Prezentacja na temat: "Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób."— Zapis prezentacji:

1 Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób

2 W roku 2013 w projekcie brało udział 98 osób, w tym: - 20 osób w ramach PAL - 78 osób w ramach Kontraktów Socjalnych

3 W ramach PAL mieliśmy w 2013 r. 2 grupy docelowe: 1) Młodzież z Zespołu Szkół im. Mieszka I – 15 osób 2) Młode mamy – 5 osób

4 Młodzież i (młode) matki otrzymały w ramach PAL następujące wsparcie:  Diagnoza psychologa;  Konsultacja z doradcą zawodowym;  Szkolenia np. „Aktywne poszukiwanie pracy”, „Konflikty z rodzicami”;  Szkolenia rozwijające hobby np. kurs fotografii, grafiki komputerowej, wizażu, kuchni włoskiej;  Wyjścia ze streetworkerami: do kina, teatru, muzeum itp.;  Wyjazd integracyjno-szkoleniowy.

6 W ramach k ontraktów s ocjalnych mieliśmy 3 grupy docelowe: 1) Rodziny niezaradne wychowawczo 2) Rodziny z niepełnosprawnymi dziećmi 3) Niepełnosprawni/bezrobotni lub nieaktywni zawodowo

7 Pracę z uczestnikami zaczynamy od opracowania dla każdego INDYWIDUALNEJ ŚCIEŻKI WSPARCIA Każda grupa docelowa ma inne cele a każdy uczestnik ma inne działania

8 Mamy 28 możliwych działań: Przykłady działań: - Wsparcie asystenta rodziny i pracownika socjalnego; - Konsultacje pedagoga, psychologa, prawnika, doradcy zawodowego, doradcy finansowego; - Kursy zawodowe, komputerowe i aktywizujące na rynku pracy; - Kursy umiejętności wychowawczych; - Kursy zdrowego żywienia dzieci i zarządzania budżetem domowym; - Dofinansowanie do rehabilitacji; - Grupy wsparcia; - Wyjazd integracyjny dla rodzin (a na nim warsztat na temat zabaw).

9 Wsparcie osób w kontynuacji nauki: W 2012 roku – 10 osób W 2013 roku – 22 osoby !!!

10 Wyjazd integracyjny dla rodzin:

11 Zajęcia wychowawczo-rekreacyjne dla rodzin:

12 WSPIERAMY OTOCZENIE Mamy działania adresowane do otoczenia (rodzin) uczestników, są to: Dofinansowanie do rehabilitacji (SI, basen, logopeda); Zajęcia wychowawczo – integracyjne dla rodzin (wspólne wyjścia); Wyjazd integracyjno – szkoleniowy dla rodzin (w tym roku 3 dniowy, wyjechało prawie 100 osób); Impreza kończąca projekt dla rodzin; Opieka nad dziećmi w czasie kiedy rodzice uczestniczą w szkoleniach.

13 Co robimy jeszcze dodatkowo ???

14 Wydawaliśmy co tydzień informator o darmowych imprezach rodzinnych w Warszawie i rozdawaliśmy uczestnikom; Na wyjazdach rodzinnych wspólnie napisaliśmy książeczkę o kreatywnych zabawach ilustrowaną zdjęciami; Wspólnie opracowaliśmy biuletyn o oszczędzaniu (w ramach konkursu między grupami)

15 Układaliśmy PUZZLE

16 Wydajemy NEWSLETTER

17 Graliśmy w SIATKÓWKĘ Prowadziliśmy GIEŁDY WYMIANY RZECZY Wspieraliśmy NIEFORMALNE GRUPY WSPARCIA Inicjowaliśmy INTEGROWANIE SIĘ UCZESTNIKÓW Realizowaliśmy POMYSŁY UCZESTNIKÓW (np. kurs pierwszej pomocy dzieciom)

18 Zorganizowaliśmy dodatkowe szkolenia w ramach bezpłatnej współpracy np. „Finansowa pomoc dla osób niepełnosprawnych” we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjaciół INTEGRACJI, „Radzenie sobie z przemocą” prowadzone przez Zespół ds. przemocy w rodzinie naszego OPS

19 Prowadzimy ewaluację projektu

20 33% uczestników z 2011 nie jest już klientami OPS 38% uczestników z 2011 podjęło po zakończeniu projektu pracę

21 54% uczestników z 2012 podjęło próbę poszukiwania pracy na skutek uczestnictwa w projekcie U 57% uczestników z 2012 nastąpił wzrost kompetencji rodzicielskich po uczestnictwie w projekcie

22 Na koniec projektu (06 grudnia 2013 r.) w restauracji CAMELOT odbyła się IMPREZA DLA RODZIN PODSUMOWUJACA PROJEKT Było: podsumowanie i wręczenie dyplomów. Były: występy magika, zabawy ze Śnieżynkami, drobiazgi mikołajkowe dla dzieci i loteryjka dla dorosłych

23 TROCHĘ STATYSTYKI: w 2013 roku - 23 rodziny były wspierane przez asystentów rodzin - Odbyło się ponad 500 godzin różnych konsultacji; - 67 osób ukończyło szkolenia zawodowe; - 48 osób ukończyło kursy komputerowe; - 67 osób ukończyło kursy umiejętności wychowawczych; - 57 osób ukończyło kurs zarządzania budżetem domowym; - 94 uczestników i Ich dzieci wyjechało na wyjazdy integracyjne dla rodzin - Odbyliśmy 70 godzin grup wsparcia; - Dofinansowaliśmy prawie 250 godzin rehabilitacji.

24 - Z aopiekowaliśmy się dziećmi uczestników przez prawie 3000 godzin - Rozdaliśmy prawie 200 biletów do teatru; - Rozdaliśmy ponad 200 biletów do kina; - Ponad 100 osób wysłaliśmy na basen; - Ponad 100 osób wysłaliśmy do zoo; - Prawie 100 osób zwiedziło z nami Centrum Nauki Kopernik; - 65 dzieci zaprosiliśmy do sali zabaw; - Rozdaliśmy ponad 200 książek.

25 Najważniejsze efekty roku 2013: Obecnie 30 osób UCZĘSZCZA DO SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH 31 osób (uczestników projektu w 2013 roku) ZNALAZŁO PRACĘ (prawie 40 %)

26 za wysłuchanie Joanna Górczyńska Koordynator projektu Aktywny Targówek

Pobierz ppt "Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób."