Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Istota i funkcje podatku
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Ewidencja przebiegu pojazdu
Prywatyzacja usług publicznych.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski. Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski.
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Ministerstwo Finansów
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Źródła prawa podatkowego
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
radca prawny Jędrzej Klatka
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Sytuacja ekonomiczna przewoźników wykonujących publiczną regionalną komunikację autobusową; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 1.
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
1.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Kalendarz 2020.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ – XXX Zgromadzenie Ogólne Centralizacja rozliczeń VAT oraz zmiany w zakresie sposobu odliczania podatku.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Filar rynkowy IV pakietu kolejowego a krajowe regulacje – zmiany i podstawowe wyzwania Anna Glapa Senior Associate Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Transport drogowy na Mazowszu
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zakopane 25 października 2018
Zapis prezentacji:

Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej Sejmu RP w dniu 20 marca 2013

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób - ustalenie, że za organizację publicznego transportu zbiorowego odpowiada JTS a nie realizujący taką działalność przedsiębiorca, - wprowadzenie specjalnej formy realizacji usług w ramach publicznego transportu zbiorowego – „usługi o charakterze użyteczności publicznej”, - określenie, że obecnie obowiązujący system wykonywania działalności gospodarczej w transporcie osób obowiązuje jedynie do 31 grudnia 2016 r., - ustalenie, że uprawnienia Obywateli do ulg w przejazdach publicznymi środkami transportu zbiorowego, od 1 stycznia 2017 r. będą mogły być realizowane w środkach publicznego transportu zbiorowego wykonującego usługę o charakterze użyteczności publicznej.  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 1) Totalna niechęć do podejmowania funkcji organizatora: - różnorodna interpretacja zapisów ustawy i rozporządzenia 1370;  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 1) Totalna niechęć do podejmowania funkcji organizatora: - różnorodna interpretacja zapisów ustawy i rozporządzenia 1370; - utrzymywanie, że regulacje prawne dają możliwość podjęcia funkcji organizatora, a nie nakładają obowiązku;  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 1) Totalna niechęć do podejmowania funkcji organizatora: - różnorodna interpretacja zapisów ustawy i rozporządzenia 1370; - utrzymywanie, że regulacje prawne dają możliwość podjęcia funkcji organizatora, a nie nakładają obowiązku; - brak wskazania źródeł finansowania ptz;  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 1) Totalna niechęć do podejmowania funkcji organizatora: - różnorodna interpretacja zapisów ustawy i rozporządzenia 1370; - utrzymywanie, że regulacje prawne dają możliwość podjęcia funkcji organizatora, a nie nakładają obowiązku; - brak wskazania źródeł finansowania ptz; - „wiara” że drogowy transport publiczny zapewnią przewoźnicy bez wspomagania finansowego ze strony JST.  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 2) Niechęć do porządkowania zasad korzystania z infrastruktury przystankowej: - podejmowanie uchwał przez niewielko część JST; - uchwały głównie w celu ustalania podstawy prawnej do pobierania opłaty za korzystanie z infrastruktury; - bezwzględne wymaganie przestrzegania przepisów praw w zakresie infrastruktury, pomimo niepodejmowania przez JST stosownych uchwał.  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 3) Nieprzestrzeganie przepisów ustawy o PTZ w przypadku podejmowania funkcji organizatora: - powierzanie zadania wykonywania przewozów w ramach ptz wyłącznie podmiotom własnym;  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 3) Nieprzestrzeganie przepisów ustawy o PTZ w przypadku podejmowania funkcji organizatora: - powierzanie zadania wykonywania przewozów w ramach ptz wyłącznie podmiotom własnym; - niepublikowanie informacji o zamiarze udzielenia zamówienia publicznego przez z JST, lub nieprzestrzeganie wymaganego terminu:  

Wdrażanie ustawy o PTZ przez JST w zakresie drogowych przewozów osób 3) Nieprzestrzeganie przepisów ustawy o PTZ w przypadku podejmowania funkcji organizatora: - powierzanie zadania wykonywania przewozów w ramach ptz wyłącznie podmiotom własnym; - niepublikowanie informacji o zamiarze udzielenia zamówienia publicznego przez z JST, lub nieprzestrzeganie wymaganego terminu: - niepodawanie do publicznej wiadomości zasad przyznaniu rekompensaty oraz jej wysokości.  

Liczba pasażerów korzystających z transportu drogowego i kolejowego (dane GUS)

Dostępność drogowej komunikacji publicznej (dane GUS) Linie komunikacyjne - 2007 r. 24.136 - 2011 r. 18.522 spadek o 23,26 % Liczba kursów - 2007 r. 106.243 - 2011 r. 73.210 spadek o 31,10 %

Kształtowania się kosztów jednostkowych w porównaniu do wpływów w przedsiębiorstwach

Wysokość środków publicznych zaangażowanych w realizacji przewozów w roku 2010 wg danych własnych PIGTSiS Drogowe przewozy autobusowe - wydatki 2.312.740.536 zł; - dochody 2.121.141.404 zł; - w tym dopłaty 406.130.204 zł; tj. 19,15% - dofinansowanie do 1 pasażera 0,7125 zł

Wysokość środków publicznych zaangażowanych w realizacji przewozów w roku 2010 wg danych MF Przewozy Lokalne (Komunikacja miejska) - wydatki 5.893.605.092 zł; - dochody 2.396.541.105 zł; - dofinansowanie 3.497.063.987 zł , tj. 59,34% - dofinansowanie do 1 pasażera 0,9724 zł

Wysokość środków publicznych zaangażowanych w realizacji przewozów w roku 2010 wg danych MF Przewozy Regionalne – kolejowe (UM) - wydatki 1.572.601.074 zł; - dochody 345.081.925 zł; - dofinansowanie 1.227.519.149 zł , tj. 78,06% - dofinansowanie do 1 pasażera 11,0594 zł

Jaką pomoc otrzymują Przedsiębiorcy realizujący publiczny transport osób w tzw. komunikacji miejskiej i regionalnej kolejowej 1. Pokrycie strat z działalności operacyjnej;

Jaką pomoc otrzymują Przedsiębiorcy realizujący publiczny transport osób w tzw. komunikacji miejskiej i regionalnej kolejowej 1. Pokrycie strat z działalności operacyjnej; 2. Finansowanie całkowite lub częściowe taboru;

Jaką pomoc otrzymują Przedsiębiorcy realizujący publiczny transport osób w tzw. komunikacji miejskiej i regionalnej kolejowej 1. Pokrycie strat z działalności operacyjnej; 2. Finansowanie całkowite lub częściowe taboru; 3. Finansowanie infrastruktury komunikacyjnej, w tym dworców;

Bariery dla drogowego transportu publicznego Prawne Tolerowanie przez Państwo nieuczciwej konkurencji, Nierówne traktowanie w przepisach przewoźników w zależności od ich wielkości i formy organizacyjnej, Niepełnienie funkcji organizatora rynku przez organy samorządu terytorialnego,

Bariery dla drogowego transportu publicznego Ekonomiczne Wzrost kosztów działalności – paliwo, płace, materiały, Brak mechanizmów wsparcia ekonomicznego komunikacji publicznej, Starzenie się posiadanego taboru – brak środków na jego odnowę, Nierówność obciążeń podatkowych i innych publiczno- prawnych dla różnych przewoźników.

Postulaty środowiska Wprowadzenie niezwłocznie wzorem innych krajów UE wspomagania finansowego transportu publicznego poprzez: - wprowadzenie jednakowych z koleją uprawnień dla pasażerów do ulg przy korzystaniu z usług przewozowych;

Postulaty środowiska Wprowadzenie niezwłocznie wzorem innych krajów UE wspomagania finansowego transportu publicznego poprzez: - wprowadzenie jednakowych z koleją uprawnień dla pasażerów do ulg przy korzystaniu z usług przewozowych; - zwrot podatku akcyzowego od paliwa zużytego do wykonywania komunikacji publicznej,

Postulaty środowiska Wprowadzenie niezwłocznie wzorem innych krajów UE wspomagania finansowego transportu publicznego poprzez: - wprowadzenie jednakowych z koleją uprawnień dla pasażerów do ulg przy korzystaniu z usług przewozowych; - zwrot podatku akcyzowego od paliwa zużytego do wykonywania komunikacji publicznej; - wspieranie zakupu taboru autobusowego przeznaczonego do realizacji publicznego transportu zbiorowego;

Postulaty środowiska Wprowadzenie niezwłocznie wzorem innych krajów UE wspomagania finansowego transportu publicznego poprzez: - wprowadzenie jednakowych z koleją uprawnień dla pasażerów do ulg przy korzystaniu z usług przewozowych; - zwrot podatku akcyzowego od paliwa zużytego do wykonywania komunikacji publicznej; - wspieranie zakupu taboru autobusowego przeznaczonego do realizacji publicznego transportu zbiorowego; - zwolnienie przewozów publicznych z opłat za korzystanie z dróg publicznych innych niż autostrady,

Komisja Infrastruktury 20 marca 2013 r. Opracował Zdzisław Szczerbaciuk