie form do stylów uczenia się

kursy.druzyna.net 1. Historia portalu 2. Kurs drużynowych wędrowniczych 3. Kurs przewodnikowski – 3 edycje 4. Kurs Kadry Kształcącej 5. Kurs Pokazowy dla KKK II stopnia 6. Kurs drużynowych 7. Kurs metodyki zuchowej 8. Kurs przybocznych 9. Kurs zastępowych

Przygotowanie kursu 1. Podział treści (nie tematów!) 2. Decyzja dot. podziału zajęć 1. Stacjonarne 2. Zdalne 3. Mieszane 3. Ułożenie kursu 4. Przygotowanie części on-line

Jak zacząć (wdrożenie) 1. Jaki kurs chcesz zrobić? 2. Dlaczego chcesz go zrobić? 3. Znajdź szefa (całości i części on-line) 4. Znajdź platformę 5. Podziel treści 6. Przygotuj część on-line zanim zaczniesz 7. Przetestuj część on-line (3x)

e-fektywny 1. Różne style uczenia się 2. Większe możliwość dopasowania formy do treści 3. Zwiększa możliwość indywidualnego podejścia

e-lastyczny 1. Zdalny / mieszany 2. Większa swoboda czasowa 3. Synchroniczny / asynchroniczny 4. Większa dostępna pula form 5. Szersza przestrzeń edukacyjna

e-konomiczny 1. Mniejsze koszty dojazdów, noclegów itd.. 2. Elementy kursu mogą być wykorzystane ponownie

e-mocjonujący 1. Dyskusje na forach 2. Quizy 3. Jest czymś nowym (jeszcze)

Czy e znaczy źle? e-fektywny e-lastyczny e-konomiczny e- mocjonujący