Diagnoza 2007 - na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Advertisements

Serwisy WWW polskich gmin i powiatów. Anno Domini 2002.
Organizacje pozarządowe
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR)
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
ODNOWA I ROZWÓJ WSI 1) nabór: luty – marzec 2009
Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich i miejsko-wiejskich w latach
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Radomir Matczak Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE PoWOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1991 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Mrągowo KONFERENCJA organizacji pozarządowych Jak organizować współpracę organizacji pozarządowych z samorządem? Arkadiusz Jachimowicz Elbląskie.
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Finansowanie systemu zdrowia
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Program Integracji Społecznej Podstawowe informacje Poakcesyjny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
DIAGNOZA WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W GMINIE KLUCZE na podstawie badań przeprowadzonych przez Fundację Biuro Inicjatyw.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Badanie ankietowe szacunku planowanych wydatków majątkowych gmin w latach Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich.
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Organizacje pozarządowe w procesie absorpcji - obszary współpracy
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 21 marca 2013 roku Spotkanie dotyczące.
1Warszawa, 25 listopada 2013 r. BUDŻET WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA 2014 R. I PROGRAM OSTROŻNOŚCIOWY 25 listopada 2013 r. (poniedziałek)
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Spotkanie Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów „NORDA” Projekt: NORDA – PÓŁNOCNY BIEGUN WZROSTU Program grantowy MRR dla.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Zapis prezentacji:

Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB

Ok. 70% organizacji utrzymuje regularne kontakty z administracją publiczną – rządową i samorządową. Dla 60% instytucje administracji należą do najważniejszych partnerów. Również 60% NGO korzysta z krajowych środków publicznych. Z wyjątkiem Warszawy, gdzie istotna część organizacji utrzymuje kontakty z instytucjami rządowymi, najczęstszym partnerem organizacji jest samorząd terytorialny – przede wszystkim szczebla lokalnego. 25% organizacji deklaruje regularne kontakty z Urzędem Marszałkowskim, zaś niespełna 20% z Urzędem Wojewódzkim lub jego agendami. 63% kontaktuje się regularnie z samorządem lokalnym szczebla gminnego lub powiatowego. Skala współpracy miedzy administracją z organizacjami

Połowa organizacji uważa, że kontakty z samorządem był najważniejsze z punktu widzenia realizacji ich celów statutowych. Żaden inny partner nie był tak często wskazywany w tym kontekście, jednak 2 lata temu za najważniejszego partnera uznawało samorząd aż 60% organizacji. Najważniejszy partner NGO

Według organizacji, ich współpraca z samorządem polegała najczęściej na: uzgadnianiu wzajemnych przedsięwzięć (57%), wymianie informacji (55%), otrzymaniu środków finansowych (52%). Zdecydowanie rzadziej organizacje uczestniczą w przygotowywaniu przez samorząd dokumentów strategicznych (26,6%) czy biorą udział w komisjach / grupach roboczych (26%). 28% organizacji stwierdziło, że samorząd w ich gminie uchwalił roczny program współpracy. Formy współpracy z samorządem lokalnym

Barometr Współpracy – dostęp do informacji publicznej 2007: dane o 1500 urzędach, 550 rocznych programów współpracy (na rok 2007), 360 strategii rozwiązywania problemów społecznych 2006: dane o 1200 urzędach, 1600 rocznych programów współpracy (za 2005 i 2006 rok), 250 strategii rozwiązywania problemów społecznych WSZYSTKIE DANE DOSTĘPNE W BAZIE BAROMETR WSPÓŁPRACY

Programy współpracy

Konsultowanie programów współpracy Coraz częściej urzędy deklarują, że programy zostały poddane konsultacjom społecznym – w 2007 roku stwierdziło to 55% gmin i 75% powiatów. W 2006 roku przeprowadzenie konsultacji zadeklarowało 55% gmin i 64% starostw powiatowych, a w 2005 roku 49% gmin i 59% starostw powiatowych. Zdecydowanie częściej mechanizmy dialogu obywatelskiego stosowane były w gminach miejskich (2005: 74,4%; 2006: 75,5%) i miejsko-wiejskich (2005:55,3%; 2006: 63,7%), niż w wiejskich (2005: 39,9%, 2006: 44,4%).

Współpraca finansowa Nie zmienia się procent urzędów przekazujących organizacjom wsparcie finansowe – w 2007 roku zadeklarowało to 69% gmin i 72% powiatów, zaś w % gmin i 69% powiatów. Średnia dotacja na jedną organizację wyniosła w 2006 roku 26 tyś. zł. Gminy przekazują organizacjom więcej środków – w 2006 roku połowa tych, które wsparły NGO finansowo, przekazała na ten cel ponad 89 tys. zł (w 2005 ponad 81 tys. zł), podczas gdy w przypadku starostw powiatowych była to w 2007 roku kwota 60 tys. zł (zaś w 2005 roku 42 tyś. zł).

Współpraca finansowa – powierzanie i wspieranie 825 urzędów poinformowało, czy przekazuje środki w formie wspierania czy powierzania. 58% z nich całość środków przekazuje w formie wspierania, tylko 16% całość w formie powierzania. W urzędach gmin środki przekazane w formie powierzania stanowiły 27% całości, w starostwach powiatowych 42%.

W roku 2005, całkowita kwota środków finansowych przekazanych organizacjom pozarządowym i społecznym (jednostkom sektora niekomercyjnego) przez jednostki samorządu terytorialnego różnych szczebli wyniosła prawie 2 mld zł, w tym 676 mln na poziomie gminnym (łącznie z miastami na prawach powiatów), 210 mln zł na poziomie powiatowym oraz ponad 1 mld na poziomie regionalnym. Współpraca finansowa (na postawie sprawozdań RB)

Ponad 60% środków zostało zaklasyfikowanych jako dotacje (podmiotowe lub przedmiotowe) dla innych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych. Tylko nieco ponad 30% to dotacje na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom lub fundacjom (jednak w praktyce prawdopodobnie gros środków trafiło właśnie do stowarzyszeń lub fundacji). Tylko 2,5% całości tej kwoty to transfery o charakterze majątkowym. Współpraca finansowa (na postawie sprawozdań RB)