TWOJA DECYZJA, TWOJA PRZYSZŁOŚĆ… ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W TCZEWIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
„Na dobry początek – staż”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
EFS- Nowa droga do sukcesu
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gminy Kęty. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE 2010.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
„Szkolne Centrum Nauki”
Organizator: Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zawód z przyszłością!. W całej Polsce działa tylko ok doradców zawodowo-edukacyjnych! zawodowo-edukacyjnych!
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

TWOJA DECYZJA, TWOJA PRZYSZŁOŚĆ… ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W TCZEWIE

Twoja decyzja, Twoja przyszłość - wspomaganie pedagogiczno- psychologiczne dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe Powiatu Tczewskiego

Wartość projektu – ,50 zł Dofinansowanie – ,50 zł Wkład własny (niepieniężny) – ,00 zł OKRES REALIZACJI 1 II 2009 – 31 III 2010

CEL GŁÓWNY PROJEKTU

Celem głównym projektu było podniesienie zdolności u młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych do przyszłego zatrudnienia poprzez udzielenie wsparcia pedagogiczno – psychologicznego na terenie 7 szkół ponadgimnazjalnych o profilu zawodowym Powiatu Tczewskiego.

Cele szczegółowe projektu

Celami szczegółowymi projektu było: - podniesienie samooceny oraz zdolności rozwiązywania problemów, -podniesienie umiejętności organizacyjnych oraz umiejętności pracy w zespole, -podniesienie umiejętności nawiązywania kontaktów międzyludzkich oraz zdolności komunikacyjnych z otoczeniem, - podniesienie świadomości swoich kompetencji zawodowych oraz umiejętności sprawnego poruszania się po rynku pracy.

DO KOGO BYŁ SKIEROWANY PROJEKT (GRUPA DOCELOWA)

Projekt był skierowany do 840 uczniów zagrożonych uzależnieniami ze szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe z Powiatu Tczewskiego wykazujących problemy w nauce i zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z sytemu oświaty.

Szkoły jakie brały udział w projekcie: ZSE w Tczewie, ZST w Tczewie, ZSBiO w Tczewie, ZSRziK w Tczewie, ZSP w Pelplinie, ZSP w Gniewie, ZSAiO w Swarożynie.

DZIAŁANIA W PROJEKCIE

Zajęcia profilaktyczne w formie warsztatów teatralnych ( uczniów) Dyżury psychologa ( uczniów,3 rodziców) Zajęcia profilaktyczne z wolontariuszami- specjalistami (68 uczniów) oraz wyjazdy do Ośrodka Leczenia Uzależnień w Wandzinie (107 uczniów) Warsztaty z doradcą zawodowym ( uczniów)

1. ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNE W FORMIE WARSZTATÓW TEATRALNYCH (12+3 OSÓB). ODBIORCAMI BYLI UCZNIOWIE Z KLAS: II Hb, II Ha, I ea, I Ha.

Warsztaty teatralne miały na celu pokazać młodym ludziom jak można ciekawie spędzać czas wolny, miały być alternatywą na nudę i brak zainteresowań. Celem warsztatów było wykreowanie wspólnego przekonania, że każdy młody człowiek ma szanse świadomego wyboru jak pokierować własnym życiem, jak zostać panem swojego losu. Zajęcia teatralne opierały się ćwiczeniach teatralnych gdzie w dużym stopniu zwracano uwage na improwizację rozwijającą wyobraźnię i ekspresję u młodych ludzi.

Warsztaty teatralne były prowadzone przez: Opiekuna warsztatów teatralnych – kol. Z. Biegajło oraz Instruktora teatralnego – p. L. Lubieńskiego - Opiekun warsztatów teatralnych – 2h w tyg. przez 30 tyg. (60 godz.). Zajęcia odbywały się w szkole. - Instruktor teatralny – 5 spotkań po 3h (15 godz.) Zajęcia odbywały się w Centrum Kultury i Sztuki w sali widowiskowej w m-cu styczniu br.

WARSZATY TEATRALNE

W ramach warsztatów teatralnych dla grupy 12 osób odbyły się dwa wyjazdy do: Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni My fair Lady – kwiecień 2009; Piękna i Bestia – październik 2009.

WYJAZD DO TEATRU – X 2009 r

2. DYŻURY PSYCHOLOGA ( OSÓB ŁĄCZNIE) OBEJMOWAŁY UCZNIÓW KL.II h ORAZ INNYCH ZAINTERESOWANYCH

Spotkania z Psychologiem odbywały się w szkole – 2h w tyg. przez 35 tyg. (70 godz.). Psycholog dodatkowo przeprowadził zajęcia warsztatowe na prośbę wychowawcy klasy w kl. II Ha w wymiarze 2 h.

Zadania Psychologa: - Diagnoza ryzyka uzależnienia, - Diagnoza czynników ryzyka uzależnienia (badanie sytuacji rodzinnej), - Wsparcie psychologiczne, - Profilaktyka uzależnienia, - Interwencja kryzysowa, - Wspieranie funkcji wychowawczych szkoły (pomoc w zrozumieniu sytuacji ucznia).

3. ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNE DLA 68 UCZNIÓW Z KL. II g, III g i III Hb oraz WYJAZDY DO OŚRODKA LECZENIA UZALEŻNIEŃ DLA 107 OSÓB

W ramach projektu odbyły się 20-godzinne warsztaty z wolontariuszami – specjalistami przeznaczone dla 68 uczniów. Średnia liczba uczestników tych warsztatów wyniosła 62 osoby. Poruszana tematyka na tych zajęciach dotyczyła m.in.: - przemocy fizycznej i psychicznej wśród młodych ludzi, - abstynencji alkoholowej, - środków uzależniających, dopingujących oraz substancji psychoaktywnych, - mechanizmów wchodzenia w uzależnienie, - komunikacji interpersonalnej, - zdrowego stylu życia, - i inne.

SPOTKANIA Z WOLONTARIUSZAMI.

W ramach tego samego działania projektowego 107 uczniów naszej szkoły w trzech terminach, wyjechało w m-cu październiku 2009 r. do Ośrodka Leczenia Uzależnień w Wandzinie, gdzie otrzymali wiedzę nt. mechanizmu uzależniania od narkotyków, zakażenia wirusem HIV, promowania zdrowego i ekologicznego trybu życia oraz uczestniczyli w warsztatach terapeutycznych ze specjalistami.

4. WARSZTATY Z DORADCĄ ZAWODOWYM DLA 15+4 UCZNIÓW Z KL. III Hb

Uczniowie podczas tych warsztatów nabyli praktyczne umiejętności potrzebne w poszukiwaniu pracy tj. pisanie CV, listu motywacyjnego oraz prowadzenie rozmowy z przyszłym pracodawcą. Uczniowie uczyli się rozpoznawać swoje umiejętności, predyspozycje zawodowe oraz uczyli się jak prawidłowo poruszać się na rynku pracy.

Spotkania z Doradcą zawodowym odbywały się w szkole w wymiarze 10 godzin po zajęciach lekcyjnych młodzieży.

REZULTATY - nabycie umiejętności interpersonalnych, które przyczynią sie do nie sięgania po narkotyki, - podniesienie świadomości na temat szkodliwości substancji uzależniających, - zwiększenie zaangażowania w naukę, - poprawa zachowania, - podniesienie zawodowych i osobistych aspiracji, - nabycie umiejętności: pracy w zespole, aktywnego szukania pracy oraz właściwego poruszania się na rynku pracy, - podniesienie poziomu samooceny.

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Szkolny konsultant projektu- A.Gajewska