Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL.09.01.02-16-053/09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Generator przyszłości
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Nowoczesna i przyjazna szkoła Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszu Społecznego.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
3 Tablice interaktywne wraz z rzutnikami oraz laptopami. 2 pracownie komputerowe ( 10 i 20 stanowisk) oraz w najbliższym czasie sala na 15 stanowisk.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Projekt „Zawodowe horyzonty” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Zawodowe horyzonty 2 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Witamy w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego w Pile.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie.
Fotoreportaż z zajęć unijnych „Rozwój przez nowoczesną edukację w szkołach Gminy Jaworze” Pierwszy etap zajęć.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
XVII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Warszawie
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Via ad Artes Cel główny programu: Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w opolskich liceach ogólnokształcących oraz podniesienie jakości kształcenia w tych szkołach.

Via ad Artes Cele operacyjne: 1.Wyrównanie dysproporcji edukacyjnych uczniów 2.Podniesienie umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych 3.Wzbogacenie procesu nauczania o nowe, innowacyjne formy nauczania 4.Ułatwienie uczniom wyboru ścieżki edukacyjnej i zawodowej zgodnie z predyspozycjami

Via ad Artes Kierunki działania: Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Zajęcia kompetencyjne Wycieczki edukacyjne Doradztwo zawodowe

Via ad Artes Każda ze szkół realizuje co najmniej trzy elementy programu rozwojowego. Program każdej szkoły zakłada wyposażenie jej w nowoczesne pomoce dydaktyczne, co zapewnia wysoką jakość kształcenia.

Via ad Artes Program PLO I Zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, geografii, fotografii, dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki i języka polskiego oraz warsztaty doradcy zawodowego. Program obejmuje także wdrożenie innowacyjnych form nauczania poprzez wyjazdowe szkolenia i wycieczki oczyszczalni ścieków w Ligocie Dolnej, planetarium w Chorzowie oraz plener fotograficzny

Via ad Artes Program PLO II Zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w zakresie chemii, fizyki, matematyki i informatyki; dodatkowych zajęć ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie chemii, fizyki, matematyki; zajęcia z doradcą zawodowym.

Via ad Artes Program PLO III Zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki, biologii, chemii, fizyki, ITC oraz warsztaty doradcy zawodowego. Program zakłada realizację zajęć na podst. specjalnie stworzonych w tym celu scenariuszy, które pozwalają analizować uczniom dany temat z perspektywy kilku przedmiotów jednocześnie. Ta metoda wymaga również odpowiedniego przeszkolenia prowadzących. Program obejmuje także wdrożenie innowacyjnych form nauczania poprzez wyjazdowe badania terenowe zw. z tematami zajęć.

Via ad Artes Program PLO IV Zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w zakresie matematyki, biologii, geografii języka angielskiego i niemieckiego, dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie geografii i chemii, zajęcia z doradcą zawodowym. Program obejmuje też wdrożenie innowacyjnych form nauczania poprzez wyjazdowe szkolenia i wycieczki do planetarium w Toruniu, Wieliczki, Kotliny Kłodzkiej.

Via ad Artes Program PLO V Zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w zakresie matematyki, geografii, chemii i fizyki; dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych pn. Od mikro do makroświata w zakresie matematyki, szczególnie geometrii wykreślnej, biologii, fizyki, j.angielskiego, zajęcia z doradcą zawodowym, koło młodego geografa i koło chemiczne. Program obejmuje także wdrożenie innowacyjnych form nauczania poprzez przeprowadzenie kursu obróbki zdjęć oraz warsztaty w Poznaniu prowadzone przez pracowników Uniwersytetu w Poznaniu.

Via ad Artes Program PLO VI Zakłada przeprowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w zakresie matematyki; dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie matematyki, biologii, chemii, fizyki, ITC, indywidualne zajęcia z doradcą zawodowym. Program obejmuje także wdrożenie innowacyjnych form nauczania poprzez wyjazdowe szkolenia – weekendowa szkoła biologiczna, zielona szkoła matematyczna, wycieczka do opolskiego parku krajoznawczego, do planetarium w Chorzowie i na cykl pokazów doświadczalnych z fizyki na Uniwersytecie Śląskim.

Via ad Artes W ramach realizacji programu rozwojowego zaplanowano godziny dodatkowych zajęć dydaktycznych, a w tym 1269 godzin zajęć wyrównawczych, 983 godziny zajęć kompetencyjnych oraz 150 godzin z zakresu doradztwa zawodowego -27 dni w ramach form innowacyjnych, czyli wycieczek, wyjazdów, badań terenowych

Via ad Artes CAŁKOWITY KOSZT PROJEKTU: zł Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego KSI nr POKL /09