EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus
Nowe metody dydaktyczne od kiedy? skąd? po co ?
Kontakty ze szkołami w UE wymiany uczniów projekty SOCRATES –COMENIUS
Jaki nauczyciel?
Nowa rola ucznia - uczeń zaangażowany Nowa rola nauczyciela - nauczyciel poszukujący
Wyjście z ławki – wyjście ze szkoły - otwartość na świat i ludzi
Praca w grupie umiejętność kooperacji odpowiedzialność za innych
Zdobywanie wiedzy w praktyce samodzielność poszukiwanie nowych rozwiązań
Poznawanie świata przez doświadczenie ułatwianie przyswajanie wiedzy umiejętność obserwacji i opisu
Drama wzbudzanie kreatywności rozwój wyobraźni i empatii
Debaty i dyskusje wymiana myśli, poglądów, umiejętność wypowiadania się i argumentacji prezentacja wypracowanych pomysłów i rozwiązań
Wycieczka edukacyjna poznanie nowych miejsc, praca z instrukcją aktywne poszukiwania integracja wiedzy z różnych przedmiotów
Projekt edukacyjny współpraca w grupie, (rzetelność, terminowość) kreatywność umiejętność wypowiadania się i prezentacji czytanie ze zrozumieniem - praca z instrukcją
Działania artystyczne rozw ijanie wyobraźni, wrażliwości, twórczego myślenia
Plenery artystyczne obserwacja otaczającego świata twórcza transformacja rozwój indywidualnego warsztatu artystycznego
Nie zapominajmy okonwencjonalnym czytaniu i….
….. tradycyjnym wkuwaniu czyli pracy własnej uczniów pod życzliwym kierunkiem nauczyciela-mistrza
Recepta na skuteczną edukację - umiejętny balans między metodami niekonwencjonalnymi a odtwórczymi