Doskonalenie komunikacji oraz dostęp do informacji dla klientów, mieszkańców i turystów Gminy Stronie Śląskie Urząd Miejski w Stroniu Śląskim ul. Kościuszki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
DOLNOŚLĄSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
SPOTKANIE ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ PROJEKTU Przystanek e-kultura regionu częstochowskiego pn. Przystanek e-kultura regionu częstochowskiego Częstochowa, 14.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Stowarzyszenie Ostrzeszowska Lokalna Grupa Działania Prezentacja funkcjonowania Ostrzeszowskiej Lokalnej Grupy Działania w II schemacie Pilotażowego Programu.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Ministerstwo Finansów
3 Źródła informacji o Funduszach Europejskich na lata Krystyna Kubiak Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Wyniki badań w zakresie kompetencji cyfrowych przeprowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pt. „Opracowanie systemowego podejścia do zrównoważonego.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Doskonalenie komunikacji oraz dostęp do informacji dla klientów, mieszkańców i turystów Gminy Stronie Śląskie Urząd Miejski w Stroniu Śląskim ul. Kościuszki 55, Stronie Śląskie Województwo - Dolnośląskie, Gmina - miejsko- wiejska Liczba pracowników urzędu: 29 osób Wielkość budżetu – PLN W ramach realizacji działania doskonalącego dotyczącego poprawy komunikacji oraz dostępu do informacji w Urzędzie Miejskim oraz na terenie Gminy Stronie Śląskie osiągnięto zadawalające wyniki oraz rezultaty w poszczególnych obszarach: I etap - Samorządowy informator SMS osób zarejestrowało się w systemie - Wirtualny spacer po Gminie Stronie Śląskie - stronę internetową odwiedziło już ponad 1mln 200 tys. internautów II etap -Budowa infokiosków na obszarze Miasta i Gminy Stronie Śląskie - licznik dotknięć infokiosków w okresie do , w wybranych lokalizacjach, przedstawia poniższa tabela: III etap - Aktualizacja kart usług w Urzędzie Miejskim - zaktualizowano 75 kart usług - Szkolenie pracowników Urzędu Miejskiego - przeszkolono 22 pracowników, w tym kadrę kierowniczą - Q-System – udostępniono system dla wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego tj. 29 osób - Facebook - na profilu zalogowało się 1284 użytkowników * W 2011 roku nie we wszystkich obszarach przeprowadzano badania (aktualizacja ankiety). Problemy i trudności, które pojawiły się w trakcie realizacji działań doskonalących dotyczą przede wszystkim czynnika ludzkiego, a mianowicie niewielkie zaangażowanie społeczeństwa w przedsięwzięciach i zadaniach o charakterze lokalnym pomimo przeprowadzenia na dużą skalę akcji informacyjno – promocyjnej. Jak wiadomo tworzenie i przetwarzanie informacji, a nie dóbr materialnych, jest jednym z określeń społeczeństwa informacyjnego (e- społeczeństwa) opartego na wiedzy, mądrości oraz nowoczesnej, ciągle rozwijającej się technologii informacyjnej. Do tego grona dołącza coraz większa rzesza osób, ale istnieje też spora grupa obywateli (np. osoby starsze, bezrobotni), którzy są zagrożeni wykluczeniem cyfrowym. Powstające rozwarstwienie społeczne wynika z informatycznego analfabetyzmu, czyli braku umiejętności posługiwania się technologiami informatycznymi i z taką właśnie sytuacją mieliśmy do czynienia na terenie w Gminy Stronie Śląskie. Większość przekazywanych informacji trafiła tylko do określonej grupy odbiorców przeważnie ludzi młodych tzw. e-obywateli. W trakcie naszych działań napotkano również na pewne ograniczenia natury techniczno – instalacyjnej, ale ten czynnik w realizacji całości projektu miał jedynie charakter marginalny. W ramach realizacji projektu pn. Program doskonalenia usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie opracowano i wdrożono w życie działanie doskonalące związane z poprawą komunikacji jak również upowszechnieniem dostępu do informacji klientów, mieszkańców i turystów Gminy Stronie Śląskie. Potrzeba jego realizacji została zidentyfikowana na podstawie przeprowadzonych badań satysfakcji klientów i pracowników Urzędu Miejskiego, a także na podstawie wyników uzyskanych z Samooceny wg modelu CAF. Analiza i ocena opracowanych wyników pozwoliły na sformułowanie celu wdrożenia konkretnego działania doskonalącego, który dotyczył poprawy satysfakcji i zadowolenia pracowników i klientów z komunikacji, przepływu informacji oraz dostępu do informacji publicznej. Podjęte działania doskonalące w zakresie komunikacji oraz dostępu do informacji powiązane były z podejściem procesowo - systemowym naszej organizacji w ramach planowania i ustalania konkretnych zadań na dany rok budżetowy. Podjęcie decyzji o wdrożeniu działania doskonalącego poprzedzone było także potrzebami mieszkańców w zakresie komunikacji i przepływu informacji, które zgłaszano w ramach organizowanych przez Gminę Stronie Śląskie konsultacji społecznych. Doskonalenie komunikacji oraz poprawa dostępu do informacji mieszkańców i turystów naszej Gminy to szereg działań, które realizowane były etapami i prowadziły do osiągnięcia konkretnych rezultatów, a przede wszystkim do osiągnięcia założonego celu czyli wzrostu satysfakcji i zadowolenia naszych klientów. W ramach realizacji działania doskonalącego przeprowadzono następujące zadania i przedsięwzięcia, które podzielono na etapy: I etap (2009 rok) - wprowadzenie samorządowego informatora SMS (otrzymywanie rzetelnych informacji od Gminy, bezpłatne informacje dla użytkowników o imprezach kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, atrakcjach turystycznych, zagrożeniach, awariach, bezpłatnych badaniach i programach zdrowotnych, edukacji szkolnej i przedszkolnej) - koszt wdrożenia systemu wyniósł 9 760,00 PLN + abonament miesięczny w czasie trwania umowy w wysokości 316,00 PLN -upowszechnianie informacji w zakresie portalu Wirtualny spacer po Gminie Stronie Śląskie, wykonanie multimedialnej prezentacji Gminy Stronie Śląskie w postaci panoram na Stronie internetowej – koszt zadania to ,00 PLN. II etap (2010 rok) - budowa 8 infokiosków na obszarze Miasta i Gminy Stronie Śląskie oraz unowocześnienie infrastruktury teleinformatycznej w celu zwiększenia dostępności elektronicznych usług i poprawy bezpieczeństwa danych – projekt dofinansowany ze środków UE, całkowity koszt zadania ,52 PLN, w tym środki z UE ,95 PLN. III etap (2011 rok) - aktualizacja kart usług w Urzędzie Miejskim oraz ich rozpowszechnienie dla klientów (w ramach sytemu zarządzania jakością zmieniono dokumentację) - szkolenie pracowników Urzędu Miejskiego w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w ramach realizacji projektu - wdrożenie w ramach projektu Q-Systemu umożliwiającego prowadzenie i doskonalenie systemu zarządzania jakością w Urzędzie Miejskim w Stroniu Śląskim oraz komunikowanie się pomiędzy pracownikami urzędu - uruchomienie portalu społecznościowego jakim jest Facebook - mieszkańcy mają możliwość wyrażenia swoich opinii, na naszym profilu dzielimy się najświeższymi informacjami, wydarzeniami, informujemy o akcjach, w których udział bierze Gmina Stronie Śląskie Analizując wpływ wprowadzonych w Gminie Stronie Śląskie działań w zakresie dostępności do informacji oraz doskonalenia komunikacji należy stwierdzić, że podjęte kroki w znacznym stopniu przyczyniły się do zwiększenia zadowolenia klientów, a także pozytywnie wpłynęły na funkcjonowanie procesów wspomagających wspieranie społeczności lokalnej, co przedstawiają uzyskane wyniki z monitorowania procesów. Podjęte działania wykraczają w dużej mierze poza tradycyjną formę przekazywania informacji i komunikacji. Dlatego też podjęto decyzję o rozszerzeniu i modyfikacji działań doskonalących poprzez : 1. rozbudowę systemu infokiosków o nowe lokalizacje w obrębie wsi Bolesławów, Bielice, Nowy i Stary Gierałtów oraz Stara Morawa i Strachocin, 2. dokonanie zmian w układzie strony internetowej poprawa czytelności oraz dodanie portali: - turystycznego - wirtualne wsie strońskie - inwestycyjnego – tereny inwestycyjne gminy aktywnej z natury 3. kontynuację umowy o udostępnienie systemu informatycznego Samorządowy Informator SMS i świadczenie e-usług oraz podjęcie działań polegających na zwiększeniu odbiorców do co najmniej 1000 osób, 4. organizację szkoleń i konsultacji społecznych w zakresie komunikacji i dostępu do informacji z wykorzystaniem nowych technologii informatycznych w celu określenia grup społecznych zagrożonych cyfrowym wykluczeniem. Reasumując należy stwierdzić, iż zrealizowane działania doskonalące w zakresie doskonalenia komunikacji oraz dostępu do informacji klientów Urzędu Miejskiego doprowadziły do osiągnięcia celu budowy e – społeczeństwa na terenie Gminy Stronie Śląskie. Efektem podjętych działań doskonalących było także: - otwarcie i oddanie do użytku gminnej instytucji kultury pn. Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim (dawny dworzec PKP) z salą widowiskową na 200 osób, z oferty Centrum korzysta dziennie około osób, - organizacja imprez plenerowo – rekreacyjnych tj. Teatralno – Muzyczne Dni Stronia Śląskiego (Międzynarodowy Jarmark Twórców Ludowych i Rzemiosła Artystycznego + Ogólnopolski Przegląd Kapel Podwórkowych), Woda i Ogień nad Zalewem (zabawa i konkursy nad zalewem retencyjno - rekreacyjnym w Starej Morawie), Lato Misia Jaskiniowego (Jarmark Produktu Lokalnego – Kamieniołomy w Kletnie ), w każdej imprezie zaplanowano uczestnictwo od 800 do 1000 osób, w tym mieszkańców, gości i turystów Jednym z elementów realizacji działań doskonalących w ramach projektu było przeprowadzenie badań satysfakcji klientów Urzędu Miejskiego w Stroniu Śląskim co do jakości świadczonych usług, w tym także uzyskanie wyczerpującej informacji. Stopień zadowolenia klientów przedstawiają poniższe wykresy : * W 2011 roku nie we wszystkich obszarach przeprowadzano badania (aktualizacja ankiety).