Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Umowy o dofinansowanie projektów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
2 System zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG IZ PO IG wypracowało rozwiązanie odnoszące się do kwestii.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Rozliczanie projektów o dofinansowanie
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
PŁATNOŚCI W PROJEKTACH UNIJNYCH
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Z ASADY S.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność rozliczanych w ramach POWER Kielce 4 października
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Wniosek o płatność

Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o płatność: przynajmniej raz na 3 miesiące, licząc od daty złożenia poprzedniego wniosku o płatność Wniosek rozliczający zaliczkę: 1 miesiąc od dnia jej otrzymania Wniosek rozliczający ostatnią transzę zaliczki przekazanej w danym roku budżetowym: do 31 października danego roku Wniosek końcowy rozliczający otrzymane zaliczki: 14 dni od daty finansowego zakończenia projektu

Zasady rozliczania zaliczek (1) Beneficjenci są zobowiązani do rozliczenia zaliczki w terminie 1 miesiąca od dnia jej otrzymania Rozliczenie zaliczki polega na złożeniu wniosku o płatność do Departamentu Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego, w którym będą ujęte wydatki kwalifikowalne, w których udział EFRR odpowiada co najmniej otrzymanej zaliczce lub zwrocie środków niewykorzystanych w całości lub w części. Np. jeżeli beneficjent otrzymał zaliczkę w wysokości ,00 zł, przy dofinansowaniu projektu 85%, wówczas należy przedstawić faktury opiewające na kwotę ,00 zł celem rozliczenia przedmiotowej zaliczki.

Zasady rozliczania zaliczek (2) Nieterminowe złożenie wniosku o płatność bądź nieterminowy zwrot kwoty niewykorzystanej skutkuje naliczeniem odsetek jak dla zaległości podatkowych, liczonych od dnia przekazania zaliczki do dnia złożenia wniosku o płatność lub zwrotu niewykorzystanych środków. Rozliczenie zaliczki dotyczy wydatków poniesionych przez beneficjenta od dnia otrzymania zaliczki. W związku z powyższym, do rozliczenia zaliczki mogą być przedkładane tylko i wyłącznie faktury opłacone po otrzymaniu środków w ramach zaliczki. Faktury opłacone przed tą datą nie będą uznawane, jako faktury rozliczające pobraną zaliczkę. Faktury te będą podlegały refundacji, a od kwoty nierozliczonej zaliczki - w przypadku niedokonania jej zwrotu - będą naliczane odsetki

Zasady rozliczania zaliczek (3) W przypadku ubiegania się o pierwszą transzę zaliczki zaleca się składanie wniosków o płatność, w którym beneficjent wnioskuje tylko i wyłącznie o zaliczkę. Pozwoli to na skrócenie okresu weryfikacji takiego wniosku o płatność i szybszą jej wypłatę Każdy wydatek kwalifikowany powinien zostać ujęty we wniosku o płatność przekazywanym właściwej instytucji w terminie do 3 miesięcy od dnia jego poniesienia. W przypadku wydatków poniesionych przed podpisaniem umowy o dofinansowanie należy je ująć w pierwszym wniosku o płatność składanym do IZ RPO WP Za datę dostarczenia wniosku o płatność uważa się dzień jego wpływu do Sekretariatu Departamentu Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego

Funkcje wniosku o płatność

Wniosek beneficjenta o płatność służy (cz.1): wnioskowaniu o przyznanie pierwszej płatności zaliczkowej (beneficjent wypełnia poz , 13, 14, 19, 22, 24. Beneficjent ma również możliwość przekazania we wniosku o płatność zaliczkową informacji o postępie rzeczowym z realizacji projektu, (jeżeli projekt jest już rozpoczęty), wówczas dodatkowo wypełnia poz. 18, 20, 21, 23; rozliczeniu środków przekazanych beneficjentowi w ramach zaliczki (beneficjent wypełnia poz i );

Wniosek beneficjenta o płatność służy (cz.2): rozliczenie środków przekazanych beneficjentowi w ramach wcześniejszych transz zaliczkowych z jednoczesnym wnioskowaniem o kolejne transze środków (beneficjent wypełnia poz ). wnioskowanie o przyznanie płatności pośredniej lub końcowej stanowiącej refundację części lub całości wydatków sfinansowanych ze środków beneficjenta (beneficjent wypełnia poz z wyłączeniem pkt 11, natomiast jeżeli w ramach przyznanego dofinansowania otrzymał zaliczkę przed złożeniem wniosku o płatność pośrednią lub końcową, wypełnia również pkt 11, przy wniosku o płatność końcową nie wypełnia pkt 19 i 22 wniosku);

Wniosek beneficjenta o płatność służy (cz.3): rozliczenie wydatków poniesionych przez państwowe jednostki budżetowe sfinansowanych ze środków zapisanych w budżecie danego dysponenta (beneficjent wypełnia poz z wyłączeniem pkt 11 oraz poz ); przekazanie informacji o postępie rzeczowym projektu (funkcja sprawozdawcza). Beneficjent wypełnia poz i 18 – 24 - w tym wypadku wniosek stanowi narzędzie umożliwiające monitorowanie postępu rzeczowego projektu i pozyskanie danych niezbędnych do sporządzenia sprawozdania okresowego z realizacji programu gromadzonych w KSI (SIMIK 07-13).

Omówienie poszczególnych punktów wniosku o płatność

Popełniane błędy (1): 1)Nieprawidłowo podany % dofinansowania z EFRR (niespójny z umową o dofinansowanie) 2)Numer rachunku oraz nazwa banku niezgodna z umową o dofinansowanie 3)Pkt. 15 W kolumnie Nr dokumentu – błędne numery dokumentów, np. wpisywane wyrażenia Faktura VAT, Rachunek, niepełny numer dokumentu Kolumna 2 – brak nr księgowych lub ewidencyjnych na dokumentach potwierdzających wydatek; Kolumna 4 – data zapłaty, nie ujmowanie wszystkich dat zapłaty za daną fakturę;

Popełniane błędy (2): Kolumna 9 – błędnie wpisywana kwota podatku VAT wynikająca z faktury, a nie kwota podatku VAT wynikająca z wydatków kwalifikowanych wykazanych w kolumnie 8. 4)Pkt. 18 Nazwy etapów oraz terminy realizacji poszczególnych etapów nie są zgodne z pkt C1 wniosku o dofinansowanie, Nieprawidłowo podany % realizacji (źle zaokrąglony) 5)Pkt. 20 Niepełne nazwy wskaźników

Popełniane błędy (3): 6)Pkt. 21 Brak wypełnienia w przypadku opóźnienia rozpoczęcia lub zakończenia danego etapu z pkt 18 7)Pkt. 22 Błędnie wypełniony harmonogram – wpisywane są kwoty odpowiadające dofinansowaniu w danym kwartale, a nie wydatkom kwalifikowanym Harmonogram jest nieprawidłowo wypełniany – ujmowane są dane dotyczące kwartału, w którym składany jest wniosek 8)Pkt. 23 Odpowiedzi udzielane niezgodnie z wnioskiem o dofinansowanie Pyt. 4 zaznaczanie checkboxu TAK, pomimo braku wskaźników dotyczących nowo powstałych miejsc pracy

Popełniane błędy (4): 9)Pkt. 24 Brak skreślenia nieprawidłowej odpowiedzi odnośnie finansowania przez Europejski Bank Inwestycyjny 10)Pkt.25 Brak wyszczególnienia w punkcie Inne dokumenty w przypadku załączonych dodatkowych dokumentów np.; wyjaśnienia, oświadczenia

Popełniane błędy (5): Brak numeru porządkowego (zgodnego z pozycją w pkt.15 wniosku) oraz brak numerów księgowych na fakturach Nieprawidłowe dane beneficjenta na fakturach (NIP, dane adresowe) Niepełny opis faktury Brak zgodności danych zawartych we wniosku o dofinansowanie, umowie i we wniosku o płatność np.: niezgodność w nazewnictwie kategorii wydatków między wnioskiem o dofinansowanie (pkt D3), a nazwą kategorii podaną w opisie faktury

Popełniane błędy (6): Brak protokołów odbioru robót Brak umowy z wykonawcą oraz dokumentów ZUS w przypadku umów cywilno-prawnych przedstawienie jako wydatek kwalifikowany dokumentacji (dokumentacja projektowa, raport oddziaływania na środowisko) obejmującej zakres szerszy niż zakres rzeczowy określony we wniosku o dofinansowanie przedstawianie jako wydatek kwalifikowany wydatków ponoszonych przed rozpoczęciem realizacji projektu lub po zakończeniu finansowym

Popełniane błędy (7): Nieujawnione na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie dodatkowe źródła finansowania projektu, Niezgodności z Prawem zamówień publicznych A) dzielenie zamówienia – naruszenie art. 32 B) nieuprawnione stosowanie trybu zapytania o cenę

Popełniane błędy (8): brak zastosowania procedur wynikających z Wytycznych IZ RPO WP w sprawie procedur udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do których nie stosuje się ustawy Prawo Zamówień Publicznych przedstawienie jako wydatek kwalifikowany operatu szacunkowego obejmującego działki nie uwzględnione w zakresie rzeczowym różnica pomiędzy wartością gruntów wynikającą z operatu szacunkowego, a kwotą faktycznie zapłaconą

Popełniane błędy (9): przedstawienie jako wydatek kwalifikowany raportu oddziaływania na środowisko w sytuacji, gdy nie był wymagany decyzją przedstawienie jako wydatek kwalifikowany wycinki drzew i krzewów nie przewidzianej w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia niepełne wykonanie zakresu rzeczowego (np. wykonanie mniej poboczy niż założono we wniosku o dofinansowanie)

Dziękuję za uwagę