Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Sześciolatek w szkole”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Sześciolatek w szkole”"— Zapis prezentacji:

1 „Sześciolatek w szkole”
6 Informacja dla Rodziców „Sześciolatek w szkole”

2 decyzja o rozpoczęciu nauki w szkole
W roku 2013 decyzja o rozpoczęciu nauki w szkole przez dziecko 6 letnie nadal będzie należała do Rodziców. Objęcie obowiązkiem szkolnym wszystkich dzieci sześcioletnich nastąpi od dnia 1 września 2014 roku.

3 DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Czyli gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole w zakresie: SFERY POZNAWCZEJ – rozumienie ważnych czynności intelektualnych SFERY FIZYCZNEJ – wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej SFERY SPOŁECZNO-EMOCJONALNEJ – umiejętności społeczne

4 Dzieci urodzone w 2007 roku odpowiednio od 1 września 2013 r.
mają obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego na wniosek rodziców zostają objęte obowiązkiem szkolnym lub są przedszkolakami (w przedszkolu, w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) są uczniami Sześciolatek w szkole podstawowej jest przedszkolakiem, jeżeli chodzi do oddziału przedszkolnego w szkole jest uczniem, jeżeli chodzi do I klasy finansowanie z dochodów własnych gminy subwencja ze środków MEN

5 będą miały obowiązek kontynuowania edukacji przedszkolnej.
Dzieci urodzone w roku 2007, które zgodnie z decyzją rodziców nie rozpoczną nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej odpowiednio do dnia 1 września 2013 r., będą miały obowiązek kontynuowania edukacji przedszkolnej.

6 W latach szkolnych 2012/2013 i 2013/2014, dla dzieci sześcioletnich, które – zgodnie z wolą rodziców - będą kontynuować wychowanie przedszkolne, nauczyciele wychowania przedszkolnego opracują lub dostosują programy wychowania przedszkolnego rozszerzające wcześniej zdobytą przez dzieci wiedzę i umiejętności oraz ich potrzeby rozwojowe.

7 Szkoła zapewni budowanie pomostu pomiędzy doświadczeniami przedszkolnymi i szkolnymi, minimalizację kontrastów między przedszkolem i szkołą, przekształcenie środowiska szkolnego tak, by dzieci odbierały je jako otwarte i przyjazne, wspieranie dziecka oraz jego rodziny w nowej sytuacji,

8 przyjazny klimat umożliwiający adaptację do warunków funkcjonowania szkoły,
opiekę przyjaznych, dobrze przygotowanych nauczycieli, opiekę w świetlicy, dobór programów nauczania dostosowanych do możliwości uczniów, warunków społecznych i bazy.

9 wybór podręczników i pomocy dydaktycznych umożliwiających efektywną i atrakcyjną dla dziecka realizację podstawy programowej twórcze metody pracy z dzieckiem, wyposażenie sali sprzyjające nauce i zabawie, rozwój zdolności i zainteresowań dziecka,

10 NAUCZYCIELE będą współpracować z nauczycielami przedszkola,
zapoznają się z diagnozą swoich uczniów i ich środowiskiem, stworzą własny program nauczania lub wybiorą odpowiedni dla swoich uczniów, właściwie zorganizują czas pracy i odpoczynku,

11 NAUCZYCIELE zadbają o bezpieczną i twórczą atmosferę, zainteresują dzieci tematem, zorganizują zabawy i zajęcia, które oddziaływać będą na wszystkie zmysły, pozwolą dziecku doświadczać, poznawać i zrozumieć otaczający je świat,

12 Będą stosować aktywizujące
NAUCZYCIELE Będą stosować aktywizujące formy działania: - integracyjne, służące lepszemu współdziałaniu, pozwalające zapomnieć o stresie, - dyskusyjne, uczące rozwiązywania problemów, negocjowania i argumentowania,

13 NAUCZYCIELE Będą rozwijać: twórcze myślenie kreatywność, zdolność do obrazowego myślenia. Będą stosować: różnorodne metody nauczania: dramę, inscenizację, pantomimę, różnorodne formy plastyczne.

14 NAUCZYCIELE Będą planować czynności swoje i dziecka w czasie i przestrzeni poprzez: zabawę, prace użyteczne, kontakty okolicznościowe, spacery i wycieczki, uroczystości, zajęcia dydaktyczne,

15 W podjęciu decyzji o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej pomoże Państwu:
Informacja o poziomie przygotowania dziecka do edukacji szkolnej, przekazana przez nauczyciela przedszkola.

16 2. Obserwacja własnego dziecka i sprawdzenie czy:
ma wykształtowane czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, ma rozwiniętą mowę, zna i rozumie siebie i własne otoczenie,

17 jest sprawne fizycznie, dba o bezpieczeństwo własne oraz innych,
przejawia zainteresowania sztuką, przejawia zainteresowania techniczne i konstrukcyjne, rozumie istotę zjawisk atmosferycznych, ma poszanowanie dla świata roślin i zwierząt, przejawia zainteresowania matematyką, jest gotowe do nauki czytania i pisania.

18 Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej:
potrafi wyobrazić sobie co było wcześniej i co będzie później (zna pojęcia czasowe wczoraj, jutro), posiada orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (potrafi wskazać prawą, lewą rękę, rozumie treść poleceń typu: „ zaznacz w lewym górnym rogu”, określa położenie przedmiotów nad, pod, na),

19 jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych (ubieranie, rozbieranie, mycie, potrzeby fizjologiczne, właściwe zachowanie  przy stole podczas posiłków), oraz w sytuacji zadaniowej (wykazuje inicjatywę, podejmuje próby poradzenia sobie z trudnością, jest zainteresowane osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę),

20 dba o bezpieczeństwo własne i innych (bezpiecznie porusza się po drodze, rozumie jak zachować się w sytuacji  zagrożenia, wie gdzie  można otrzymać pomoc i umie o nią poprosić), jest sprawne  pod względem ruchowym i manualnym (łapie piłkę, buduje z drobnych klocków, lepi z plasteliny, poprawnie trzyma ołówek, posługuje się nożyczkami).

21 Dlaczego warto, by sześciolatek rozpoczął naukę w szkole?
Program dostosowany do możliwości dziecka, szkoła gotowa na przyjęcie sześciolatków. Zgodnie z nową podstawą programową w szkole zachowane są proporcje pomiędzy nauką w ławce, a nauką poprzez zabawę.

22 Jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu szybszy rozwój, wcześniejsze odkrywanie jego talentów i korygowanie ewentualnych deficytów. W większości krajów europejskich naukę podejmują dzieci sześcioletnie i młodsze np.: od 4. roku życia w Irlandii Północnej i Luksemburgu; od 5. roku życia w Anglii, Holandii, Szkocji, Walii, na Łotwie i na Węgrzech; od 6. roku życia w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Niemczech, na Litwie i we Włoszech.

23 Rodzice, do Was należy decyzja czy dziecko rozpocznie naukę w szkole czy pozostanie jeszcze przedszkolakiem, jednakże jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu: szybszy rozwój, wcześniejsze odkrywanie jego talentów, korygowanie ewentualnych deficytów

24

25 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "„Sześciolatek w szkole”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google