Uczniowie i nauczyciele wykorzystują technologię informacyjną w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce jak i za granicą Opracowanie: Barbara.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów w czasie zajęć pozalekcyjnych oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej. Opracowanie: Barbara Kuwaczka.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Szkołą Odkrywców Talentów
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Szkoła Promująca Zdrowie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują technologię informacyjną w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce jak i za granicą Opracowanie: Barbara Kuwaczka

Nasz szkoła jest otwarta na twórczość, pomysłowość oraz nawiązywanie nowych kontaktów. Te działania stosujemy we wszystkich obszarach naszej działalności. Głównym naszym celem jest podnoszenie atrakcyjności prowadzonych zajęć, poprzez wyposażenie dydaktyczne różnych pracowni, organizację różnorodnych zajęć pozalekcyjnych, udział w projektach edukacyjnych, co nam ułatwia stosowanie technologii informacyjnej we wszystkich tych działaniach.

Aktywni na zmiany dotyczące naszego zdrowia Szkoła promująca zdrowie zwiększa możliwości młodych ludzi do podejmowania działań i dokonywania zmian. Jest miejscem, w którym młodzi ludzie pracując razem z nauczycielami i innymi osobami, mogą osiągnąć sukces. Wzmacnianie młodych ludzi, wspieranie ich wizji i idei, umożliwia im wpływ na ich życie i warunki życia. Jednym słowem ogół działań zmierzających do propagowania zdrowych sposobów i stylów życia

Aktywni na potrzeby naszych uczniów zarówno te wyrównujące poziom, jak i rozwijające talenty Zespół Szkół Technicznych w Rybniku, brał udział w projekcie Równy Start Przyszłość – w ramach którego od do końca maja 2008 roku były prowadzone zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia wyrównawcze – przygotowujące do matury i egzaminów zewnętrznych Kółka zainteresowań Kółka informatyczne Kółka językowe Zajęcia motywacyjne - doradztwo zawodowe, warsztaty z asertywności i profilaktyki

Aktywni na przyszłość zawodową absolwentów w Galerii Porczyńskich w Warszawie odbyło się ogólnopolskie Spotkanie Najlepszych z Najlepszych – spotkanie absolutnych Liderów Szkoły Przedsiębiorczości, nagrodzone zostały 64 szkoły, które najlepiej spośród 205 wyróżnionych Certyfikatem Jakości Szkoły Przedsiębiorczości realizują zadania z zakresu szeroko rozumianej edukacji ekonomicznej, kształtują postawy przedsiębiorcze, przygotowując swoich absolwentów do dorosłego życia. Nasza szkoła – Zespół Szkół Technicznych w Rybniku znalazła się w tej znakomitej czołówce.

Aktywni na pomoc przy podejmowaniu decyzji zawodowych naszych uczniów Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości w ZST jest programem organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, przy współpracy Kancelarii Prezydenta RP. Jego ideą jest: włączenie środowisk przedsiębiorców w edukację młodzieży, stworzenie nowatorskiej płaszczyzny przekazywania młodym ludziom wiedzy o funkcjonowaniu na rynku pracy, zbudowanie mostów między szkołą a miejscem pracy.

Aktywni na innowacyjność w przedmiotach zawodowych Program Leonardo da Vinci został ustanowiony w ramach działań Unii Europejskiej podejmowanych w dziedzinie polityki kształcenia i szkolenia zawodowego w roku Program zmierza do podniesienia jakości i innowacyjności w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego poprzez dofinansowywanie międzynarodowych projektów. W tym roku szkolnym w ramach programu odwiedzili naszą szkołę przedstawiciele z partnerskiej szkoły z Ukrainy. Uczestniczyli z naszą młodzieżą w realizacji przedmiotów zawodowych oraz w licznych wycieczkach, mających na celu zobrazowanie i przybliżenie polskiego przemysłu i przedsiębiorstw.

Aktywni na wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnej eTwinning jest główną akcją unijnego programu eLearning. Akcja promuje wykorzystywa-nie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. W tym roku szkolnym (2008/2009) w ramach programu e-Twinning zorganizowano konkurs graficzny w oparciu o platformę Moodle, w którym brali także udział uczniowie z Czech.

Przykładowe prace

Aktywni na podnoszenie kwalifikacji naszych uczniów, szczególnie tych, których na to nie stać Celem projektu jest zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych przez 600 młodych osób w wieku lat z województwa śląskiego, z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, które przyczynią się do polepszenia ich sytuacji na śląskim rynku pracy. Piętnastu uczniów naszej szkoły - zakwalifikowanych przez pedagogów szkolnych - zostanie przeszkolonych i otrzyma certyfikaty. Zajęcia będą prowadzone przez trenerów i psychologów z Krakowa.

Aktywni na sprawy związane z Unią Europejską Głównym celem projektu Zaproś wolontariusza do swojej szkoły jest przybliżenie polskiej młodzieży spraw związanych z Unią Europejską, pokazanie praktycznego wymiaru integracji europejskiej oraz umożliwienie uczniom doświadczenia edukacji międzykulturowej. Naszą szkołę odwiedza wolontariuszki z Niemiec i Holandii w maju i przedstawią problemy międzykulturowe na warsztatach z młodzieżą.

Aktywni dla osób dorosłych chcących dalej się kształcić Projekt Szkoła Otwarta dla Dorosłych jest propozycją rozwoju oferty edukacyjnej placówek kształcenia ustawicznego województwa śląskiego. Wspólnie podejmowane działania mają służyć zachęceniu osób dorosłych do ciągłego kształcenia, doskonalenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Główny cel projektu: Modernizacja systemu kształcenia ustawicznego i upowszechnienie edukacji osób dorosłych w regionie.

Aktywni na potrzeby ludzi pochodzących z krajów Globalnego Południa Projekt Szkoła Globalna jest trzyletnim europejskim projektem z edukacji rozwojowej ( ) organizowany przez Polską Akcję Humanitarną i uczestniczą w nim szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne. Ideą projektu jest przekonanie, że społeczność szkolna może mieć pozytywny wkład w zrównoważony rozwój zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym

Aktywni na potrzeby innych, w oparciu o cele Milenijne Ideą projektu Szkoła Humanitarna jest: Zachęcenie uczniów do aktywnego uczestnictwa w kształtowaniu swojego otoczenia i w zmianie świata na lepsze w oparciu o Milenijne Cele Rozwoju. Kształtowanie świadomej postawy przeciwko wykluczeniu oraz dyskryminacji, w szczególności wobec cudzoziemców. Zainicjowanie procesu kształtowania się postaw otwartych na inność czy różnorodność kulturową.

Aktywni na upowszechnianie idei edukacji globalnej Patrz i zmieniaj to projekt edukacji globalnej wykorzystujący filmy dokumentalne, który jest wykorzystywany przez nauczycieli i uczniów do wprowadzania zagadnień rozwoju świata do szkół. Program jest adresowany do uczniów i nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. W ramach projektu nauczyciele naszej szkoły prowadzą zajęcia z wykorzystaniem filmów, scenariuszy zajęć i przygotowanych materiałów pomocniczych. Organizujemy również otwarte pokazy filmów dokumentalnych oraz debaty i dyskusje z zaproszonymi gośćmi. Nasza filmoteka zawiera kilkadziesiąt filmów, które pozyskaliśmy dzięki udziale w projekcie.

Aktywni na problemy w dziedzinie gospodarki odpadami Młody Manager Środowiska to internetowy program edukacyjny, trwający do r. Celem programu jest podnoszenie osobistej odpowiedzialności za działania w obszarze ochrony środowiska poprzez promowanie wśród dzieci, młodzieży szkolnej oraz nauczycieli i pozostałej społeczności szkolnej dobrych praktyk w dziedzinie gospodarki odpadami (monitorowanie, ewidencjonowanie i zagospodarowywanie) z wykorzystaniem aktywnych technologii internetowych. Program zmierza do uczynienia ze szkół podstawowych ogniw generujących właściwe odruchy w stosunku do odpadów, pozwalające budować lokalne strategie ograniczania masy odpadów i upraszczania sposobów ich recyklingu lub usuwania.

Aktywni na uwrażliwianie młodych ludzi na odpowiedzialność za powierzoną własność Celem projektu Własność to odpowiedzialność jest uwrażliwienie młodych ludzi (uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych) na kwestię własności i odpowiedzialności za powierzoną własność, zarówno prywatną, jak publiczną. Uczestnicy projektu poznają prawa i obowiązki wynikające z prawa własności, dowiadują się, jak dbać o własność oraz jak podejmować dobre decyzje konsumenckie.

Aktywni na problemy bezpieczeństwa w naszym kraju Podjęte działania w ZST: W naszej szkole bardzo dużą uwagę zwracamy na bezpieczeństwo. Realizujemy bardzo wiele działań, które mają na celu zmniejszenie zachowań agresywnych i poprawę stanu bezpieczeństwa w szkole. Przeprowadzamy: szkoleniowe Rady Pedagogiczne np. "Jak walczyć z agresją", Dyscyplina w szkole lekcje otwarte, pokazowe dla nauczycieli, warsztaty dla uczniów, pedagogizację rodziców, audycje profilaktyczne, nawiązaliśmy współpracę z Komendą Wojewódzką w Katowicach (w ramach współpracy odbyło się szkolenie Rady Pedagogicznej na temat zagrożeń w Internecie) współpracujemy z Komenda Miejską Policji w Rybniku (systematycznie odbywają się szkolenia dla nauczycieli, uczniów, jak również rodziców).

Aktywni na problemy uchodźców Głównym celem projektu Wejdź w skórę uchodźcy jest wyjaśnienie młodym ludziom, kim naprawdę są uchodźcy. Uważamy za niezmiernie istotne, by ludzie zrozumieli, iż uchodźcy nie stanowią żadnego zagrożenia dla kraju, w którym przebywają, wręcz przeciwnie, to oni sami przez długi czas znajdowali się w sytuacji zagrożenia. W ramach projektu w naszej szkole gościliśmy trzy wolontariuszki z Francji, Grecji i Niemiec. Wizyta miała na celu zwiększenia świadomości naszej młodzieży oraz umożliwienia im lepszego zrozumienia sytuacji uchodźców, zespół wolontariuszek przygotował grę symulacyjną przedstawiającą los czeczeńskich uchodźców. Zarówno gra symulacyjna, jak i prezentacja miały za zadanie przybliżyć młodzieży problemy czeczeńskich uchodźców, dać im szansę doświadczenia emocji, jakie przeżywają uchodźcy, zapoznać ich z bieżącą sytuacją polityczną w Czeczenii.