EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

E-learning: nowy obszar współpracy nauczycieli i uczniów
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Wychowawca klasy- role i zadania
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Otwarte formy nauczania
Szkoła Podstawowa w Raszówce
Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
DIAGNOZA W SZKOLE.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
COMENIUS REGIO „Edukacja w regionach charakteryzujących się brakiem dostępu do infrastruktury i zawodów o wysokich kwalifikacjach w kontekście strategii.
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Gubinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus

Nowe metody dydaktyczne od kiedy? skąd? po co ?

Kontakty ze szkołami w UE wymiany uczniów projekty SOCRATES –COMENIUS

Jaki nauczyciel?

Nowa rola ucznia - uczeń zaangażowany Nowa rola nauczyciela - nauczyciel poszukujący

Wyjście z ławki – wyjście ze szkoły - otwartość na świat i ludzi

Praca w grupie umiejętność kooperacji odpowiedzialność za innych

Zdobywanie wiedzy w praktyce samodzielność poszukiwanie nowych rozwiązań

Poznawanie świata przez doświadczenie ułatwianie przyswajanie wiedzy umiejętność obserwacji i opisu

Drama wzbudzanie kreatywności rozwój wyobraźni i empatii

Debaty i dyskusje wymiana myśli, poglądów, umiejętność wypowiadania się i argumentacji prezentacja wypracowanych pomysłów i rozwiązań

Wycieczka edukacyjna poznanie nowych miejsc, praca z instrukcją aktywne poszukiwania integracja wiedzy z różnych przedmiotów

Projekt edukacyjny współpraca w grupie, (rzetelność, terminowość) kreatywność umiejętność wypowiadania się i prezentacji czytanie ze zrozumieniem - praca z instrukcją

Działania artystyczne rozw ijanie wyobraźni, wrażliwości, twórczego myślenia

Plenery artystyczne obserwacja otaczającego świata twórcza transformacja rozwój indywidualnego warsztatu artystycznego

Nie zapominajmy okonwencjonalnym czytaniu i….

….. tradycyjnym wkuwaniu czyli pracy własnej uczniów pod życzliwym kierunkiem nauczyciela-mistrza

Recepta na skuteczną edukację - umiejętny balans między metodami niekonwencjonalnymi a odtwórczymi