Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Matematyka w życiu codziennym
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Demokracja w szkole.
Agresja i przemoc wśród uczniów
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
NA PODSTAWIE SKIEROWANIA Z O Ś RODKA POMOCY SPO Ł ECZNEJ NA PODSTAWIE DOKUMENTU TO Ż SAMO Ś CI Procedura przyj ę cia osoby bezdomnej do Placówki.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Szkoła demokracji – szkoła samorządności
zapewniany dowóz dzieci (2x) oraz brak innej szkoły w najbliższym otoczeniu.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
PRAWA CZŁOWIEKA.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Prawa i obowiązki ucznia
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Zadania samorządu uczniowskiego
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie I. Opis kompetencji nauczycielskich.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Chrystusa Ciałem każdy z nas jest Niech nie czuje się nikt sam Chrystusa ciałem Życie wieczne On daje nam.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP PROGRAM SZKOŁA DEMOKRACJI – SZKOŁA SAMORZ Ą DNO Ś CI

Temat prezentacji: Spojrzenie na szko łę przez pryzmat warto ś ci demokratycznych Zadanie: Przeprowadzenie wśród uczniów klas 4-6 i ich rodziców ankiety – dokończenie własnymi słowami sformułowania: W mojej opinii szko ł a demokratyczna, w której szanowane s ą prawa cz ł owieka, to taka szko ł a gdzie…

Najcz ęś ciej udzielane odpowiedzi uczniów: W mojej opinii szko ł a demokratyczna, w której szanowane s ą prawa cz ł owieka, to taka szko ł a gdzie… 1.Czuję się bezpiecznie. 2.Nikt nikogo nie obraża. 3.Każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii a jego/jej zdanie jest szanowane. 4.Jestem sprawiedliwie oceniany/ oceniana. 5.Mam wpływ na życie szkoły np. prawo głosu w wyborach na przewodniczącego SU. 6.Mogę liczyć na pomoc i wsparcie w nauce. 7.Uczniowie mają prawa i obowiązki oraz ich przestrzegają. 8.Każdy odpowiada za swoje czyny.

Opinie rodziców: Szkoła Demokratyczna, w której szanuje się prawa człowieka, to taka szkoła gdzie uczeń ma prawo do uczciwej oceny wynikającej z jego możliwości, szacunku i wsparcia w przypadku problemów, rodzic czuje, że szkoła to nie tylko obowiązek w którym trzeba dziecko wspierać, ale także miejsce gdzie dziecko prócz wiedzy uczy się współistnienia w grupie, szacunku do innej osoby, współzawodnictwa, przyjaźni. W MOJEJ OPINII SZKOŁA DEMOKRATYCZNA, W KTÓREJ SZANOWANE SĄ PRAWA CZŁOWIEKA, TO TAKA SZKOŁA GDZIE ZAPEWNIA SIĘ KAŻDEMU UCZNIOWI ODPOWIEDNIA ILOŚĆ CZASU NA NAUCZANIE W SZKOLE WARUNKI NIEZBEDNE DO JEGO ROZWOJU ORAZ PRZYGOTOWANIE DO ŻYCIA W OTACZAJACYM WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE NA ZASADACH SOLIDARNOŚCI, DEMOKRACJI, TOLERANCJI, SPRAWIEDLIWOŚCI I WOLNOŚCI W CELU ZACHĘCANIA I WSPIERANIA MŁODYCH LUDZI, BY STALI SIĘ SAMODZIELNYMI, ŚWIADOMYMI, AKTYWNYMI I ODPOWIEDZIALNYMI OBYWATELAMI. W MOJEJ OPINII SZKOŁA DEMOKRATYCZNA, W KTÓREJ SZANOWANE SĄ PRAWA CZŁOWIEKA, TO TAKA SZKOŁA GDZIE...zarówno dorośli (nauczyciele)jak i dzieci /młodzież mają przede wszystkim obowiązki, których muszą przestrzegać, a dopiero potem prawa.

Opinie uczniowskie na weso ł o W mojej opinii szko ł a demokratyczna, w której szanowane s ą prawa cz ł owieka, to taka szko ł a gdzie… Są 2 miesiące nauki i 10 miesięcy wakacji. Jest mało zadawane. Nie ma ocen. Prace domowe nie powinny być zadawane na weekend. Powinny działać systemy alarmowe. Uczeń ma prawo do swobodnego poruszania się podczas przerwy. Powinniśmy więcej czasu spędzać w domu z rodziną.

Podsumowanie – opinia uczniowska: W mojej opinii szko ł a demokratyczna, w której szanowane s ą prawa cz ł owieka, to taka szko ł a w której ka ż dy ma prawo g ł osu oraz posiada swoje prawa i obowi ą zki. Zapewnione jest bezpiecze ń stwo i pomoc medyczna. Nauczyciele powinni troszczy ć si ę o uczniów i przestrzega ć ich praw, a uczniowie szanowa ć nauczycieli i wywi ą zywa ć si ę ze swoich obowi ą zków. Moim zdaniem szko ł a do której ucz ę szczam jest tak ą szko łą