„Sześciolatek w szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Sześciolatek idzie do szkoły
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
„Sześciolatek w szkole”
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
Dojrzałość szkolna.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Sześciolatek idzie do szkoły
Informacja dla Rodziców Sześciolatek w szkole. Zmiana w ustawie o systemie oświaty uchwalona 27 stycznia 2012 r. przedłuża o dwa lata - do września 2014r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Witamy sześciolatki w naszej szkole. Informacja o przygotowaniu szkoły na przyjęcie dzieci sześcioletnich.
„Sześciolatek w szkole”
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
System edukacji w Polsce
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Szkoła Podstawowa nr11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Zielonej Górze Opracowanie: Lidia Dubniewska.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Sześciolatek w szkole”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Sześciolatek w szkole”
„Sześciolatek w szkole”
Sześciolatek idzie do szkoły
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

„Sześciolatek w szkole” Informacja dla Rodziców „Sześciolatek w szkole”

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce Drodzy Rodzice! Rozpoczęcie nauki szkolnej jest ważnym momentem w życiu każdego dziecka oraz jego rodziców. Przed Państwem trudny okres podejmowania niezmiernie istotnych decyzji dotyczących przyszłości swojego dziecka.

Senat RP przyjął 1 lutego nowelizację ustawy o systemie oświaty, która o dwa lata - z 2012 r. na 2014 r. - przesuwa wprowadzenie obowiązku szkolnego dla sześcioletnich dzieci.

decyzja o rozpoczęciu nauki w szkole W latach 2012 i 2013 decyzja o rozpoczęciu nauki w szkole przez dziecko 6 letnie nadal będzie należała do Rodziców. Objęcie obowiązkiem szkolnym wszystkich dzieci sześcioletnich nastąpi od dnia 1 września 2014 roku.

Dzieci urodzone w roku 2006 i 2007, które zgodnie z decyzją rodziców nie rozpoczną nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej odpowiednio do dnia 1 września 2012 r. i 2013 r., będą miały obowiązek kontynuowania edukacji przedszkolnej.

W latach szkolnych 2012/2013 i 2013/2014, dla dzieci sześcioletnich, które – zgodnie z wolą rodziców - będą kontynuować wychowanie przedszkolne, nauczyciele wychowania przedszkolnego opracują lub dostosują programy wychowania przedszkolnego rozszerzające wcześniej zdobytą przez dzieci wiedzę i umiejętności oraz ich potrzeby rozwojowe.

to będzie się uczyło wg nowej podstawy programowej dostosowanej Jeśli dziecko rozpocznie naukę w szkole 1 września 2012 roku to będzie się uczyło wg nowej podstawy programowej dostosowanej do indywidualnego rozwoju każdego dziecka.

W podjęciu decyzji o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej pomoże Państwu: Informacja o poziomie przygotowania dziecka do edukacji szkolnej, przekazana przez nauczyciela przedszkola.

2. Obserwacja własnego dziecka i sprawdzenie czy: -ma wykształtowane czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, -ma rozwiniętą mowę, -zna i rozumie siebie i własne otoczenie,

-jest sprawne fizycznie, -dba o bezpieczeństwo własne oraz innych, -przejawia zainteresowania sztuką, -przejawia zainteresowania techniczne i konstrukcyjne, -rozumie istotę zjawisk atmosferycznych, -ma poszanowanie dla świata roślin i zwierząt, -przejawia zainteresowania matematyką, -jest gotowe do nauki czytania i pisania.

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: -potrafi wyobrazić sobie co było wcześniej i co będzie później (zna pojęcia czasowe wczoraj, jutro), -posiada orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (potrafi wskazać prawą, lewą rękę, rozumie treść poleceń typu: „ zaznacz w lewym górnym rogu”, określa położenie przedmiotów nad, pod, na),

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: -jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych (ubieranie, rozbieranie, mycie, potrzeby fizjologiczne, właściwe zachowanie  przy stole podczas posiłków), oraz w sytuacji zadaniowej (wykazuje inicjatywę, podejmuje próby poradzenia sobie z trudnością, jest zainteresowane osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę),

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: -dba o bezpieczeństwo własne i innych (bezpiecznie porusza się po drodze, rozumie jak zachować się w sytuacji  zagrożenia, wie gdzie  można otrzymać pomoc i umie o nią poprosić), -jest sprawne  pod względem ruchowym i manualnym (łapie piłkę, buduje z drobnych klocków, lepi z plasteliny, poprawnie trzyma ołówek, posługuje się nożyczkami).

Dlaczego warto, by sześciolatek rozpoczął naukę w szkole? -program dostosowany do możliwości dziecka -szkoła w miarę gotowa na przyjęcie sześciolatków. -zgodnie z nową podstawą programową w szkole zachowane są proporcje pomiędzy nauką w ławce, a nauką poprzez zabawę.

Dlaczego warto, by sześciolatek rozpoczął naukę w szkole? -jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu szybszy rozwój, wcześniejsze odkrywanie jego talentów i korygowanie ewentualnych deficytów. -w większości krajów europejskich naukę podejmują dzieci sześcioletnie i młodsze: od 4. roku życia w Irlandii Północnej i Luksemburgu; od 5. roku życia w Anglii, Holandii, Szkocji, Walii, na Łotwie i na Węgrzech; od 6. roku życia w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Niemczech, na Litwie i we Włoszech.

Szkoła -daje szansę na nowe przyjaźnie. -wykorzystuje naturalny zapał dziecka do zdobywania nowych umiejętności. -rozwija samodzielność, odpowiedzialność.

Rodzice, do Was należy decyzja czy dziecko rozpocznie naukę w szkole czy pozostanie jeszcze przedszkolakiem, jednakże jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu: -szybszy rozwój -wcześniejsze odkrywanie jego talentów -korygowanie ewentualnych deficytów

Nasze doświadczenia W roku szkolnym 2011/2012 została utworzona w naszej szkole klasa pierwsza, skupiająca tylko i wyłącznie dzieci sześcioletnie. W miarę możliwości dostosowano warunki sali lekcyjnej do nauki i zabawy (duża sala, miejsce do zabaw, kąciki zainteresowań, nowoczesne pomoce dydaktyczne w tym również multimedialne)

Nasze doświadczenia Zapewniono fachową opiekę nauczyciela, który: -posiada kompetencje i wiedzę w zakresie potrzeb rozwojowych dzieci, rozumie je. -prawidłowo dostosowuje formy, metody i techniki nauczania do poziomu rozwoju 6-latków.

Nasze doświadczenia -zachowuje proporcje pomiędzy nauką w ławce a nauką poprzez zabawę -”podąża” za dzieckiem -umiejętnie radzi sobie z sytuacjami trudnymi -posiada wysoki poziom umiejętności komunikacji interpersonalnej

Nasze doświadczenia W efekcie uczniowie: -szybko zaadaptowali się w zespole rówieśniczym -potrafią współpracować w grupie -pilnie przestrzegają normy i zasady klasowe i szkolne -są otwarci na przyswajanie wielu nowych informacji, zdobywanie nowych wiadomości i umiejętności, poszukiwania, twórczą działalność, sugestie nauczyciela

Nasze doświadczenia -precyzyjnie i z zaangażowaniem wykonują swoje zadania -potrafią skupić się na zajęciach -potrafią z uwagą słuchać nauczyciela i siebie nawzajem -potrafią pięknie wypowiadać się na zadany temat -pamiętają o zadaniach domowych -umieją mobilizować się po porażce

Nasze doświadczenia -stają się coraz bardziej odporni na stres -są w stanie podołać dużemu wysiłkowi fizycznemu -są w stanie z powodzeniem realizować podstawę programową dla klasy I

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce Zachęcamy Państwa do obejrzenia krótkiego filmu: ”Sześciolatek w naszej szkole”